Foto: Julia Roberts as miss Konijn
Jorien's POV
Vandaag krijgen we onze nieuwe mentor/geschiedenis docent. Iedereen is super blij, want onze vorige was een beetje een psychopaat. Hij sloeg ons en schold ons uit. Het duurde een half jaar voordat iemand van ons het durfde te melden bij de directie. Uiteindelijk was dat Zaar. Ik loop naar de gang om mijn rugzak te pakken. "Joor, if you wanna get a ride you should hurry." "I'm done! I'm done! Relax!" We lopen samen naar Lou's auto en ik stap in.
Op school aangekomen loopt Lou raar genoeg niet meteen naar zijn vrienden, maar hij loopt met mij mee. "Lou I can find my own friends. I don't need help with that." "I'm not going for you. I'm going for my girlfriend." "Oh okay. Wait, what?!" "Yeah, she is my girlfriend." Oke, dit is echt kapotraar. Mijn broer heeft verkering met mijn beste vriendin. "Hi guys.", zegt Zara vrolijk. "Hai beautiful." Ugh, liefde. Wacht dat mag ik eigenlijk niet zeggen. Ik bedoel, ik heb Ash. Oke Louis en Zaar zijn wel iets erger. Ze zijn nog steeds aan het zoenen. "Ieuw! Get a room please!" Eindelijk laten ze elkaar los. Ashton komt aanlopen. Hij geeft me een kus. "You say, we have to get a room!", roept Zaar verontwaardigd. Ik schiet in de lach. De bel gaat en de stroom van kinderen loopt naar binnen. Zaar, Ash, Luke en ik bereiken met moeite ons lokaal. Ik ga naast Ash zitten en voor ons Luke en Zaar. Ik tik Zaar op haar schouder en ze draait zich om. "What?" "You and Louis? Seriously?" Ze knikt. "Yeah, yesterday he asked me to be his girlfriend. And I said yes.", zegt ze fluisterend. "How was boxing?", vraag ik maar om van onderwerp te veranderen. Zaar wil antwoord geven, maar een vrouw van een jaar of 22 gaat voor de klas staan. "Good morning class. I'm miss Konijn and I'm your new history teacher and mentrix." Bij de zin 'miss Konijn' schieten Zaar en Muur in de lach. Heel erg. What the fuck is er zo grappig. Miss. Konijn kijkt lachend naar ze. "Ah, I see we have two Dutch girls in class." Luke steekt zijn hand op. "Yeah, Luke?" Wow! Hoe kent ze onze namen al! Is ze een stalker ofzo. "Uhm, what does Konijn mean?" Miss Konijn kijkt naar Zara. "It... haha...means... haha.... rabbit.... haha!" Ik schiet vol in de lach. Echt vol. Zaar, Muur en ik liggen helemaal dubbel, terwijl de rest van de klas ons aankijkt van: The Fuck!? Ik trek mijn gezicht in de plooi. Muur is gestopt en Zaar die krijgt een klap van Luke zodat ze stopt. "Anyway.", gaat miss Konijn verder, "I'm your new mentrix and I really want to get to know eachother." Een paar jongens zuchten overdreven. Een daarvan is Ash. "Dude.", fluister ik en ik geef hem een klap. "If you don't want it, we can start with history. Open your books at page 55" "No no miss, I beg you!", roept Thomas en hij gaat op zijn knieen. "Alright, do you wanna start?" "Sure. I'm Thomas, but everyone knows me already. I'm 17 years old and my girlfriend is sitting next to me." Muur grinnikt. "Okay, mayby your girlfriend can speak next." "Hi, I'm Muriel. I'm 16 years old and my boyfriend is a dork." Zaar schiet in de lach. "Miss giggle is the next.", zegt miss Konijn. Zaar weet dat het over haar gaat en zegt: "I'm Zara, I'm 16 years old and my boyfriend is Jorien's brother." "Does everyone in this class has a lover?" "Sort off." "Jorien you can be next." Shit! "I'm Jorien, I'm 16 years old and my boyfriend is an idiot." Ash geeft me een klap. "Auch! Ash!" "Sorry.", zegt hij met een smirk. "Ashton you can go." Haha karma! "Uh, I'm Ashton. I'm 16 years old and I'm just being called an idiot." De hele klas schiet in de lach. Nou ja, iedereen, behalve Michael en Calum.
Nadat de hele klas is geweest beginnen we met de les. De les duurt nog twee minuten. Wens me succes!
Luke's POV
Onze nieuwe mentor is echt geweldig. Jammer genoeg is het lesuur nu afgelopen. De bel gaat,iedereen staat gelijk op, pakt zijn of haar tas en loopt naar de gang. Voor het klaslokaal staat Louis op Zara te wachten. Zaar loopt naar hem toe en knuffelt hem. Ugh. Begrijp me niet verkeerd ik ben heel blij voor Zara en Louis. Ik weet ook niet waarom ik jaloers ben op Louis. "Jealous?", vraagt Joor met een knipoog. "No!" "Sure." "You coming?" Zaar komt naar me toe. Ik knik en loop met haar mee naar wiskunde. We ploffen naast elkaar neer.
"Mr. Hemmings out!", roept mrs. Samuelson. Ik sta met een zucht op. "Alright." Ik slenter nar de deur. De klas grinnikt. Ik zak zuchtend neer op een tafel in de gang en pak mijn telefoon. Na tien minuten hoor ik dat er nog iemand uit wordt gestuurd. Ik kijk opzij en zie dat Michael de klas uit komt. "Hi Luke." Dat is het? Is dat alles wat hij heeft? Geen belediging? Geen scheldwoorden? Hij gaat naast me zitten en pakt zijn telefoon. What the fuck! "What?", vraagt hij geirriteerd. "Why are you nice to me? You hate me!" "People can change, can't they. I shouldn't complain, if I were you." Das waar. Ik moet inderdaad niet zeuren. Maar dat 'veranderen' enzo is grote bullshit. "You like Zara, don't you?" "Don't get too far Hemmings! I may be changed, but I can change again." Ik hou snel mijn mond. Het is stil en dat vind ik prima. Hij houdt zijn mond, ik hou mijn mond, dat is de enige manier waarop we geen ruzie hebben. Als de bel van de pauze gaat, spring ik op en loop alvast naar de aula.
JE LEEST
I will always hate you {M.C.}
FanfictionZara (16) is verhuist naar Sydney met haar ouders en haar broertje Jasper (14), omdat haar vader een nieuwe baan heeft. Ze moet daardoor al haar vrienden en haar lieve vriendje Mark achterlaten. In haar nieuwe klas zitten ook niet de leukste kindere...