Hoofdstuk 9

388 23 8
                                    

Foto: Liam Payne as Louis

Ashton's POV

*Flashback/droom*

"Ash? What are you doing?" Mijn hand, waar ik mijn mes in houdt, verstart. Ik kijk naar achteren en zie Lauren, toen elf jaar, achter me staan. "Ash? Please! No.", fluistert ze met tranen in haar ogen. "Lau, I'm sorry.", zegt ik zacht en ik zet het mes in mijn arm. "Ash! No!", roept ze, ze springt naar voren en slaat het mes uit mijn hand. Ze slaat haar armen om mij heen en barst in snikken uit."Lau, I-" "Just explain why! Why Ash?", ze kijkt me wanhopig aan.

*Einde droom/flashback*

Ik schiet overeind. Jezus, waarom achtervolgd deze droom me nog steeds? Ik zucht en kijk op mijn wekker. 07:00. Ik val terug op mijn kussen en probeer nog wat te slapen. "Ash?" Ik kom overeind. Harry staat in de deuropening. "What's up?" "Why did you scream in your sleep?" "I... I don't know. I had a bad dream I think." "Oh okay, are you alright?" Ik glimlach. "Yeah, I'm alright." "Okay.", hij draait zich om en loopt weer weg. Ik zak weer onder de dekens. "Ash?" Serieus? Ik wil net weer gaan slapen, komt Lauren. "Yes Lau?" "Are you okay?" "Yes, I'm okay." "Can I stay?" "Sure." Ik sla de deken open en Lauren komt naast me liggen. Ze slaat haar armen om mijn middel en kruipt tegen me aan. "Why this?" "Because I just don't want you to be sad." "I'm not sad!", zeg ik glimlachend. "Yes, you are." Soms lijkt het net alsof Lauren ouder is.

Na een tijdje zo gelegen te hebben zeg ik: "Lau, I need to get up. Jorien comes today." Ze glimlacht, staat op en loopt naar de deur. "Have fun.", zegt ze met een cheecky smile. "Sure." Ik sta op, loop naar mijn kast en pak mijn zwarte broek en mijn Nirvana t-shirt met lange mouwen. Eerst douchen, ik loop naar de badkamer en doe de douche aan. Ik moet weer denken aan mijn droom. Dat speelde zich hier af. 's Avonds. Als ik mijn kleren wil neerleggen zie ik dat er iets op het bankje ligt. Mijn mes. Mijn hand gaat ernaartoe en pakt het vast. Zal ik? Nee! Of wel? Ik breng mijn hand, met het mes, naar mijn arm en maak een kras. En nog een en nog een. Het bloed druppelt langs mijn arm, over mijn hand op en vloer. Na een tijdje pak ik een doekje en maak ik mijn arm, mijn mes en de vloer schoon. Daarna stap ik onder de douche. Afdrogen, kleren aan, haar normaal en klaar. Ik sprint naar beneden en bots vol tegen de tafel aan. "Au!" "Haha dork!", zegt Lauren lachend. Ik lach, maar niet erg overtuigend. "Something wrong?", vraagt ze. "I-"

*Ding dong*

  Ik loop naar de deur en voor de deur staat Joor. "Hi Joor!" "Hi hi!", zegt ze en ze geeft me een kus. "Let's go to the beach.", zeg ik lachend. Ik pak haar hand en we lopen richting het strand. "Ash? Why do you wear longsleeves? It's very hot today." "I'm a little bit sick, so my mum wouldn't let me go without.", antwoord ik. Ik ben steeds beter geworden in liegen. "Oh okay." Gelukkig vraagt ze niet verder. "You want an ice cream?" We staan voor het ijssalon waar we gisteren ook een ijsje hebben gegeten. "Yes!" We lopen naar binnen. "Hi, two ice cream pleas. One with melon and strawberrie and one with chocolate and blueberrie.", zeg ik. "You remembered!", roept Joor. "Ofcours I did." Ik pak de ijsjes aan. "That's four dollar pleas.", zegt de gast achter de toonbank. Ik geef hem het geld. "Ash? What's that on your arm?", hoor ik Joor verschrikt zeggen. Shit! "Uh nothing." "Ash?" "It's nothing! I swear!" "Okay, bit if I find out something...." We lopen verder, etend van ons ijsje. "Wait, that boy over there. Is that Louis?" "How should I know?" "Louis is my brother. He is with.... With Zaar?!" We lopen naar ze toe. "Louis? Zara?", roept Joor. "Hi Joor", zeggen zij tegelijkertijd, "Wait, how do you know her?" "You first!", zegt Louis. "She's my best friend. And you?" "She's my little sis." "Seriously?", roept Zara uit, "Wow, you don't look like Joor!" Ik volg het gesprek niet meer en ik kijk opzij naar Joor. Joor geeft me een kus en legt haar hoofd op mijn schouder. "But are you dating?", vraagt ze lachend. "Uhh, I don't know. Lou are we dating?" Lou haalt zijn schouders op en zegt: "Kind off. How about you Joor?" Hij knikt naar naar mij. "Pretty much!", zegt ze, ik grinnik. "I'm waching you!", zegt Lou met een duivelse grijns en hij wijst naar mij. "Lou!", roept Joor en Zara geeft hem een duw. "And I'm watching you.", zegt Joor lachend tegen Zara. "I see you at home.", hint Louis. "Yeah yeah, I'm going!", zegt ze lachend en we lopen weer door. "Don't you think it's awkward, Zara dates your brother?" "Neeh, I think it's okay." Het is een hele tijd stil. We lopen naar het strand en gaan daar zitten. "Ash?" "What?" "Can I see your arms. Now." "B-but why?" "Now!" Ik rol met tegenzin mijn mouwen op en laat mijn armen zien.

Jaspers POV

's Ochtends word ik om 12 uur wakker. Ik rol mijn bed uit en pleur vol op de grond. Ik krabbel overeind en loop naar beneden. "Good morning!", roept mijn moeder. "Goedemorgen mam!" Ik ga aan tafel zitten en mijn moeder zet een bord met pannekoeken voor me neer. "Wvaar isch pwap?", zeg ik met mijn mond vol. "Wat zeg je?" "Waar is pap?" "Die ging gisteren met collega's uiteten en is blijven slapen bij een van hen." "Oke." Ik houuuu van pannekoeken. "Mam, ik ga vandaag boksen. Is dat oke?" "Natuurlijk! Veel plezier." Na mijn ontbijt loop ik naar boven en doe mijn bokskleren aan. Ik prop een fles water, mijn bokshandschoenen en een handdoek in mijn sporttas, daarna loop ik naar de bushalte en ga zitten wachten. Na een kwartier Candy Crush spelen komt eindelijk de bus. Ik stap in en ga achterin zitten. Na twintig minuten rijden zijn we bij de boksschool. Ik loop naar binnen, begroet John en loop naar de kleedkamers. Daar doe ik mijn schoenen uit en haal mijn bokshandschoenen uit mijn tas. Daarna loop ik de trainingszaal in en begin met touwtjespringen.

*Na het trainen*

Ik loop weer naar de kleedkamers, doe mijn schoenen weer aan en loop weer naar de bushalte. Gelukkig komt de bus na twee minuten. Na twintig minuten stap ik uit en loop ik naar huis. "Ben thuis!", roep ik. "Hey Jasper!", roept mijn moeder van boven. Ik loop ook naar boven en neem een snelle douche, daarna doe ik een joggingbroek aan en begin ik aan mijn huiswerk. Na een uur blokken op Frans hoor ik de voordeur dichtslaan. "Hi Simon.", zegt mijn moeder, "Hoe was het etentje?" "Heel leuk.", hoor ik de bromstem van mijn vader zeggen, "Mijn baas wil me vanavond zien. Iets over promotie." "Maar Simon! Je bent nooit meer thuis! Je kinderen en ik missen je." "Zara mist me niet en Jasper houdt het heus wel uit zonder mij." "En ik dan?", ik hoor verdriet in mijn moeders stem, "Wat is er aan de hand? Je bent niet meer hetzelfde als je was voordat we hier kwamen wonen!" "Lieverd, na vanavond ben ik weer gewoon thuis. Echt waar! De eerste weken van een nieuwe baan zijn altijd zwaar." Het is stil. Ik besluit om mijn Frans te laten voor wat het is en beneden wat te gaan drinken. "Hai pap!" "Hey zoon! Hoe was je dag?" "Leuk, ik heb gebokst." "Goed zo.", zegt hij en hij verdwijnt in zijn kantoor. Ik zucht. Waarom heeft mijn vader nooit tijd voor ons? Ik pak een glas cola en ga aan de tafel zitten.

Ik hoor de sleutel in het slot en als Zaar binnenkomt vraag ik: "Hoe was je date?"  "Leuk. Ik ben erachter gekomen dat Louis de oudere broer is van Joor.", zegt ze. "Okay.", zeg ik. Het boeit me eigenlijk geen kut hoe haar date was, maar goed. "Hoe was jou dag?", vraagt ze dan. "Beetje gaan trainen in de boksschool en heb mijn huiswerk alvast gemaakt." "Fun.", zegt ze en ze loopt naar boven. Ik rol met mijn ogen en ga op de bank voor de tv zitten. Tv aan, voetbal zoeken. Onderweg naar de voetbalzenders kom ik een bokszender tegen. Beter!

Ik zit net helemaal in het programma als Zara binnenkomt en roept: "Eten!" "Ja ja, ik kom al.", grom ik en ik sta op. Papa is weer niet bij het eten.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
{A/N}
Ik hoop dat jullie het stukje leuk vinden. Okay, wie mij een votespam kan geven met dit boek en It was love at first sight krijgt een shoutout! Suc7!

Xx M

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

I will always hate you {M.C.}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu