Jeno dan anggota Skz duduk mendengar penerangan yang akan Jeno terangkan.
"Cuma aku satu-satunya tau ruang dimana Aera berada. Sebabnya aku yang bawa nya ke sana." Terang Jeno.
"Pelik. Kau yang culik Aera dan sekarang kau nak selamatkan Aera." Kata Jisung. Dia sebenarnya geram tu.
"Jisung.." Woojin natap Jisung.
"Iyelaa."
"Teruskan Jeno." Kata Bangchan.
Jeno angguk.
"Tempatnya memiliki 6 tingkat. Tapi tempat Aera berada ada di tingkat bawah tanah. Disana memang memiliki banyak cctv dan penjaga yang sedia ada. Disetiap tingkat ada cctv juga. Dan bilik kawalan cctv tu ada di tingkat 3. Jadi kita kena matikan cctv tu. Lagi senang kalau kita kaburkan penglihatan cctv tu. Akan mudah untuk melakukan pegerakakkan. Dan kalau korang semua jumpa mana-mana penjaga.. lumpuhkan saja. Kalau nak bunuh pun boleh jer. Tapi lagi senang kalau bunuh aja. Mayat mereka campak je kat luar tingkap." Terang Jeno.
Ganasnya..
"Gurau jelaa. Kita lumpuhkan para penjaga dan sembunyikan para penjaga tu."
Skz angguk faham.
"Antara korang.. siapa pandai matikan cctv?." Tanya Jeno.
"Woojin hyung." Jawab Bangchan.
Jeno angguk.
"Kalau macam tu, Woojin hyung pergi dengan Jisung. Supaya berjaga-jaga. Chan, Seungmin dan Felix terus menuju ke bilik bawah tanah. Dimana tempat Aera dikurung. Minho duduk dalam kereta dan bersiap untuk meninggalkan tempat tu. Jeongin pun turut duduk dalam kereta. Sediakan alat bantuan kecemasan utama. Hyunjin, Changbin dan aku akan menuju ke bilik boss aku..."
"KAU GILA KE?!." Tetiba Bangchan tengking.
Hyunjin dan Changbin terkejut. Jeno berani menatap Bangchan.
"Kau ingat aku nak bagi ke adik-adik aku ikut kau kesana?!. Aku tak boleh nak izinkan mereka dua ikut kau. Kau tahu kan boss korang tu mau tangkap kami sekali. Kau ingat, boss kau nak biarkan kami pergi macam tu ke?." Kata Bangchan. Dia tak nak biarkan adik-adiknya diapa-apa kan lagi. Cukuplah beberapa kali mereka terkena. Kali ni TIDAK AKAN!.
"Aku ada urusan dengan dia. Jadi aku perlukan pengawal untuk jaga keselamatan aku."
"Cih. Penakut. Kau kan pandai bertempur. Takkan kau lemah. Sebab apa?. Kau kena berhadapan dengan kawan-kawan lama kau tu. Sebab kau tak nak kotorkan tangan kau sebab kau telah bunuh kawan-kawan kau tu." Kata Bangchan.
"Dan aku tau. Korang semua takkan tercedera." Kata Jeno yakin.
"Yakinnya kau." Ejek Bangchan.
"Tak apa lah. Kali ni aku akan percayakan Jeno." Changbin bersuara.
"Hyung.." Hyunjin tak percaya.
"Chan hyung.. benarkan Changbin ikut serta dengan Jeno. Changbin pun belum beri amaran pada boss mereka tu. Kali ni, Changbin akan percayakan Jeno." Kata Changbin.
"Tapi hyung.. hyung yakin ke?." Felix takut. Takut akan kepercayaan yang Changbin berikan pada Jeno.
Macam mana kalau Jeno Khianati?.
Macam mana kalau ni semuanya adalah perangkap semata?.
Macam mana jika ini ialah rancangan Kang Daniel?.
YOU ARE READING
☾︎𝙾𝙶☽︎ Bʀᴏᴛʜᴇʀs Mᴀғɪᴀ [[𝑺𝑻𝑹𝑨𝒀𝑲𝑰𝑫𝑺]]
PoesíaSudah lama Aera kehilangan ibubapa Hidup ni senang. Itu kata orang Tapi tak bagi Aera, setelah dirinya terjun ke dunia mafia setelah kejadian dimana dia hampir diculik seseorang. Perjanjian?. Perkahwinan?. Apa tu?. Bukan Aera saja mereka mahu culik...