48

70 8 0
                                    

Maaf menunggu..sudah lama
tak up. Sorry ya awak semua🙏

Ayuh meneruskan chapter ni!!

*************

"Siapa tu?."

Jisung dan Woojin mendengar satu suara datang dari katil di hadapan mereka. Jisung dan Woojin mendekati katil tersebut. Kini mereka berdua berdiri hampir dengan katil tersebut. Jisung dan Woojin dapat melihat dengan jelas.

"Gadis?."

Yep. Yang mereka jumpa tu ialah seorang gadis.

Tapi lihatlah keadaan gadis di hadapan mereka ni. Kelihatan tidak bermaya. Banyak sebatan di tubuhnya. Dan turut banyak lebam di wajahnya.

"Siapa?." Tanya gadis tu.

Jisung dan Woojin hanya diam membatukan diri. Bukannya apa. Mereka tidak kenal gadis di hadapannya ini. Kot-kot ke ini perangkap yang saja dibuat untuk memerangkap mereka.

"Jeno-hyung.."

Suara perlahan gadis tu kedengaran. Terlalu perlahan. Tapi dapat didengari jelas oleh Woojin dan Jisung. Woojin dan Jisung saling berpandangan. Nama tu..tidak asing bagi mereka. Memang tidak asing pon.

"Jeno?." Woojin menyebut nama yang disebut gadis ini.

"Ka..kamu kenal?." Tanya gadis tu perlahan.

"Haah. Kami kenal." Jawab Woojin.

"Dimana dia?." Tanya gadis tu.

"Dia..ada bersama kami." Jawab Woojin lagi.

"Syukurlah. Saya tidak mau ia melakukan pekerjaan kotor demi membebaskan saya." Ujar gadis tu.

"Maksud?." Tanya Jisung.

"Saya tidak memiliki penyakit. Tetapi dia telah membohongi Jeno-hyung dengan mengatakan saya ada penyakit. Jadi dia telah menawarkan diri untuk menyembuhkan saya. Tapi semua tu adalah bohong semata-mata. Dia telah mengatakan biaya ubatan untuk menyembuhkan penyakit saya sangatlah mahal. Jadi Jeno terpaksa bekerja bersama mereka.Mereka ingin menjadikan Jeno spy untuk mendekati satu keluarga ni. Mengawasi mereka. Tapi dalam diam, mereka menyiksa saya jika Jeno berani mengkhianati mereka." Terang gadis tu panjang lebar.

"CK!. MEREKA SANGAT KEJAM SEKALI!. BERANINYA MENYIKSA SEORANG GADIS KECIL SEPERTINYA!!." kata Woojin geram. Geram dengan tindakan yang dilakukan oleh Kang Danial.

"Macam mana ni Woojin hyung?. Takkan kita nak biarkan saja dia diseksa?." Tanya Jisung risau.

Woojin memikirkan sesuatu. Dia hela nafas pendek.

"Kita akan selamatkan dia dan Jeno." Ujar Woojin.

"Tapi bagaimana?." Tanya Jisung.

"Kita uruskan urusan kita dengan Kang Danial. Selamatkan Aera dulu." Kata Woojin. "Ayuh Jisung. Kamu duduk sini dulu yah. Nanti kami kembali. Terima kasih atas info tadi. Ia amat penting buat kami..kami pergi dulu yah."

Jisung dan Woojin keluar dari ruangan gadis tersebut.

"Jadi hyung..bagaimana?." Tanya Jisung.

"Kita harus ketemu Kang Daniel terlebih dahulu."

"Tapi..bagaimana dengan memutuskan saluran elektrik?." Tanya Jisung.

"Kita abaikan aja dulu. Hyung rasa tak sedap hati. Bagaikan ada sesuatu bakal terjadi nanti. Ayuh Jisung. Jangan terlambat!." Woojin terus berlari menuju ke tingkat atas. Dimana Kang Danial..boss besar di kawasan ini.

☾︎𝙾𝙶☽︎ Bʀᴏᴛʜᴇʀs Mᴀғɪᴀ [[𝑺𝑻𝑹𝑨𝒀𝑲𝑰𝑫𝑺]]Where stories live. Discover now