"NO!"
Khairil menumbuk kuat meja pejabatnya. Nafasnya tak stabil. Dada turun naik menahan amarah.
Tadi dia pergi ke bilik tetapi kekasih hatinya tiada di sana. Tanya dengan bodyguard katanya Erin keluar dengan izinnya. Dari situ dia tahu ada benda tak kena.
Khairil arah Zaim untuk jejak Erin melalui CCTV dan yang mereka nampak buatkan darah Khairil menggelegak marah. Isterinya dipaksa masuk ke dalam sebuah van dan yang paling buatkan Khairil rasa nak mengamuk bila kesayangannya kena pukul sehingga pengsan.
"Khairil. Relax lah kejap-"
Kata-kata Zaf terpotong bila Khairil menolak lampu meja hingga jatuh pecah.
"Shit!" Aiden mengetap giginya.
Semua yang berada di situ berasa takut. Sebab no one pernah nampak Aiden dan Khairil semarah itu.
Khairil duduk di atas kerusinya, satu-satunya benda yang masih belum musnah dalam pejabat tu.
Tangan naik memegang rambutnya kuat. "Aku nak Erin. I just want her"
Kemudian semua terdiam dan yang kedengaran adalah bunyi laptop Zaim dan juga tangisan ketua mafia mereka.
Semua rasa sedih. Sebab semua sayangkan Erin dan adik-adiknya. Aiden rasa kecewa sebab dia dah mula sayangkan Erin dan adik-adiknya macam keluarga dia sendiri dan dia adalah manusia yang sangat susah nak sayang orang kecuali kawan-kawannya.
"Korang tak akan suka bila aku bagitahu ni Ril." Ujar Zaim meanrik perhatian semua di situ.
"Rafiq cikgu yang sekolah dengan Erin tu sebenarnya anak King. Ketua The Kakõ. Dan aku dapat tahu diorang ada kaitan dengan kes pembunuhan ibu dan ayah Erin." Kata-kata Zaim buatkan Khairil lagi resah.
"Aku dah agak ada something bad dengan lelaki tu bila Erin cerita pasal dia." Azril berkata mendapat anggukan Malek dan Zaf.
Rambut di selak ke belakang. Khairil mengeluh kasar. Entah kenapa dia jadi tak boleh berfikir bila tahu yang Erin berada dalam tangan musuh paling berbahaya.
Pintu dibuka kasar dari luar memperlihatkan Mama dan Papa Khairil. Mama yang kelihatan sangat marah dan Papa yang cuba tenangkan Mama.
"Mama-" kata-kata Khairil terpotong bila kolarnya ditarik kasar oleh Mama.
"Apa Mama-mama! Sekarang ni Mama tak kira. Bring my daughter and her brothers back!" Ujar Mama tegas.
Khairil menundukkan kepala. "Mama. I don't know. I-I don't know what to do-" air mata Khairil akhirnya mengalir di pipinya di hadapan orang tua dan kawan-kawan dia.
"Stop! Menangis tak boleh selesaikan masalah! Cuba fikir!" Mama menolak kolar anaknya buatkan Khairil kembali terduduk di kerusi.
"Sayang. Bertenang-" Papa cuba tarik tangan Mama daripada terus meroyan.
"Shut up! I don't care anymore!" Mama mengabaikan suaminya. Fokus kembali pada Khairil.
"But Mama-"
"DIAM! I know where is she! Aku tahu cara nak jejak diorang!" Zaim menjerit kuat buatkan semua mata memandangnya.
"Kenapa kau tak bagitahu aku?!" Khairil cuba mendekati Zaim tetapi ditahan oleh semua membernya yang lain.
"Aku dah cuba nak bagitahu tapi kau yang asyik meroyan dan Mama and Papa yang tiba-tiba datang. Mana sempat aku nak cakap apa-apa. Sekarang ni aku nak kau bertenang." Zaim meletakkan tangan pada bahu Khairil.
Khairil menarik nafasnya dalam. Air mata di pipi di seka kasar.
"Sorry Im. Aku just-aku tak boleh terima." Khairil mengeluh sedar akan silapnya yang gelojoh.
"It's okay. Aku faham kau. So, nak dengar tak explanation aku?"
Semua orang memberi tumpuan pada Zaim. Zaim duduk dan letakkan laptop di hadapannya.
Mereka semua ke belakang tempat duduk Zaim buatkan mereka dapat melihat komputer riba Zaim yang penuh dengan nombor yang pelik-pelik.
"Okey. So, aku ada letakkan penjejak dekat Erin. Ingat tak gelang tangan dia yang aku buat tu untuk birthday dia? Actually aku letak tracker kat situ just in case memandangkan kita memang banyak musuh and Erin tu pulak kelemahan Khairil which mean Erin is their main target if they want him down." Zaim cuba terangkan satu persatu.
"Kenapa kau tak bagitahu aku?" Khairil pandangnya tajam.
"Sorry boss. Aku buat ni pun supaya tak nampak obvious so no one will know about the tracker. Aku takde niat nak rahsiakan dari kau." Zaim buat muka bersalah.
Khairil senyum sedikit. "You know what. That's a brilliant idea." Kata Papa mencelah.
Zaim kembali melihat komputernya. "Jadi aku boleh jejak Erin guna tracker tu and..."
Tangan Zaim ketik pada Enter. "That's her." Jari telunjuk tunjuk pada lokasi yang ditunjukkan di map.
Azril dan Malek bertepuk tangan. "Kau memang bijak lah Im!" Zaim mengangkat sebelah keningnya bangga. "Ini Zaim lah. Come on."
Telefon Khairil tiba-tiba berbunyi dan semua pandang Khairil pula. Khairil buka mesej yang dan ianya daripada nombor tidak dikenali.
"Apa benda?" Soal Fahmi yang lama menyepi.
Khairil tunjukkan mesej pada diorang semua. Mesej tersebut ada satu lokasi tempat dan juga caption tertulis 'If you want them back. Come here.'
Semua orang berpandangan sesama sendiri. Zaim mengambil telefon Khairil dan dia ketik something dekat laptop nya.
"Alamat yang diorang bagi tak sama dengan alamat yang ada dekat gelang Erin. Tapi nombor ni daripada alamat yang sama dia bagi." Ujar Zaim setelah lihat dari mana datangnya nombor tak dikenali tersebut.
"Kita pergi dua-dua tempat." putus Mama tiba-tiba. Semua orang pandangnya dengan pandangan pelik.
"Mama. Mama sedarkan this is a trap." Khairil berkata jikalau Mamanya masih tak sedar.
"I know son. Mama dengan Papa akan pergi kat alamat yang diorang bagi. Korang bertujuh pergi dekat alamat gelang Erin." Mama berkata tekad.
"Ar-are you sure Ma?" Khairil tiba-tiba rasa was-was.
"Oh come on! Don't expect me and dad met like some kind of romantic novel?" Mama mengangkat sebelah keningnya.
"Ma-maksud aunty?" Malek menyoal tak faham.
"She's a badass. She was my enemy in dunia mafia dulu." Ujar Papa buatkan semua orang tergamam kagum.
Khairil mengeluh. "Fine! Tapi bawa beberapa orang-orang kita." Khairil buat kata putus.
"Okey! Bring them back son." Ujar Mama sebelum pegang tangan Papa keluar dari pejabat tersebut.
"Gempak gila Mama kau!" Azril berkata kagum. Khairil hanya roll eyes.
Sekarang tinggal mereka bertujuh termasuk Sean ketua group C dan Jay ketua group V serta ketua kumpulan daripada group-group lain turut ada. Semua tumpuan pada Khairil. Menunggu untuk terima arahan.
"Okey! Here's the plan.."
••••••••••
The war will begin! Okey so korang memang spam betul-betul kan? Unbelievable.
Nak buat scene fight ambik masa sikit. So, saya tak boleh janji untuk update secepatnya but I will try my best.
And continue to comment banyak-banyak dan vote. Thanks tau support story saya ni! Votes lah banyak-banyak.
YOU ARE READING
Mafia's Love ✅
Romance"Selagi kau stay dengan aku, aku akan layan kau macam permaisuri. Bagi kau apa sahaja termasuk perhatian. Apa sahaja untuk kau." "Sa-kenapa saya?" "Kau akan tahu nanti lambat atau cepat. Buat masa sekarang, ianya kerana kau milik aku. Okey, babygirl...