27

152 21 29
                                    

KEYİFLİ OKUMALAR...

Toprak odadan çıkınca bende onu dinlemedim ve peşinden yavaşça yürümeye başladım.

Ama aşağı inersem kıza bilirdi,  Sonuçta kim olduğu belli değil. Tehlike varsa! Ama ben duramam biliyoruz bunu .

Merdivenlerin son basamağına geldim ve kapıya bakmaya başladım.

Toprak herkesi geri çekti ve kapıyı açtı.

Annem ve babam kapıdaydı.

Babam bağırmaya başladı.

"Nerde o ?"

Annemse onu durdurmak için uğraşıyordu.

"Kazım dur ! "

"Gül Karışma sen . Nerde o dedim "

"Kimi soruyorsun Kazım amca ?"

"Kimi olacak karım dediğin kişiyi "

Hızla babamın yanına gittim.

"Burdayım "

"Sen nasıl gelip benim mahalleme gelirsin. Madem herşeyi bu adam için sildin. O adamla başka bir yere gitseydin niye burnumun dibine girdin ?"

"Baba sana bir şey soracağım ?"

"Bana baba deme ! "

"Kazım o nasıl söz kızın o senin "

Annemin babama çıkışmasına aldırmadan babama döndüm.

"Peki Kazım Aksoy o gün orda Abim beni kurtarmasa ve orda öylece can veren ben olsaydım-"

Sustum ve yüzüne baktım. Sonra sözüme devam ettim.

"Üzülmez mutlu olurdun demi ? Sonuçta biricik oğlun değil aptalığı yüzünden kızın ölürdü  demi ?"

Babam durdu ve hiç birşey demeden yüzüme  baktı. Gözleri doluyordu bunu gördüm. Beni affedemiyordu işte. Tüm acı bu yüzdendi. Gözünde hala ben suçluydum.

"Kızım o nasıl söz ?Aptalık değildi senin ki . Senin suçun yok ,suçlu belli. Abinin katili onun bedenini senin ruhunu öldürdü. Kazım birdaha bu konuyu açma yeter artık kızımı dahada yaralama "

Annemin bir bana doğru bir babama doğru gidip gelmesi ve konuşması ile babamda bende susmuştuk. Annemde Kızgınlığım vardı şu an bu zamana kadar babamı affetmiş gibi davranmaya itmişti. Keşke hiç öyle olmasaydı.

Sessizliğin ardından  babam bu kez Toprağa doğru döndü ve konuşmaya başladı.

"Sevdiğin ve karım dediğin kadının geçmişini kabul ediyor musun ? Ya da biliyor musun onu sorayım "

Derince yutkundum.
Hiç birşey bilmiyordu ki. Benim neler yaşadığıma dair hiç birşey bilmiyordu.

Toprağa bakmaya başladım.

Elimi tutu ve babama döndü.

"Biliyorum ve koşul ne olursa olsun Gece abisinin ölümünde tek bir suça bile sahip değil. Bu hikayede Kerim gibi Gecede masum. Her koşulda ve şarta karımın yanıdayım. Bir Eş olarak ona hep destek olacağım. Tıpkı senin bir baba olarak destek olmanın gerektiği gibi Kazım amca "

Toprağın konuşması ile babam yüzüme bakmaya başladı. Annem ağlamaya başlamıştı.
Toprak beni nasıl bu kadar keskin bir dil ile savunabiliyor. Hemde hiç birşey bilmeden. Bana bu kadar derinden mi güveniyor ?

Babam Toprağın ve benim birleşen elerimize baktı.

Toprağa doğru konuşmaya başladı.

"O eli tutun ya herşeyi bilmene rağmen sakın bırakma. Benim gibi bir hata yapma "

SANA MEFTUNHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin