Keluar daripada kereta, Mama terus datang memeluk Erin. Kemudian Khairil. "I miss you guys!"
"Me too." Ujar Khairil tersenyum.
"Euwww no you don't. Khai mesti enjoy hidup berdua dengan Erin." Kening Mama angkat berkali-kali.
Erin sudah masuk ke dalam untuk bertemu dengan adik-adiknya.
"So, any improvement?" Mama menyoal teruja.
"Ma-" "You better tell me a good shit young boy." Mama berkata serius kali ni.
"We finally confessed for real. No more contract stuff. Not like it was real anyway." Ayat terakhir itu Khairil bergumam perlahan.
"Grandchild?" Mama menyoal lagi. "Mama. Ini bukannya order online nak terus dapat-"
"Don't talk back to me boy." Mama memberi amaran buatkan Khairil mengeluh.
"Mama, Khai cuma nak take things slow. Khai tak nak rush." Beritahu Khairil lagi.
"Alright." Balasan Mama buatkan Khairil suspicious.
"Tapi bila Erin dah ready, you have to-" pantas mulut Mama ditutup Khairil.
"Ye ma. Khai tahu." Sejurus berkata begitu, laju Khairil pergi ke tempat lain sebab penat dengan Mama membebel.
••••••••••
Selepas makan malam, Erin ambil pinggan dia dan adik-adik untuk dibasuh. Sampai di singki, Erin menyingsing lengan bajunya tetapi ditahan oleh Mama.
"No sweetie, tak payah basuh. Biar maid yang buat." Ujar Mama dan seorang maid datang menggantikan tempat Erin tadi.
"T-thank you, ma." Erin menggosok lehernya kekok buatkan Mama tersenyum.
"Pergilah rehat, dear." Erin mengangguk perlahan.
Dia pergi ke ruang tamu dan melihat Eirshad dan Eiril yang menonton cerita seram sambil dibaluti dengan selimut.
Erin tiba-tiba teringat tentang Khairil. Lepas makan malam, langsung tak nampak kelibat lelaki itu.
Dia buat keputusan nak cari Khairil sambil melihat sekeliling mansion yang dia tak pernah sempat nak tengok lagi.
Erin melihat di dalam bilik tetamu jikalau Khairil ada. Tetapi Khairil tidak kelihatan.
Mata Erin kemudian melihat di satu bilik yang tertampal sticker kartun harimau di pintu. Erin mendekati dan tersenyum melihat kecomelan sticker tersebut.
Dia mesti suka harimau sangat kan? Erin bergumam di dalam hati dan tersenyum lagi.
Disebabkan ingin tahu, Erin pulas tombol pintu dan masuk ke dalam.
Mesti bilik lama dia dulu. Bisik hati Erin. Terdapat banyak poster ditampal. Tipikal bilik remaja.
Satu frame gambar yang terletak di tepi katil menarik perhatian Erin. Frame itu diambil dan mata Erin membesar melihat gambar tersebut.
Di dalam gambar, ada seorang nenek dan seorang budak lelaki di hadapan sebuah rumah yang Erin selalu datang melawat. Sebuah tempat yang boleh dipanggil rumah kedua buat Erin.
Erin hampir rebah bila flashback melintas berkali-kali di kepala Erin.
~~~~
Flashback
"Lil tiger, lil tiger, lil tiger.." Erin berkata perkataan sebut berkali-kali.
"Oh my god. Kau memang tak akan berhenti kan?" Khairil menutup bukunya.
YOU ARE READING
Mafia's Love ✅
Romance"Selagi kau stay dengan aku, aku akan layan kau macam permaisuri. Bagi kau apa sahaja termasuk perhatian. Apa sahaja untuk kau." "Sa-kenapa saya?" "Kau akan tahu nanti lambat atau cepat. Buat masa sekarang, ianya kerana kau milik aku. Okey, babygirl...