(okt. 18. 2011)
Késő délután volt, már a napsugarak is lassan áthatoltak a felszálló ködfelhőn, teljesen megvilágítva a madárházat. Egy apró patak forrás formájában tört elő a sziklák közül, amelyről az erőmű tekintett le méltóságteljesen. Körben hatalmas acélgerendákkal volt megerősítve a ketrec, amely méretes fémlemezek összehegesztéséből keletkezett. Így világosban sokkal inkább szembetűnt a madárház fénye, elég elképzelni régi pompájában tündökölni, ahhoz, hogy pazar látványnak legyünk részesei.
- Milyen kár, hogy nem lakhatta soha semmi ezt a kifutót bár, azért örülök a saját érdekünkben emiatt.
- Még szerencse, egy életre elég volt az őslényekből, Masrani a közeli tisztásra küldi a megmentőinket.
Visítás és hatalmas árnyékok jellemezték a következő perceket. Épelméjű ember sem tudta volna ilyen gyorsan követni az eseményeket. Zoe és Jacob arra eszméltek fel, hogy egy alacsony fa alatt gubbasztanak, ameddig méretes madárra hasonlító lények próbálnak a magasból becsapódni.
- Hogyan maradtak ezek ilyen sokáig életben étel nélkül?
- Feltehetőleg a patakból halásznak, de van fontosabb dolgunk is, mint ezen filozofálni.
Az őshüllők két zuhanásos becsapódás között a ketrec falára és plafonjára kapaszkodtak fel, esetenként fejjel lefelé csüngtek, akár a denevérek. Néha méltóságteljesen nyújtózkodtak, olyankor szembetűnő volt a szárnyaik mérete.
Fejük búbját lapos taréjra hasonlító nyúlvány kötötte össze a csőrükkel, korántsem hasonlítottak a gyermekkönyvekből ismert Pteranodonokra. Ez a faj kisebb népszerűségnek örvend, a médiába sem jutott jelentősebb szerephez, a huszadik század közepe felé fedezték fel a kövületeit Kínában, a lelőhelye után kapta a Dsungaripterus nevet. Valójában több figyelmet is érdemelhetne, az impozáns kékes bőre és a sárga foltjai miatt.
- Hogyan fogunk élve eljutni a létrához és felmászni rajta?
- A madarak szeretik a fényes tárgyakat, egy tükörrel lehet el tudjuk terelni a figyelmüket.
- Az esőerdőbe sem megyek az alapvető higiéniai felszerelésem nélkül, a zsebtükör pedig elengedhetetlen kellék.
- Nem hittem volna, hogy valaha is hálás leszek egy tükörért.
Az egyik sziklára kihelyezve a délutáni napsütésben a tükör felülete megcsillant, felkeltve a madarak érdeklődését, akik azonnal le akartak csapni a tárgyra. Zoe és Jacob a létrán kapaszkodott felfelé, majd egy jól irányzott ugrással a biztonságosnak tűnő terembe került. Az ajtót szaporán magukra zárták.
- Azért kár a tükrömért, márkás volt...
- Hova tűnt Mark és Melissa?
- Meg mertem volna esküdni, hogy az előbb itt álltak.
_____________________________________________________
- Henry, én még mindig nem értem miről beszélsz. - Miért nem szóltál korábban a szigetről, ahol a kutatásokat végezted?
- Nem az most a legfontosabb, hanem azoknak az embereknek a kijuttatása. Olyan veszélyben vannak, amire még ők sem számítanak.
- Milyen jellegű veszély?
- A szigeten szét vannak szóródva különböző fajok, többségük veszélytelen, a Cryolophosaurusok kivételével, ők kistestű ragadozók, de a fegyver hatásos ellenük. A problémát a nem dokumentált klónozások és az átszállított fajok okozzák, amelyek legjobb tudomásom szerint a sziget biológiai egyensúlyába beépültek. Ami a legaggasztóbb, hogy a madárház az egyetlen hely, ahonnan telefonálni tudtak, mert ott nem romlottak el a készülékek. A korábbi incidens során a szigeten ragadt alkalmazottaim mind meghaltak, mert a telefonok működésképtelenné váltak. Egyedül a kalitka karbantartójában nem érte vész ezt az eszközt, mert a lények, amelyeket Hammond engedélye nélkül hoztam létre veszélyesebbek a vártnál és védik a területüket. Amióta ott laknak senki sem járt az épületben.
- Ha onnan hívtak, akkor valószínűleg már nem élnek a madarak, ugye?
- Ó, nagyon is élnek a madárház patakjában mindig jutnak friss halhoz.
- Akkor nem értem, hogyan jutottak el a telefonhoz, amikor olyan veszélyes.
- A madárház egy vulkanikus kráter mellé épült, egy mélyedésben van, amit gyakran köd borít. A párás levegőben a Dsungaripterusok alszanak és meg sem kísérlik a repülést. Bizonyára elkerülték egymást.
- Tegyük fel elmenekülnek onnan, felvesszük egy közeli tisztáson őket helikopterrel és minden rendben lesz.
- Ez nem olyan egyszerű, más is okozhat gondot és ez az, amitől a legjobban tartok. Az egyetlen listázottan klónozott és a szigeten is elengedett theropoda az a Cryolophosaurus. Viszont előfordulhat, hogy volt más is, ami elszabadult, mert felelőtle....
- Henry ez több a soknál! - Maga teljesen megőrült! - Tudja mekkora bajban van? Azonnal értesítem a mentőcsapatot. - Azt az egyet árulja el mi az, amitől annyira tartanunk kell?
YOU ARE READING
Jurassic Park: Menekülés Isla Muertáról
AdventureJohn Hammond nem tárt fel minden titkot a végrendeletében. Az InGen új tulajdonosa Simon Masrani kezébe került az összes külbirtok feletti irányítás, azonban ő sem sejti, hogy mit rejt a ködbe burkolózott terület. Egy csapat kutatót küld Isla Muertá...