🔪SKZ29🔪

191 30 1
                                    

Aera duduk bersama ibu tercinta Aera. Aera amat sayangkan ibu Aera.

"Ibu.. kenapa ayah tak ada?. Kawan-kawan Aera kata ayah Aera pembunuh. Betul ke?." Soal Aera yang tidak tahu menahu mengenai dunia luas ni.

Ibu Aera usap rambut Aera.

"Mana ada sayang. Ayah kamu bukannya pembunuh." Jelas Si ibu.

"Habis.. kenapa sampai sekarang ayah tak jumpa ibu dan Aera. Ayah.. dah tak sayang ibu dan Aera ke?." Air mata Aera mengalir.

"Mana ada. Ayah sayang kamu. Sebab kamu satu-satunya anak perempuan ayah. Ada sebab kenapa ayah tak boleh jenguk kamu, Aera. Ini satu-satunya cara nak lindungi kamu. Ibu tak nak kehilangan kamu." Kata Si Ibu. Dia peluk Aera erat

Dia tahu, perjanjian yang dibuat oleh suaminya ketika Aera belum lahir di muka bumi ni lagi. Perjanjian yang mengubah hidup Aera tak lama lagi. 10 tahun akan datang.

"Kenapa abang buat semua ni. Kenapa sanggup korban diri Aera. Aera masih budak lagi. Dan saya tak nak kehilangan Aera abang. Mesti abang tak nak kehilangan Aera juga." Desis hati sang ibu.

......

"Kenapa ibu bawa laju sangat. Aera takut." Aera pegang tangan ibu erat.

Ibunya tak ada pilihan. Mereka sekarang ni dikejar seseorang. Tiba-tiba..

"Ibu!. Ada lori kat hadapan kita!!!."

Boshhhh

Tak sampai sesaat, kereta yang dinaiki Aera dan ibunya terbalik.

"I.. ibu.. sa.. sakit." Rintih Aera. Banyak darah mengalir.

"Ae.. Aera.. se.. selamatkan diri. Ka.. kamu.. kena hidup lagi."

☾︎𝙾𝙶☽︎ Bʀᴏᴛʜᴇʀs Mᴀғɪᴀ [[𝑺𝑻𝑹𝑨𝒀𝑲𝑰𝑫𝑺]]Where stories live. Discover now