"Awk, jawatan HR kat ofis tu masih ada lagi tak?"
Tanya Assya," Ada. Kenapa syg?"
Tanya Jordan, Assya bangun, dia duduk di atas katil bersama Jordan,"Boleh tak awk bagi jawatan tu untuk Raisha?"
Tanya Assya,"Dia nak kerja?"
Tanya Jordan, Assya mengangguk,"Tapi kalau dia tak layak sayatak boleh bagi dia."
Kata Jordan,"Please... Kesian dia baru habis graduate tpi tak dapat kerja lagi."
Kata Assya,"hmm tengoklah nanti. Esok suruh dia datang ofis."
Kata Jordan,"betul ni? Tapi awk mesti terima dia kerja tau."
Kata Assya dengan gembira, Jordan mengusap rambut Assya,"yer syg."
Jawab Jordan,"Terima kasih awk.."
Ucap Assya lalu mencium pipi Jordan, Jordan tersenyum, dia memeluk Assya sambil mengucup dahi isteri kesayangannya itu." Selamat pagi tuan. Hari ni ada seorang nak datang interview untuk jawatan HR tu."
Kata Yana kepada Jordan,"Baiklah. Kalau dia dah sampai nanti awak bawa dia jumpa saya."
Kata Jordan,"Baik tuan."
Jawab Yana lalu keluar dari bilik Jordan." Tuan."
Panggil Yana, Jordan menoleh, di hadapannya berdiri Yana dan juga Raisha, sahabat kepada isterinya, Raisha tersenyum kepadanya." Ada apa Yana?"
Tanya Jordan,"Ni Cik Raisha yg datang untuk interview."
Kata Yana, Jordan kelihatan sedikit terkejut, namun dia cuba untuk berbuat seperti biasa,"Okay, awak boleh keluar sekarang."
Kata Jordan kepada Yana. Yana mengangguk lalu keluar,"Duduk lah."
Kata Jordan, Raisha menarik kerusi dihadapan Jordan," So, erm awak tahu kan jawatan yg akan awak mohon ni?"
Tanya Jordan,"Ya tuan Jordan."
Jawab Raisha,"Nyatakan sebab kenapa saya mesti ambil awak kerja kat sini?"
Tanya Jordan,"Hmm.. Saya seorang yg flexible dan available untuk setiap masa jika tuan perlukan saya."
Kata Raisha dengan nada yg menggoda." Okay. Selain itu?"
Tanya Jordan lagi," Saya boleh layan tuan dengan baik dan sanggup menerima apa-apa arahan dari tuan."
Katanya lagi," Oh.. Awak layak kerja kat sini dari resume yg saya tengok. Tapi, kerja adalah kerja. Dan jaga batas pergaulan awak dengan saya. "
Kata Jordan dengan tegas. Raisha tersenyum," baik tuan... Jordaniel.. "
Jawabnya dengan nada yg mengoda."Awk boleh mula kerja esok."
Kata Jordan, Raisha bangun, dia menundukkan wajahnya sehingga belahan dadanya terlihat,"Terima kasih tuan."
Jawabnya. Jordan hanya mengangguk.Disuatu tempat sebuah rumah usang,
" Ini bayarannya tok pawang."
"Terima kasih. Nanti kamu datang lagi kalau ianya tidak menjadi."
Kata Tok Pawang,"Baik tok."
Jawab si dia.Raisha datang ke pejabat lebih awal dari yg lain, sedang dia mengemas ruang ofis barunya itu, dia terlihat Jordan yg baru saja sampai itu. Dia cepat-cepat menghampiri Jordan,
"Selamat pagi tuan Jordan. Nak air tak? Saya sediakan."
Kata Raisha"Erm takpe. Saya dah breakfast dengan isteri saya tadi."
Kata Jordan,"tapi tuan, hari ni kan hari pertama saya kerja, izinkan lah saya buat air untuk tuan."
Kata Raisha seraya merayu."Hm baiklah."
Kata Jordan."Terima kasih tuan!"
Kata Raisha, Jordan berlalu pergi meninggalkan Raisha."Eh, selamat pagi Cik Raisha."
Sapa Yana,"Morning yana."
Jawab Raisha sambil mengacau kopi yg baru dibuatnya tadi." Awal cik Raisha minum kopi."
Kata Yana," Ha aa. Tuan Jordan minta."
Kata Raisha, Yana sedikit terkejut, kerana selama ini Jordan tak pernah meminta sesiapa pun selain dia untuk membuatkannya kopi." lah, ye ke. Tak payah lah saya buat kopi hari ni. "
Kata Yana," Yana memang selalu buat kopi untuk Tuan ke? "
Tanya Raisha,"Ha aa."
Kata Yana."Lepasni, biar saya tolong Yana buat okay?"
Kata Raisha,"eh takpe cik Raisha nanti tuan marah."
Kata Yana,"takpe. Biar saya buat, lepastu Yana hantar je bila Yana dah datang ofis pagi. Kan jimat masa Yana."
Kata Raisha,"Eh, betullah. Terima kasih cik Raisha."
Ucap Yana,"Lagipun saya dengan tuan Jordan bukan siapa-siapa pun, kawan juga sebab Assya tu kawan saya."
Kata Raisha, Yana mengangguk tanda faham,"eh saya pergi dulu ya."
Kata Raisha sambil membawa secawan kopi tadi."Tuan, sila lah minum."
Raisha mempersilakan Jordan untuk meminum kopi dibuatnya. Jordan mengambilnya dan menghirupnya,"Hmm.. Boleh tahan."
Puji Jordan,"Terima kasih."
Ucapnya,"Sama-sama tuan."
Kata Raisha."Saya pergi dulu tuan."
Kata Raisha, Jordan mengangguk.
YOU ARE READING
▪️Jordaniel Asya▪️[COMPLETED]
Romance"I will never get tired, I will still chase your shadow until the end." - Jordan Jonathan E.