45

122 20 21
                                    

Keesokkan harinya.. misi penyelamatan Aera akan dilakukan hari ni. Mengikut rancangan yang dibuat Jeno. Persenjataan sudah disediakan oleh Jeno sendiri.

Sekarang mereka berada tidak jauh dari markas mafia Kang Daniel.

"Betul ke rancangan ni akan berjalan lancar." Tanya Jeongin.

"Jika kamu yakin, maka rancangannya akan berjalan lancar." Kata Changbin dengan yakinnya.

"Tapi.. bagaimana jika kita tertangkap?. Kalau kita tertangkap.. adakah kita akan terbunuh?." Tanya Seungmin.

"Jangan risau. Kang Daniel memang tiada niat untuk bunuh korang. Sebabnya.. dia masih lagi memerlukan korang semua. Dan.. ada satu benda yang menjadi tarikan Kang Daniel terhadap korang semua. Tidak. Dia tertarik mengenai harta yang ditinggalkan ibubapa dekat korang. Tetapi.. korang mesti tidak tau mana harta tu bersembunyikan.." Kata Jeno.

Mereka semua angguk.

Harta kah.. mereka tidak tahu. Tetapi.. ada seseorang tau dimana harta tu berada.. malah mereka jugalah yang beri pentunjuk dimana harta tu berada.

"Tak guna Jinyoung hyung." Bangchan mengetap gigi geram. Nasiblah jauh.

"Tapi.. abaikan semua tu. Tujuan korang ke sini hanyalah satu. Menyelamatkan Aera. Dan tujuan saya ke sini juga bertujuan untuk bertanya pada Kang Daniel mengenai adik saya Yeji. Jika jawapan nya tidak memuaskan, akan aku pastikan dia mati di tangan aku." Kata Jeno. Kemarahannya meluap-luap.

"Kau mana mampu bunuh Kang Daniel lho. Kang Daniel itu kuat." Kata Woojin.

"Tetapi.. aku tak boleh lihat jika adik ku tidak mengalami apa-apa kemajuan. Aku mau dia hidup normal seperti saya." Kata Jeno.

"Apa-apa pown.. kita kena pergi. Jangan risau Jeno.. aku akan pastikan adik kau dapat rawatan secukupnya." Kata Bangchan.

Jeno hanya tersenyum.

★★★

Dan disinilah mereka. Berada di hadapan markas Kang Daniel.

"Ikut rancangan kita dan hyung harap, korang semua selamat. Apa-apa pon jangan mati dan biarkan diri kau ditangkap. Jumpa disini." Kata Woojin.

"Baik Woojin hyung."

Mereka pun berpecah kepada 4 kumpulan

Woojin dan Jisung cari bilik alat kawalan. Woojin menyuruh Jisung ikut belakangnya. Woojin melihat dua penjaga sedang menjaga pintu masuk markas mereka. Jisung halakan muncung pistolnya ke arah penjaga tersebut.

Dorr

Dorr

Dan tembakan nya mengenai sasaran. Woojin dan Jisung terus memasuki pintu tersebut. Dan mereka dua melihat penjaga lagi. Ada 5 orang yang sedang berjaga.

"Jisung.. mana bilik alat kawalan jauh tu?." Tanya Woojin.

"Menurut apa yang diberitahu oleh Jeno, bilik tu berada di tingkat 5. Kita kena menaiki tangga yang ada di depan sana tu." Jisung tunjuk 5 penjaga yang masih lagi berjaga.

☾︎𝙾𝙶☽︎ Bʀᴏᴛʜᴇʀs Mᴀғɪᴀ [[𝑺𝑻𝑹𝑨𝒀𝑲𝑰𝑫𝑺]]Where stories live. Discover now