Hoofdstuk 18

241 20 1
                                    

Foto: Fanny

Michael's POV

Ik heb vandaag na school afgesproken met Fanny. Fanny belde me net dat ze al uit was, dus ben ik nu op weg naar haar huis. Het is zo'n tien minuten met de bus. Ik ben alleen niet meer zo zeker van mijn plan. Ik begin Zara steeds leuker te vinden en wat Fanny en ik van plan zijn is heel erg gemeen. Ik loop in gedachten verzonken de bus uit, het tuinpad op en naar de voordeur. Ik wil net aanbellen als de deur al openzwaait. "Mikey!", roept Fanny en ze vliegt me om mijn nek. "Hi Fanny, long time ago.", zeg ik grijnzend. "Come in, come in." Ze trekt me mee naar binnen. "Do you want something to drink?" "Sure." Ze loopt naar de keuken. Jammer dat ze niet meer bij me in de klas zit. Vroeger al, was ik verliefd op haar. Nu nog steeds, denk ik. Fanny komt de kamer weer in. Het valt me nu pas op hoe knap ze eigenlijk is. Dat paarse jurkje staat haar prachtig. "You like the view?" Ik schrik op uit mijn gedachten. "If you step to the left it's beautiful.", zeg ik lachend. "Well thanks.", zegt ze verontwaardigd. Ik sta op. "I was kidding. You're beautiful." "Sure. That's what you say now." "It's true.", zeg ik en ik doe een pluk haar, dat voor haar ogen zit, achter haar oor, "You are beautiful." "You didn't change, did you?" Ik schud grijnzend mijn hoofd. "Nope, I'm still damn sexy!" Fanny geeft me een klap. "It's true, though." "Give me a hug. We haven't seen eachother in like two years. I really need a hug right now.", zeg ik. Fanny kijkt me raar aan. "What?" "That was random." "So?" "Nothing.", zegt ze en ze geeft me een knuffel. "I missed your hugs.", mompelt ze in mijn shirt. Ik glimlach. "I missed you too.", zeg ik en ik druk een kus in haar haren. Ze kijkt omhoog. "I really missed you, but not as a friend. I have a huge crush on you since first class." "You do?" "Yes, and I know you don't. So, yeah, it's a little bi-" Ze onderbreekt me door me te kussen. Ik kus haar terug. "I have a crush on you either." Ik geef haar nog een kus. "You came here for a plan." Oh ja, kut.

"I like the new plan." "That's good. The other one, was too mean." "Well I liked that one either, but it's your decision." Ik sta op. "I have to go, my mum. Well, uh." "I understand.", Ik kijk haar dankbaar aan, "But, I want a kiss before you leave." Ik leun naar voren en geef haar een kus. "Here you are." "Thank you. Mike, I love you." "I love you too." Laat me alsjeblieft gaan! Ik moet nu naar huis. "Now you can go.", zegt ze met een glimlach. Ik ga naar buiten en loop richting de bushalte. Na vijf minuten komt de bus aanrijden. Ik stap in en ga naast het raam zitten. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Ik hou van Fanny, maar ook van Zara. Zara houdt niet van mij. Dat heeft ze wel laten merken. Ik stap uit de bus en loop naar mijn huis.

Luke's POV

Ik loop vanaf huis richting Jack's (mijn broer) huis. Ik moet door Michael's straat, daar ben ik altijd heel erg op mijn hoede. Omdat, nou ja, dat spreekt voor zich. Ik loop langs Michael's huis en zie dat de vader van Zara daarbinnen gaat. WTF! Ik kijk voorzichtig door het raam. Michael's moeder en Zara's vader gaan samen aan een tafel zitten. Misschien iets van werk? Ik loop snel door, voor het geval dat Michael hier ook ergens rondhangt.

"Hi Jack!" "Hey Lucky." "What are you doing here?" "I want to see Zoe again." "Nice, come in." Ik loop naar binnen. "Hi Luke." "Hi Cel" Jack's vriendin staat in de keuken met Zoe. "How are you? How is school going?" "Pretty good. How are you? School is same old shit." Ze knikt. "Michael?" "Yes." "You have to tell someone. It's bullying." "I know, I told Zara, Jorien and Ashton." "Ashton? He's one of the bullies isn't he? And who's Zara?" Cel is een soort zus voor me en ze praat altijd met me over Michael enzo. "Yes, Ashton changed. He is with Joor now and very nice. Zara is my new best friend." "Ohh.... Joor and Ashton? You mean best friend Joor?" Ik knik. Cel geeft Zoe een pakje Dorakoekjes (alsje Joor) en tilt haar op. "Come to the livingroom. We can talk further there, with Jack." We lopen naar de woonkamer en ik ga naast Jack zitten. Cel zet Zoe op de grond en gaat tegenover ons zitten. "Luke, I have a question.", begint Jack. Ik kijk hem verwachtingsvol aan. "Can you babysit on Zoe in the vacation? Cel and I want to go to Bali, but we can't take Zoe with us." "Ofcours." Ik hou van Zoe. Heel erg veel. "Thanks Luke. Really. You know how to take care of her, right?" Ik knik. "That's good." "Zoe?" Zoe kijkt op naar Cel. "You're going to uncle Luke in the vacation." Ze kijkt me aan en glimlacht. "Well, that's that. Luke you want something to drink?" Ik knik. "Yes please." "Cola?" "Sure." Cel staat op en loopt naar de keuken. "So Luke. Do you still have troubles with that Michael dude?" "Yes.", zeg ik. "You gotta do something about it." "I did. Zara is beating them up.", zeg ik lachend. "Nice."

"Bye Jack, bye Cel, bye Zoe. See you on Saturday!" "Bye Luke!" Ik loop weer richting huis. Gelukkig is Jack niet begonnen over onze ouders. Praten over wat er met ze is gebeurd vind ik nog steeds moeilijk. Na 5 jaar.

I will always hate you {M.C.}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu