A.K.U, TRANCE & ADAM : COSPLAYER TEAM [1]

89 6 0
                                    

Wajah tujuh orang jejaka kacak kelihatan serius merenung setiap kad pada tangan masing-masing. Di atas meja bertentang dengan mereka pula terdapat beberapa keping kad yang sudah dibuka. Mereka sebenarnya sedang bermain kad terup bersama-sama sementara menunggu makanan tiba di dalam bilik VVIP sebuah restaurant.

"Ready?" Tanya seorang jejaka yang memakai bandana bercorak pakaian tentera kepada mereka semua.

"Ya." Sahut mereka.

Masing-masing meletakkan kad di atas meja tersebut serentak dengan perasaan cemas. Seperti ada sesuatu yang menanti mereka jika mereka kalah dalam permainan ini. Bagaikan antara hidup dan mati.

"Everything is done." Kata jejaka yang memakai bandana dengan senyuman kemenangan tatkala meletakkan kadnya di atas meja.

"Kau main tipu." Bangkang seorang jejaka yang duduk bertentangan dengannya.

"Sorry, bro. Aku tak main tipu. Berdosa main tipu." Kata jejaka berbandana itu kepada jejaka do hadapannya yang memakai t-shirt polo berwarna  biru muda.

"Macam mana aku boleh kalah dengan dia ni? Aku rasa aku dah menang tadi." Kepala ditempatkan  di atas meja di sebelah kanan jejaka berbandana itu.

"So, apa hukumannya?" Tanya seorang jejaka berpakaian korporat itu.

Dia senyum lalu berkata. "Dalam masa dua minggu lagi ada event cosplay Mobile Lagend. Kalau tak tahu Mobile Lagend tu, Google la ya. Aku nak korang ikut aku pergi sana sebagai cosplayer dan kita join pertandingan. Hal prop untuk senjata mungkin aku boleh tolong. Hal pakaian nanti aku bagi alamat kedai yang aku selalu tempah pakaian cosplay. Jangan lupa berlatih untuk dalami setiap watak, ya. Mana la tahu. Korang ada bakat jadi pelakon terbaik." Dia ketawa.

"Cosplayer? Aku tak pernah join la. Macam mana kalau aku tersasul?" Kata seorang jejaka bertubuh sasa yang berambut kuning kepetangan itu.

"Aku akan cuba. Tapi lokasi dekat mana?" Tanya jejaka yang memakai kemeja berwarna putih di sebelah kiri  jejaka berbaju polo.

"Nanti aku send lokasi. Pastikan hari tu tak ada apa-apa rancangan lain." Katanya.

"Aku tak ada masalah. Erzen mesti seronok dapat join event cosplay. Kena cari watak yang simple dan tak keluar banyak bajet la." Kata jejaka yang duduk di antara jejaka korporat dan jejaka berambut kuning keperangan itu.

"Aku pun tak ada masalah. Tapi aku tak tahu nak pilih watak apa. Sebab marksman aku guna selama ni perempuan. Hmmm..." Kata jejaka korporat itu.

Jejaka rambut kuning tersenyum sendirian. "Aku dah tahu nak pilih siapa. Marksman terbaik aku ada. And I got in to his skill too. In my real life."

"Granger?" Teka jejaka yang berada di antara mereka berdua.

"Yeah." Jawabnya.

"Okay. So, everyone no problem. Balik nanti fikir la, ya." Kata si pemenang tadi.

Meja ditepuk. "Aku ada masalah. Aku tak tahu Mobile Lagend tu apa dan aku tak nak join."

"Dude. Kalau kau tak nak. Suruh la orang lain. Kau bukan seorang, Malik." Kata so pemenang lalu tersengih.

"Macam mana kau tahu?" Malik bersiaga.

"Well... Abang Syam beritahu. Dia kata ada kawan macam dia nama Andi."

Malik segera melihat ke arah syam yang berada di antara jejaka korporat dan jejaka berambut perang. "Kau..."

"Sorry. Tak tahu pula kau tak nak orang lain tahu pasal ni? Lagi pun Adam sepupu saya." Kata Syam.

A.K.U : MINI EPISODWhere stories live. Discover now