10:"Baby suka?"

20K 995 58
                                    

"Kakak!" Berlari dua orang adiknya memeluk Erin buatkan Erin jatuh terbaring.

Eiril nampak Khairil.

"I-ipar abang!" Berlari Eiril pada Khairil.

Khairil senyum kecil. "Abang ipar lah." Dia dukung Eiril dan leher lelaki itu dipeluk Eiril.

"Abang ipar!" Eiril sebut memperbetulkan salah dia dan dia gelak.

~~~~~

Ketika Erin duduk di atas sofa, Mama datang padanya dan letakkan tangan pada perut gadia itu.

Diletakkan lama seperti memastikan sesuatu. Adik beradiknya hanya memerhati dari jauh.

Setelah sekian lama diam, Erin bersuara. "Kenapa?"

~~~~~

Erin bermain dengan adik-adiknya di ruang tamu.

Sementara, Khairil dilecture oleh Mama tentang 101 cara menggoda Erin.

(Saya pendekkan sebab idea takde waktu ni. Ampun)

~~~~~

"Okey Khai. Jangan lupa makan elok, tidur elok dan layan Erin dengan elok jugak!" Pesan Mama kepada Khai.

"Also. Jangan lupa kena jaga stamina pastikan sentiasa kuat!" Gurau Papa.

Khairil senyum kecil bila dia tahu maksud disebaliknya.

Erin pulak sedang struggle untuk lepaskan diri dari Eiril yang sedang memeluk kakinya.

"Tak boleh ke kakak tidur sini?" Eiril memandang Erin dengan pandangan anak mata kucing.

"Tak boleh Ril." Eirshad menarik adiknya daripada kaki Erin.

Khairil yang sudah selesai berbual dengan Mama dan Papa mendekati mereka dan memeluk pinggang Erin selamba.

Eirshad pandang mereka dan senyum sinis bila idea nak kenakan kakaknya datang.

"Eiril kakak tak boleh duduk sini. Kalau dia duduk sini, nanti baby gliter tak akan muncul. Kalau baby gliter tak muncul, tak boleh lah Ril jadi uncle."

Bulat mata Erin pandang Eirshad.

"Ouh...kalau macam tu. Bye kakak!" Innocent Eiril berkata buatkan Eirshad ketawa.

Erin sorok muka dari Khairil supaya lelaki itu tak nampak mukanya yang kemerahan. Eirshad pulak smirk dengan Khairil.

Masuk sahaja dalam kereta, perkara yang paling Erin doakan agar Khairil tidak menyoal tentang tadi.

"So...Baby gliter huh. That's new." Khairil pandang ke depan memandu sambil tersenyum sinis.

Erin pejam mata dan menjerit di dalam hati. "Dia tanya baby datang dari mana. Saya kena lah reka sesuatu."

"Sekarang aku tertanya..." Dihentikan kereta kerana lampu merah.

"Kita dah berdua. Bila baby gliter akan muncul?" Dipandang Erin dengan kening terangkat sebelah.

Erin berpaling daripada Khairil laju. Hoodie ditarik ke depan dan dia silang tangan ke dada.

"No more talking." Ujar Erin dengan mata tertutup buatkan Khairil ketawa kecil.

••••••••••

Pagi itu, Erin bangun di atas katil dan dia yakin Khairil yang bawak dia naik atas katil.

Bila terasa ada tangan memeluk pinggangnya. Erin menjerit di dalam hati.

Ianya bukan kali pertama Khairil tidur sambil peluk Erin. Tapi disebabkan Erin selalu bangun lambat, sebab tu dia tak tahu.

Mafia's Love ✅Where stories live. Discover now