03

430 54 14
                                    

AERA P.O.V

Aku.. dimana?. Aku terus duduk. Otak aku langsung tak boleh berfikir.

"Sakit."

Kaki aku teras berdenyut-denyut.

Kejap

Kejadian malam semalam

Betul ke?

Aku perasan sesuatu. Aku bukan dibilik aku. Ini lagi mewah dari bilik aku. Bukan bilik saja. Aku.. kat istana ke?. Aku terus pergi ke tingkap. Sakit ke tak sakit ke. Kesah apa aku. Aku terkejut. Aku.. ditingkat 5. Yang betul-betul kat dalam hutan. Aku diculik ke?. Kalau betul, aku kena lari. Aku lihat benda-benda yang boleh dibuat tali. Syukurlah ada.

Aku ambil tali di tepi almari. Aku ikat tali kat besi katil. Aku buka tingkap dan campak tali ke bawah. Aku turun. 3 minit, kaki aku sudah mencecah tanah. Aku jalan-jalan senyap.

Senyap je rumah ni. Aku sambung jalan. Aku lihat ada seorang lelaki sedang termenung. Aku hanya perhatikan. Aku menapak ke belakang.

Kriekk~

"Siapa tu?." Lelaki tu menghampiri semak yang aku sembunyi. Aku jatuh. Lelaki tu nampak aku. Aku terkaku. Dia pun turut kaku.

"Aera?."

Lelaki tu menyebut nama aku. Macam mana dia tahu nama aku. Lelaki tu mendekati aku.

"Jangan dekat!!." Aku pejam mata. Takut kalau dia apa-apa kan.

"Maafkan hyung."

Hyung?

Abang?

Sejak bila aku ada abang. Aku pandang wajah dia. Alamak. Hensemnya. Rambutnya warna putih. Sesuai ngan wajahnya yang putih.

"Chan hyung!. Tengok Jinnie hyung, Felix hyung dan Jisung hyung. Mereka tak nak bagi Jeongin main game mereka." Adu seorang lelaki.

☾︎𝙾𝙶☽︎ Bʀᴏᴛʜᴇʀs Mᴀғɪᴀ [[𝑺𝑻𝑹𝑨𝒀𝑲𝑰𝑫𝑺]]Where stories live. Discover now