15:"You are mine, baby"

19.2K 907 126
                                    

Hari majlis yang akan dihadiri mereka telah tiba. Erin sedang memakaikan necktie untuk Khairil sementara Khairil letakkan tangannya pada pinggang Erin.

Tangan lain Khairil pegang telefon sedang menghantar mesej.

Apa-apa pun korang buat. Pastikan protect and keep your eyes on my angel.

Telefon dimasukkan ke dalam poket. Dipandang Erin yang masih sedang membetulkan tie nya.

Erin berpakaian gaun putih labuh dan cardigan putih yang dihiasi dengan manik-manik silver. Khairil pula memakai tuxedo hitam yang kontras dengan isterinya.

"Kau nampak cantik sayang." Bisik Khairil.

Erin abaikan dia sebab masih fokus pada tie di leher Khairil. Khairil senyum sinis dengan respon Erin.

Mata Erin membulat bila Khairil mula mengucup di sekitar lehernya.

Mulutnya ditekup bila dia hampir keluarkan bunyi yang tak sepatutnya. Shittt!!

Khairil angkat muka dan pandang wajah Erin yang sudah kemerahan. Bibir atasnya dijilat menggoda.

"Hanya kita berdua je kat sini, sayang."

Erin tahan dada Khairil. "N-nanti kita lambat."

"Boleh ditunggu." Khairil mula mendekat.

"Korang! Cepat la-" Malek berhenti bila nampak Erin dan Khairil dalam keadaan sebegitu.

Berlari Malek keluar dari pintu. Boleh dengar bunyi pergelutan antara kawan-kawan Khairil yang lain.

Khairil merengus bila dia diganggu buat kali keseribu.

Erin sorokkan wajahnya pada dada Khairil. "I hate you so much."

Khairil ketawa kecil. "Love you too, angel."

••••••••••

Keluar dari rumah tu, Khairil sarungkan cincin pada jari manis Erin.

Cincin tu adalah cincin keturunan yang diturunkan secara tradisi. Bila cincin tu digunakan, maksudnya dia adalah yang terpilih.

Tapi dalam keadaan ini, Erin tak tahu apa-apa. Dan Khairil takde niat nak bagitahu Erin...lagi.

"A-apa ni?"

Khairil tak jawab tapi dia mencium tangan Erin kemudian senyum manis.

Fufufuck. Kenapa dengan perangai sweet tetiba ni? Erin mula rasa resah di dalam hati.

••••••••••

Sampai di majlis grand tu, Erin dan Khairil melangkah masuk dengan tangan Khairil di pinggangnya.

Terasa bibir Khairil di telinganya. "Relax baby."

Erin angguk. Dia mengetuk pipinya untuk hilangkan hangat di pipi.

Mereka duduk di tempat hadapan pentas.

Erin memandang semua wanita di majlis. Semuanya cantik dan nampak elegan. Tetapi kenapa dalam banyak-banyak wanita, aku yang dia pilih?

Khairil mengangkat sebelah tangannya buatkan pelayan datang pada mereka dengan makanan di dulang.

Dari mana diorang datang ni? Hati Erin bertanya pelik.

"Makanlah banyak mana pun angel." Khairil berbisik. Kemudian dia berikan senyuman membunuhnya buatkan Erin blush tanpa sedar.

Erin senyum dan ucap terima kasih sebelum makan makanan yang terhidang. Pergerakannya terhenti bila terdengar seseorang berkata.

Mafia's Love ✅Where stories live. Discover now