Hoofdstuk 8

470 31 6
                                    

Foto: Josh Hutcherson as Jasper

Zara's POV

's Ochtends word ik wakker gemaakt van vogelgefluit. Ik kijk naar mijn raam en voor mijn raam, in de boom, zit een vogeltje te fluiten. Kan dat beest zijn snavel niet houden. Ik stop mijn hoofd onder mijn kussen en grom. Met een hand pak ik mijn telefoon en ik kijk hoelaat het is. Tien uur. Fucking vroeg! Nou ja, ik kan nu toch niet meer slapen. Ik zwaai mijn benen over de rand van mijn bed. Ik sta op en loop naar mijn kast. Onderweg moet ik een parcour van kleren, boeken, tassen en schoenen afleggen. Misschien moet ik ook eens gaan opruimen.... Neeeh! Eindelijk, na een levensgevaarlijke tocht, ben ik bij mijn kast. Ik doe hem open. Wat zal ik eens aandoen? Vandaag is de date met Louis. Ik pak een kort spijkerbroekje, mijn Rolling Stones tanktop, sokken en ondergoed en loop naar de badkamer. Na een kwartier onder de douche te hebben gestaan, droog ik me af en doe ik mijn kleren aan. Daarna lipgloss, mascara en eyeliner. Op de weg naar beneden kom ik mijn zwarte, bijna dode, vans tegen en ik doe ze aan. Hinkelend kom ik de keuken binnen. "Lukt het?", vraagt Jasper, doelend op mijn ene schoen die half aan is. "Ja hoor." Ik ga op mijn stoel zitten en pak een appel uit de fruitmand. "Wat ga jij vandaag doen?", vraagt Jasper. "Ik heb een afspraakje met Louis." Hij kijkt me veelbetekenend aan. "Herinner je je wat je Mark hebt beloofd?" "Ik heb die bastard niks beloofd!" Jaspers ogen veranderen in vraagtekens. "Ja, wat? Die gast heeft zich ook niet echt aan zijn afspraak gehouden! Ik ben drie dagen weg en hij heeft meteen weer een nieuw liefje! Alsof 'wij' nooit is gebeurd." "Gaat het?" "Sure." Ik kijk op de klok: 11:34. Ik heb om 12:00 afgesproken met Louis, dus ik moet om 11:50 weg. Ik kijk op mijn telefoon en zie dat Joor me twintig keer heeft gebeld. WTF! Ik druk op bel terug en hij gaat over. Na vijf keer over te zijn gegaan krijg ik de voicemail. Ik zucht diep. Typisch. Ik pak mijn sleutel en loop de deur uit. Na vijf minuutjes lopen ben ik bij de Starbucks. Louis zit al aan een tafel en zwaait naar me. "Hi." "Hey Zara. Let's get something to drink." Hij staat op. We lopen naar binnen en gaan achterin de rij staan. Natuurlijk staat er een rij van hier tot naar de maan. Na een kwartier hebben we eindelijk ons drinken en lopen we weer naar buiten. "So...", begin ik, "How's boxing going?" "Pretty good. When are you going to train?" "Every Tuesday, Wednesday and Friday. Mayby in the weekend a few times. You?" "Tuesday, Thursday and Friday. In the weekend when I have time. We can train Tuesday and Friday together." "Yeah sure. That will be fun." Ik neem een slok van mijn drinken. Louis staart me aan. "What?" "You're pretty." Ik voel dat ik rood word. "Thanks." "Welcome. Shall we go for a walk or something." "Sure.", zeg ik glimlachend. We staan op en lopen richting het strand.

We rennen naar de zee en Louis spettert me compleet nat. "Revenge!", roep ik en ik begin hem ook nat te spetteren. Op een gegeven moment tackel ik Louis en hij valt vol in het water. Ik schiet in de lach, maar voel dan een hand om mijn enkel en ik word onderuit getrokken. "Louis!" We hebben allebei de slappe lach. "Sorry, it's just revenge, sweet sweet revenge." We lopen naar een grasveldje, dicht bij het strand, en gaan daar liggen om op te drogen. "Zara?" "Mmm." Waarom moet hij gaan praten ik lag net lekker te zonnen. "Do you want to do this again. Next week or something?" "Ofcours. It was fun." "Nice. I really like you." "I like you too." "Louis? Zara?" Jorien komt hand in hand met Ashton aanlopen. "Hi Joor.", zeggen we tegelijk, "Wait how do you know her?" "You first.", zegt Louis. "She is my best friend. And you?" "She's my little sis." "Seriously?" Hij knikt. "Wow, you don't look like Joor." "Joor her hair is colored. It's originaly brown, same color as me." "Wow, I really didn't know." "But, are you dating?", vraagt Joor. "Uhh, I don't know. Lou, are we dating?" Hij haalt zijn schouders op. "Kind off. And what avout you Joor?", hij knikt naar Ashton. "Pretty much.", zegt ze. "Cute.", zeg ik. "I'm watching you.", zegt Louis tegen Ashton. "Lou.", zegt Joor en ik geef hem een duw. "And I'm watching you.", zegt Joor lachend tegen me. "I see, you at home.", zegt Lou als hint tegen Joor. "Yeah yeah, I'm going!", zegt ze lachend en zij en Ashton lopen weer weg. Ik kijk Lou lachend aan. "You're so weird." "Why?" "I don't know you are just weird." "You are weird too, but pretty and sweet also." "Lickspittle." "What?" Ik schud lachend mijn hoofd. Ik kijk op mijn horloge en zie dat het zes uur is. "I gotta go Lou. See you Tuesday!" "Yeah see you.", zegt hij en hij geeft me een kus op mijn wang. Ik sta op en loop richting mijn huis.

"Hoe was je date?", vraagt Jasper als ik binnen kom lopen. "Leuk. Ik ben erachter gekomen dat Louis de oudere broer is van Joor." "Okay." "Hoe was jou dag?" "Beetje gaan trainen in de boksschool en heb mijn huiswerk alvast gemaakt." "Fun.", zeg ik en ik loop naar boven.

Michael's POV

's Ochtends word ik wakker gemaakt door het geluid van een auto die wegrijdt. Dat is of mijn moeder, of de gast die hier een nacht slaapt, het 'gezellig' heeft met mijn moeder en dan weer vertekt. Ik zucht diep. Sinds mijn vader vermist of overleden is, is mijn moeder compleet de weg kwijt. Ze gaat elke nacht uit en ik moet mezelf eigenlijk opvoeden. Mijn vader zat in het leger en werd uitgezonden naar Syrie, maar is nooit meer teruggekomen.

*Flashback*

"Michael, I promise you, I'll come back in two months." "But dad, what if something happen?" "It is alright! I'll come back!" Hij loopt naar het vliegtuig en stapt in. De motoren starten en het vliegtuig vliegt weg. Weg, vader weg, voorgoed uit mijn leven. Daar sta ik als tienjarig jongetje met tranen in mijn ogen op het vliegveld. Vastgeklampt aan mijn moeder.

*Einde flashback*

Ik sta op en loop naar mijn kledingkast. Zwarte skinny en Rolling Stones tanktop. Tandenpoetsen, een beetje gel en klaar. Ik loop naar beneden. Ik ben enig kind en mijn moeder slaapt nog, dus er zit waarschijnlijk niemand beneden. Ik doe de kamerdeur open en.... een geur van bacon en ei komt me tegemoet. "Mum?" "Good morning Mickey. Want some breakfast? Simon just left." Simon? Whatever. Ik ga aan tafel zitten en mijn moeder zet een bord voor mijn neus. "Thanks." Sinds mijn moeder uitgaat met die Simon is ze veel relaxer en drinkt ze een stuk minder.

Na mijn ontbijt loop ik weer naar boven en start ik mijn laptop op. Ik ga naar chatten en klik op Thomas' icoontje.

M: Hi Tommie
T: Hai Mike, how r u?
M: Fine, you?
T: I'm fantastic! Muur called me yesterday!
M: You mean Muur, in Belgium Muur, in old girlfriend Muur?
T: Yeah! Great isn't it? She comes back!
M: Back to Australia?
T: Yup! I need to go! My mum calls me, bye!
M: Bye

Ik sluit mijn computer af. Muur was mijn beste vriendin. Ik loop naar beneden en plof op een stoel.

'When your legs don't work like they used to bef-'

Ik neem mijn telefoon op. "Yeah?" "Hi Michael." "Muur?" "Hi, how are you? I haven't see you in a while." "I'm fine. How are you? I really missed you!" "I'm fine. How is your mum?" "Better actually. Since she has a new lover, she is fucking relaxed." "I'm happy for you." "I heard you talked to Thomas yesterday." "Yeah I really miss him. In about two days I'm back in Sydney. Thomas doesn't know, he thinks I come back in two weeks." "You're back at Monday! We have musicperformance then." "OMG! I'm coming. He may not know okay!" "Sure, I'll sneack you in the school." "Thanks Michael. But I gotta go, I need to get my plane!" "Good luck! See you Monday!" "See you Monday! Bye." Ze hangt op. Ik heb haar al zolang niet gesproken. Ze is verhuist omdat haar moeder een erge ziekte had en die ziekte kon alleen genezen worden in Belgie. Haar moeder is gelukkig weer beter en Muur, haar vader, haar moeder en haar broer Dylan komen weer terug naar Australie. Na vier jaar!

I will always hate you {M.C.}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu