Hoofdstuk 12

288 24 5
                                    

Foto: Ki Hong Lee as Ki Hong

Calum's POV

"Hi Cal! How was your day?", zegt mijn zus. "Good, how about you?" "Mm, bit boring. Did you win?" Ik schud mijn hoofd. "Thomas and Lucas won." Dat begrijp ik wel, want hun liedje was echt supergoed. En ik gun het Thom ook wel. "Seriously? Were they that good? I knew Thomas was good, but Lucas?" "We were surprised too." "Can you do something for me?" "What?", vraag ik achterdochtig. Als ze vraagt of ik voor haar wil doen is het altijd onmogelijk. "Can you do the shopping? I really need to learn." "Sure." Ik loop naar de gang, pak een boodschappentas en loop naar de supermarkt op de hoek. Ik pak de dingen die op het lijstje staan en reken af.

Thuis pleur ik de tas voor Mali's neus. "Here you are." "Thanks.", zegt ze met een sarcastische glimlach. Ik grinnik en loop naar boven. Boven pak ik mijn wiskunde boek en begin met mijn huiswerk. Nou ja, ik probeer te beginnen. Na vijf minuten naar dezelfde bladzijde staren klap ik mijn boek dicht en zeg: "I don't understand a crap off it!" Daarna ga ik op mijn bed liggen en pak mijn telefoon. Ik stuur Thomas een appje, maar na tien minuten heeft hij nog niet gereageerd. Heeft het vast te druk met Muur. Ahum! Ahum! Ik kijk op mijn klok en zie dat het bijna zes uur is. Fuck! Ik moet bijna naar voetbaltraining. Daar heb ik dus echt geen zin in. Ik loop zuchtend naar mijn kledingkast en pak mijn sportspullen eruit. Snel omkleden en dan racen om niet te laat te komen. Ik kom hijgend aan op het voetbalveld. "Hi Calum! Why are you late?", vraagt Damian, mijn trainer. "Forgot it was Monday." Michael en Thomas grinniken. "Okay." Ik loop naar Thomas, Michael en Cody toe. "Mike, you're claimed!" "Sure.", lacht hij. Hij pakt een bal en schiet hem naar mij. "Nice one Michael.", zegt Damian. Hij is echt een jerk. Hij heeft zo zijn favorieten en hij haat mij.

Na de training fietsen Cody, Michael, Thomas en ik naar huis. Michael en Thomas wonen in dezelfde straat en daarom fiets ik het laatste stuk altijd met Cody. Eigenlijk mag ik Cody niet echt, maar Michael is bevriend met hem, dus zitten Thomas en ik ook met hem opgescheept. "Bye Cody!", roep ik en ik ga rechtsaf. "Bye!" Ik fiets het tuinpad op en probeer de vuilnisbak te ontwijken. Fuck! Ik bots vol tegen de vuilnisbak aan. Met veel lawaai vallen ik en de vuilnisbak om. "OMG! Calum, are you okay?" Ik begin keihard te lachen. "I'm okay!" Mali kijkt me raar aan. "What?" "Nothing." "Can you please help me up!", zeg ik. Ik steek mijn handen uit en trek puppy-ogen. Mali pakt mijn handen en trekt me zuchtend overeind. We lopen samen naar binnen. "How was training?" "Same as usual." "Poor kid.", zegt ze lachend. "I know." We kijken elkaar aan en schieten in de lach. Ik plof neer aan de keukentafel. "Hi darling." Mijn moeder staat achter het fornuis. "Hi mum." "How was your day?" "Fine and yours." "Pretty good." "What do we eat tonight?", vraagt Mali. "We eat macaroni with tomatosauce and meatballs." "Jummie! Meatballs!", roep ik met een kleuterstem.

Zara's POV

Na school loop ik meteen door naar mijn kamer om mijn bokskleren aan te doen. Ik pak mijn korte zwarte broekje en mijn rode topje met 'Move' erop. Ik doe mijn schoenen weer aan en pak mijn sporttas. "Bye mum! Ik ga boksen!" "Veel plezier lieverd!" Louis staat buiten op me te wachten. "Ready to go?", vraagt hij. Ik knik. We stappen in zijn auto en we rijden richting de boksschool. "Zaar?" "Yeah." "Is that Michael dude your boyfriend?" "No! We hate eachother! Well I hate him." Lou zucht. "Why did you ask?" "Because I love you.", zegt hij. Uh, hoe moet ik nu reageren? SOS! Gelukkig zijn we er nu. We stappen uit en lopen samen richting de deur. "Zaar? Do you want to be my girlfriend?" Uhm, ik.... Wat? Nu weet ik niet wat ik moet zeggen. Mark? Maar toch niet. Hij is ook gewoon verder gegaan. Maar.... Nee! Uhm.... "Zaar? Are you okay?" "Uh yeah, I...", ik zucht diep, "I'd love to be your girlfriend." Hij glimlacht en pakt mijn hand. "Let's go." We lopen naar binnen. Even omkleden en dan trainen maar. Ik loop de trainingszaal in en meteen komt er een Aziatisch uitziende jongen naar me toe. "You're Zara right?" "Uh yes. Why?" "I am, Ki Hong, your new personal trainer. We saw your boxhistory and we want you to join the selectie. And you can go to the championship." "OMG, I would love to!", roep ik. Dit is echt supergaaf! "Okay that's good. Show us what you got.", zegt Ki Hong lachend. "Okay, against who?" "Louis, he is our other champion." Serieus! Ik heb net verkering met hem en nu moet ik hem al slaan. "Sure." Ik loop naar de ring en doe mijn zwarte bokshandschoenen aan. "Okay, let's fight.", zegt Lou. "We have a weird relationship Lou. We're like five minutes together and now we're going to beat the fuck out of eachother." We kijken elkaar aan en ik schiet bijna in de lach. Snel herstel ik me, want Louis' vuist gaat net naast mijn hoofd langs. Snel schakel ik om en raak Lou recht op zijn bek. Ik kan net op tijd wegduiken voor Louis' vuist.

Na het gevecht geven we elkaar een knuffel. "I'm sorry I hit you so hard.", zeggen we tegelijk. "Zara, you're brilliant!" "Thanks Ki Hong!" "Okay, we know you are good enough, but now you have to train. Go and do some push ups! Chop chop!" Ik zucht en begin met opdrukken.

I will always hate you {M.C.}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu