(okt. 16. 2011)
Lassan sötétedett, a négy ember a fa tetején nem is sejti még, hogy mi zajlik tőlük pár kilométerre. Az erdő hangjai andalítóak voltak, a Shunosaurusok a parton feküdtek, néhány madár esti koncertet adott. A szúnyogok sem repkedtek ilyenkor.
-Tegnap találtunk egy épületet itt a szigeten, amit évekkel ezelőtt építettek, feltehetőleg Dr. Wu részére. Biztonságosnak tűnt, ezért ott aludtunk.
-Mi is jártunk a helyszínen, kis híján otthagytuk a fogunkat valami Cryoizé miatt.
-Cryolophosaurus...
-Nem számít mondtam! - Akadt ki Melissa.
-Örülök, hogy semmi bajotok. - Ölelte meg sírva társait Zoe. De a lényeg, amikor nem figyelt Evan elraktam pár papírt, hátha van rajtuk valami érdekes.
-És mit találtál?
-Pár költségvetési iratot, de ami az érdekes az egy 'klónozási lista' és egy 'probléma' gyűjtemény... - Nézzétek!
Táskájában kutakodott, majd egy mágus ügyességével és karizmájával előrántott egy köteg fontosnak látszó dokumentumot. Sarkukon kapocs volt, ami rozsdás nyomot hagyott a fehér lapon, valószínűleg a párás levegőben állás miatt.
A legtöbb szöveg mindenféle kiadásról szólt, de hamar előkerültek érdekesebb információk is. Látszott, hogy Zoe tanulmányozta már őket, mert szélsebesen forgatta az oldalakat a kívánt ponthoz.
-Ezaz! - Meg is van.
-Ti is látjátok azt amit én?
-Az illegális szállításra gondolsz?
-Arra is de legfőképpen arra a fajra ami többször is szerepel.
-Miért olyan különös? - Értetlenkedett Mark.
-Hát csak azért, mert nem létezett ilyen állat soha. - Jelentette ki teljes meggyőződéssel Jacob.
-Mivel én nem értek ezekhez a lényekhez, igazán kíváncsi vagyok, hogy kell-e bármelyiktől tartanunk, leszámítva nyilván azt ami kis híján megölt minket.
-Nos... - Nem állapítható meg egy kihalt élőlény viselkedése egy Holocén kori társulásban, de nagy valószínűséggel nem jelentenek ránk komoly veszélyt, kivéve persze, ha fel nem bőszítjük őket. Egyébként a listát elnézve és a sziget méretére való tekintettel, nem véletlen a kis méretű fajokkal való kísérletezés. Ez magyarázhatja akár a Tyrannosaurus rexek hiányát és a Spinosaurus átszállítását is.
-Hát ez csodálatosan hangzik. - Jegyezte meg kedvetlenül Melissa.
-Várjátok ki a végét, itt ez a másik köteg - az ami olyan mintha egy jegyzettömbből lenne kitépve.
(jan. 2. 2010)
,,Jairo végre kitisztíthatnád a lerakódott kénportól a geotermikus erőművet - tudod jól hogy hosszú távon felrobbanhat és akkor viszi az egész létesítményt, na meg az értékes fajokat."
(jan. 11. 2010)
,,Fiatal deinocheirusok kihelyezve az északi kifutóba - megjegyzés: azonnal szerelő kell a keleti ketrecekhez''
(feb. 27. 2010)
,,Hammond nem hagyta rám a szigetet, ez is Masrani keze alá került - de szerencsére még nem tud róla - így is minden munkám kárba ment Isla Sorna hatástalanítása miatt"
(márc. 14. 2010)
,,Mióta épül a Jurassic World nincs lehetőségem itt munkálkodni, ráadásul a leglehetetlenebb feladatokat kapom a főnökömtől, megteremteni egy genetikailag módosított hibridet. Az első néhány kísérlet kudarcba fulladt - remélhetőleg az új tojás ki fog kelni. Ha sikerül egyből átszállítjuk Nublarra."
(ápr. 8. 2010)
,,Vészhelyzeti áramkimaradás volt ma, a karámokból is elment az áram - de remélhetőleg minden a helyén maradt. Jairo végre kitisztította az áramforrást is."
(ápr. 10. 2010)
,,Senki sem válaszol az üzeneteimre, ami frusztráló... Elméletileg hazautaztak tegnap a hétvége erejéig, de fontos lenne tudnom, hogy a protokoll alapján zártak le minden fontos központi rendszert"
-Ez volt a legutolsó üzenet, a faxban hagyták, érintetlenül...
-Mi történhetett velük?
-Fogalmam sincs, de remélem mi megússzuk.
-Hagyjuk a nyavajgást holnap inkább keressük meg Evant és Cortezt, aztán lépjünk le.
-Gondolod ilyen könnyen feladják?
-Megvannak már a módszereim. - Vigyorgott kajánul Zoe.
CZYTASZ
Jurassic Park: Menekülés Isla Muertáról
PrzygodoweJohn Hammond nem tárt fel minden titkot a végrendeletében. Az InGen új tulajdonosa Simon Masrani kezébe került az összes külbirtok feletti irányítás, azonban ő sem sejti, hogy mit rejt a ködbe burkolózott terület. Egy csapat kutatót küld Isla Muertá...