04

391 55 4
                                    

AERA P.O.V...


Aku menangis. Cerita yang diceritakan Woojin amat menyakitkan hati aku.

"Sepatutnya aku happy. Kenapa marah pula?."

Tok tok tok

Ada orang ketuk pintu bilik aku.

"A.. Aera.. boleh tak hyung masuk?." Pinta Woojin.

Aku memghela nafas panjang. Aku memberanikan diri. Aku buka pintu. Kelihatan wajah Woojin tu nampak.. lembut sekali.

"Ma.. masuklah." Pelawa aku.

Woojin masuk bila aku pelawa dia.

"Ae.. Aera?." Panggil Woojin.

"Yee?." Sahut aku.

Terus Woojin peluk aku. Aku terkaku.

"Maafkn hyung. Kalau Aera benci kami semua, Aera patut benci hyung sorang. Hyung yang patutnya Aera benci. Sebab mereka semua hanya dengar arahan hyung je. Jadi jangan bencikan mereka. Bencikan hyung sorang je." Woojin peluk aku erat.

"Hyung sepatutnya lindungi Aera. Syukurlah kami sempat selamatkan Aera malam semalam. Hyung gembira bila kamu tak apa-apa." Sambung Woojin lagi.

Tidak. Kenapa mata aku berair. Kenapa aku happy sangat ni?. Kenapa aku sangat gembira bila ada keluarga aku?.

"Maafkan Aera. Salah Aera juga. Aera tak sepatutnya marah. Aera sepatutnya tak payah marah hyung-hyung semua." Aku menangis.

Woojin usap kepala aku. Hangatnya. Ini ke kehangatan keluarga?. Dah lama aku merinduinya.

"Jangan nangis Aera. Jom makan malam. Mesti Aera lapar." Ajak Woojin.

☾︎𝙾𝙶☽︎ Bʀᴏᴛʜᴇʀs Mᴀғɪᴀ [[𝑺𝑻𝑹𝑨𝒀𝑲𝑰𝑫𝑺]]Where stories live. Discover now