Hoofdstuk 19

263 20 5
                                    

Foto: Luke with Zoe

Zara's POV

Het is vandaag zaterdag. Luke heeft gevraagd of ik langs kan komen. Ik stap in mijn Timberlands en pak mijn tas. "Mam! Ik ben bij Luke!" "Is goed schat!" Ik loop naar buiten en loop naar de bus. "Well, hello beautiful.", zegt een jongen als ik tegenover hem ga zitten in de bus. "Hi.", zeg ik met een sarcastische blik, "And bye!" De bus is er al en ik stap uit. Ik loop de drie trappen naar Luke's appartement op en doe de deur open. Luke's deur is alleen 's nachts en als hij weggaat op slot. "Hi hi hi!" Ik loop naar de woonkamer en zie het schattigste ooit. Luke zit op een stoel met een superklein kindje op zijn schoot. "Ahw, what a cutie!" "This is Zoe. She is my little cousin. I have to babysit on her this vacation" "She is too cute." Ik plof tegenover hem op een stoel. "So why did I have to come?" "Just to hang out." Ik kijk hem schuin aan. "And I need help with Zoe.", geeft hij zuchtend toe. Ik schiet in de lach. "You don't know how to take care of a baby?" Hij schudt zijn hoofd. "Okay, I'll help you." "Yes, you're the sweetest!", roept hij en hij wilt opspringen om me een knuffel te geven. Snel hou ik hem tegen en red daardoor Zoe's leven. "Step one: Never drop it!" Hij grinnikt nerveus. "Step two: Give her to me." Luke geeft Zoe aan mij. Ze is echt te schattig. "What time is her afternoon nap?" "Uh...", Luke kijkt op een blaadje, "12 o'clock. That's now." "Do you have a bed for her?" "Yes upstairs. Jack and Celeste brought it here today." Ik loop voorzichtig met Zoe naar boven en Luke volgt me. "Step three: Put her pyjama's on." "She already wears them." "Oh, well. Step four: Put her in her bed. You can do this.", zeg ik en ik geef Zoe terug. Luke legt haar heel voorzichtig in haar bedje. Het ziet er zo lief uit! Even een foto maken. Ik pak mijn telefoon en maak een foto. Te lief! Op Instagram ermee. "What are you doing?", vraagt Luke opeens. Ik schrik me helemaal dood. "Posting the cutest picture ever." "Let me see." "No!" Luke begint me te kietelen. "St- s- stohop! Luke!" "Shh.", sist Luke en trekt me mee naar beneden.

Ik plof neer op de bank en Luke haalt wat te drinken. "Here you are." Luke duwt een glas Fanta in mijn handen. "Thank you." Het is een tijdje stil. Dan vraagt Luke: "How about you and Louis?" "Same as usual. Why?" "Just asking." "Can we watch a movie?" "Yes ofcours! Wich movie do you wanna watch?" "The Perks Of Being A Wallflower! I love that movie!" "Okay, I mever watched it before, but I have Netflix." Hij zet de tv aan en logt in op Netflix. Net als hij de film wilt aanklikken horen we wat door de babyfoon. "I'll go upstairs.", zeg ik, maar Luke houdt me tegen. "No, I need to learn this stuff. I'll give a scream if I need you." Ik knik en pak mijn telefoon. Ik heb een berichtje van Lou.

Hi babe,
Wanna come over?

Snel stuur ik een Whatsappje terug.

Sorry babe,
I'm with Luke. He needed help with his babycousin.

Na drie minuten krijg ik een berichtje terug.

Oke sweety,
Have fun, but not too much

Ik grinnik.

Ofcours not! Not without you...

"She is asleep again.", zegt Luke die binnenkomt. "Congratialations." "Thanks.", zegt hij sarcastisch. "No problem.", glimlach ik, "Shall I start the movie?" Hij knikt.

Jorien's POV

Ik plof op mijn bed. Vanavond heb ik niks te doen. Ash is bij zijn familie. Zaar en Luke moeten babysitten en ik heb geen zin in Muur. Ze doet alsof ze is veranderd, maar voor mij is ze nog steeds dezelfde bitch. Ze is een van de meelopertjes van Fanny. De grootste bitch van de school. Ze zat eerst bij ons in de klas en had iets met Michael. "Joor!" "What Lou?" "Shall we watch a movie together?" Ik spring op. "I'd love to." Ik sprint naar zijn kamer. Louis en ik kijken heel vaak samen films. We hebben een goede 'relatie' in vergelijking tot andere broers en zussen. "Wich movie?", vraag ik achterdochtigd. Soms wil hij namelijk horrorfilms kijken om mij te pesten. "You can choose." "Are you sure?" Hij knikt. Ik glimlach. "The Perks Of Being A Wallflower." "Okay, I like that movie." Hij logt in op zijn Netflix account en zoekt de film op. "We didn't do this in a while.", zeg ik glimlachend. "What?" "Watching a film together. I'll get M&M's and Fanta." "Yeah, nice." Ik loop naar de keuken, pak een bak en doe er M&M's in. Ik pak twee glazen en een fles Fanta. Met alles balancerend in mijn handen loop ik naar boven. "I have food!" "Then you're welcome in this room!" Ik grinnik en dump alle spullen op zijn nachtkastje. "Movie is ready." "Kee kee!" Ik plof naast Lou neer en hij start de film. Gedachtenloos graai ik met mijn hand in de bak M&M's.

Halverwege de film begin ik moe te worden. Ik ben blij dat het vakantie is, nu kan ik tenminste uitslapen. "Are you tired?" "A little, but I wanna see the end!" Louis slaat zijn arm om me heen en ik leg met hoofd tegen zijn schouder. "I love you sis." "Love you too bro." Ergens aan het einde van de film volg ik het helemaal niet meer. Ik ben veel te moe om het verhaal te snappen. Mijn ogen worden zwaar en ik val in slaap.

De volgende ochtend word ik wakker naast Louis. "Good morning sis." "Grumbl dhadghk!", grom ik. "Good mood, sunshine?" Ik sla hem met een kussen. "Let me sleep!" "No, I can't. Ashton is here and he wants to see you." Ik schiet overeind. "Kidding." Ik werp hem een dodelijke blik. "I have breakfast?" Hij heeft een dienblad vast met pancakes. "Oeh! Pancakes!" Snel neem ik een hap. Fucking lekker! "Thwanvks." "Nwo pwobwem.", zegt ook Louis met zijn mond vol. Ik pak mijn telefoon en we nemen een selfie. Snel posten op Insta met een leuke tekst erbij.

'Breakfast w/ bro'

Ik hou van pancakes en diep van binnen ook van Louis.

I will always hate you {M.C.}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu