43

167 22 5
                                    

Kesemua ahli Straykids berkumpul. Jeno masih ada disitu lagi.

"Woojin hyung.. tak apa ke kita tak beritahu Jinyoung hyung. Takut mereka risau karang." Kata Jeongin risau.

"Dengar sini baik-baik. Kalau kita beritahu Jinyoung hyung mengenai semua ni, apa yang akan Jinyoung lakukan?." Pertanyaan Bangchan mengbuatkan members lain berfikir.

"Mesti Jinyoung hyung tidak bagi." Kata Hyunjin.

"Yup. Jadi kita kena pergi secara rahsia. Korang tahu kan rancangan semuanya?." Tanya Woojin ingin kepastian. Takut terlupa nanti.

"Tauu."

Semua ahli Straykids pergi. Kecuali Jeno dan Bangchan.

"Jeno." Panggil Bangchan.

"Yee?."

"Jaga Changbin dan Hyunjin elok-elok. Aku serahkan mereka pada awak dua." Kata Bangchan.

Jeno hanya tersenyum.

"Terima kasih. Saya takkan biarkan mereka dua mati." Kata Jeno. "Dan.. saya mau berterima kasih. Kerana mau mempercayai saya sepenuhnya." Sambung Jeno lagi.

"Sama-sama. Lagipun.. saya tak mau kehilangan. Cukuplah sekali saja saya kehilangan." Ujar Bangchan.

"Oh yee. Aku dengar, korang semua dilahirkan dari perut yang berbeza. Dan ibu korang, semuanya mati dibunuh. Dibunuh oleh seseorang." Kata Jeno.

Bugh!

Bangchan tumbuk dinding. Kesal campur marah dan geram.

"Aku betul-betul berdendem dengan Kang Daniel. Dia telah membunuh ibubapa aku di hadapan mata aku. Aku terpaksa lihat ibu aku mati di hadapan aku." Kata Bangchan.

"Tapi korang kena ingat. Korang takkan setanding lawan dengan Kang Daniel. Dia terlalu kuat untuk korang. Kalau korang tetap melawannya, korang akan kehilangan nyawa." Jeno siap memberi amaran keras pada Bangchan.

"Tapi kan, aku tetap tidak faham. Kenapa aku sanggup menolong kami?. Bukan ke kau anak buah Kang Daniel. Mesti Kang Daniel marah terhadap awak dan dia mesti ada niat mau bunuh awak." Ujar Bangchan.

"Itu saya tau. Tapi aku tidak ada pilihan selain menerimanya. Aku tetap mau menyelamatkan Aera. Betul cakap adik-adik kau. Memang salah aku. Disebabkan kerana mau sempurnakan misi, aku sanggup biarkan Aera ditangkap. Sebab tulaa saya lebih suka mati ditangan kau daripada anak buah Kang Daniel. Sebab aku yang menangkapnya. Jadi aku tak berani nak menatap wajah Aera. Mesti Aera kecewa dengan aku. Dia selalu berada di samping aku. Tapi aku malah berbuat jahat padanya. Bertapa jahatnya aku ni." Isak Jeno kecil.

"Berbuat jahat pada Aera?. Memang kami semua geram dengan kau. Tapi tu selepas Aera diculik. Dan sekarang bukan ke kau bantu kami menyelamatkannya?. Jadi.. kau telah menebusnya kembali. Jadi Jeno.. aku perlukan bantuan kau untuk selamatkan Aera." Kata Bangchan.

"Baiklah. Aku akan bantu. Tapi mengikut rencana aku sepenuhnya. Jangan berbuat seenaknya. Kalau korang melakukan sesuatu yang diluar rancangan yang kita telah rancangkan, kita akan masuk ke dalam perangkap Kang Daniel dan kita takkan dapat keluar dari sana. Itu saja." Kata Jeno.

☾︎𝙾𝙶☽︎ Bʀᴏᴛʜᴇʀs Mᴀғɪᴀ [[𝑺𝑻𝑹𝑨𝒀𝑲𝑰𝑫𝑺]]Where stories live. Discover now