JEONGIN P.O.V...
Aku masih mengelilingi bilik ni. Ada banyak gambar disini. Langkahan aku terhenti tatkala melihat bingkai gambar Yang sangat besar. Disana Ada sepasang suami istri berserta bayi kecil yang berada dalam dukungan Kim. Aku menyentuh gambar tu.
"Bukan ke perempuan ni.. ibu Aera?."
Aku lihat sekeliling. Banyak gambar kami sekeluarga dari kecil sampai besar. Ada satu gambar menarik perhatian aku.
"Bukan ke gambar ni masa hari jadi aku time aku umur 5 tahun?." Aku menatap gambar tu lama. Didalam gambar tu ada seorang perempuan. Aku menyentuh perempuan tu.
"Sudah lama Ayen tidak melihat ibu.."
Perempuan tu adalah ibu aku. Sudah.. 10 tahun sejak kematian ibu aku. Aku senyum pahit.
AUTHOR P.O.V..
Aera bangun. Dia bersiap dan kesemua hyungnya turut bersiap.
"Mana Ayen?." Soal Woojin. Dia sudah bersiap mahu pulang.
"Dia mengantuk." Jawab Hyunjin.
"Eh?. Bukan ke waktu macam ni, kau selalunya di atas katil sambil tidur berdengkur." Ejek Jisung.
"Sekarang sudah waktunya balik kan?. Aku tak nak ditendang oleh Woojin hyung dan Chan hyung." Balas Hyunjin.
"Ooo. Kau dah insaflah ni." Nada suara Jisung seperti mengejek lagi.
"Insaf?. Aku?. Hahaha. Memang tak lah. Katil masih lagi tempat enak untuk merehatkan badan. Lagipun, aku tak suka kalau jadwal ku tidak ada waktu tidur." Balas Hyunjin lagi.
"Cih. Dasar raja tidur dan pemalas."
"Alaa.. jangan lah puji aku. Malulah." Hyunjin pura-pura tersipu malu.
"Boleh tak aku nak bunuh dia, Woojin hyung?." Jisung mengetap bibir geram.
"Macam Tom and Jerry." Seungmin geleng kepala.
"Kan." Felix menyokong.
"Huwarghh. Kenapa pagi-pagi buta dah bising. Ayen nak tidur pun tak senang." Jeongin tonyoh matanya. Dia lihat kesemua hyungsnya. "Hyung kesemua nak pergi mana?." Soalnya dengan wajah polos.
"Pergi mana lagi. Pergi balik ke rumah lah." Kata Changbin.
"Ah?. Pulang?. Baiklah. Sebelum tu, Ayen nak tanya dekat Aera." Jeongin pandang Aera. "Bilik tu.. memang dah lama ada ke?." Jeongin tunjuk bilik yang dimasuki semalam. Dia dah lama teringin nak tanya ayah. Tapi takkan lah nak tanya time Aera tengah tidur.
Aera lihat arah yang Jeongin tunjuk.
"Bilik tu?." Aera kembali menyoal.
Dan dibalas anggukan oleh Jeongin.
"Bilik tu dipenuhi gambar." Beritahu Aera.
YOU ARE READING
☾︎𝙾𝙶☽︎ Bʀᴏᴛʜᴇʀs Mᴀғɪᴀ [[𝑺𝑻𝑹𝑨𝒀𝑲𝑰𝑫𝑺]]
PoesíaSudah lama Aera kehilangan ibubapa Hidup ni senang. Itu kata orang Tapi tak bagi Aera, setelah dirinya terjun ke dunia mafia setelah kejadian dimana dia hampir diculik seseorang. Perjanjian?. Perkahwinan?. Apa tu?. Bukan Aera saja mereka mahu culik...