Hyunjin, Jisung, Felix, Seungmin seperti biasa. Akan rehat bersama Aera. Tapi..
"Sorry yee.. Aera rehat bersama Jeno." Beritahu kawan sekelas Aera.
Mereka empat berpandangan.
"Sejak bila Aera rapat ngan Jeno?." Soal Hyunjin. Dan soalannya tidak ditujukan pada adik-adiknya.
"Entah." Tetap dijawab oleh Jisung.
"Tak guna Jeno bangsa*t." Felix mengumpal penumbuk. Cuma nak lapiaskan pada muka lelaki yang bernama Jeno.
"Jomlah. Kita rehat kita-kita je. Syukurlah ada orang nak kawan ngan Aera selain kita." Seungmin menenangkan hyung-hyungnya yang tua beberapa bulan je.
"Jomlah. Aku lapar." Hyunjin tarik tangan Seungmin. Mengajak makan dikantin.
Felix dan Jisung hanya ikut dari belakang.
NAYRA P.O.V...
Jeno mengajak aku rehat bersamanya. Semestinya sudah aku tolak kerana aku tahu. Hyung-hyung aku pasti akan mengajak aku rehat bersama mereka. Tapi rasa bersalah bila ada orang lain mengajak aku juga. Kali pertama aku rehat selain keluarga aku.
"Aera.. kau ada berapa hyungs?. Bila dilihat, kau ada banyak hyung nampaknya."
Macam mana dia tahu mereka semua tu hyungs aku?.
"Ada 9 orang. Tapi kami lahir di perut ibu berbeza." Kata aku.
"Ooo. Boleh tak saya mahu berkenalan ngan mereka?." Pinta Jeno.
Aku hanya angguk. Bagus juga tu. Tunjuk pada hyung-hyung aku yang aku sudah ada kawan. Walaupun kawan lelaki. Alaa.. kawan juga tu. Kawan perempuan.. seperti biasa, jauhi aku.
"Disini rupanya Aera."
Aku menoleh. Tersenyum manis aku apabila keempat-empat hyung aku sedang berdiri di belakang aku sambil bawakan makanan mereka.
"Boleh ke tepi sikit tak?." Hyunjin halau Jeno yang duduk sebelah aku.
Jeno terpaksa beri ruang pada keempat-empat hyung aku. Maafkan saya yee Jeno.
"Aera dah makan?." Soal Felix prihatin.
"Dah." Aku tunjuk pinggan aku yang sudah kosong.
"Kenapa tak tunggu kami Aera?." Tanya Jisung. Tayang muka tupainya.
"Dah Jeno ajak Aera pergi rehat ngan dia. Aera mana tegar meninggalkan Jeno sendirian. Dia kan masih lagi pelajar baru." Kata aku.
YOU ARE READING
☾︎𝙾𝙶☽︎ Bʀᴏᴛʜᴇʀs Mᴀғɪᴀ [[𝑺𝑻𝑹𝑨𝒀𝑲𝑰𝑫𝑺]]
Thơ caSudah lama Aera kehilangan ibubapa Hidup ni senang. Itu kata orang Tapi tak bagi Aera, setelah dirinya terjun ke dunia mafia setelah kejadian dimana dia hampir diculik seseorang. Perjanjian?. Perkahwinan?. Apa tu?. Bukan Aera saja mereka mahu culik...