Selesai saja makan malam tadi, Assya terus naik ke atas. Jordan yang pelik akan sikap Assya itu kemudiannya naik ke atas menjenguk Assya di bilik. Dia menghampiri Assya,
"Hi.."
Sapanya, Assya tidak menyahutnya,"Kenapa ni?"
Tanya Jordan, Assya memandang Jordan, dia bangun,"Lain kali jangan sebut nama jantan tak guna tu."
Kata Assya,"Haris? Kenapa tak boleh sebut?"
Tanya Jordan,"Sebab saya benci dia!"
Marah Assya, Jordan mengusap pipi Assya,"Syg...dia dah minta maaf dah dengan saya tadi psal kejadian tu."
Kata Jordan,"Jadi awak maafkan dia?"
Tanya Assya, Jordan mengangguk, Assya menepis tangan Jordan,"Syg...."
Jordan menarik tangannya perlahan,"Awak suka lah kan orang buat saya macam tu?!"
Marah Assya,"Tak syg... Dengar dulu please.."
Kata Jordan,"Saya takkan maafkan dia sampai bila-bila!"
Kata Assya, dia kemudiannya lalu baring membelakangi Jordan, Jordan baring, dia memeluk Assya,"Dah lah tu..."
Kata Jordan, dia mengucup pipi Assya," Tepi!"
Marah Assya, dia menyiku Jordan yang memeluknya,"Aduii!"
Aduh Jordan saat siku Assya terkena pada hidungnya,"Garangnyaa...."
Ujar Jordan,"Pergi tidur kat bawah!"
Kata Assya lalu membaling bantal Jordan ke bawah,"Aik..."
"Syg..."
Panggil Jordan,"Jgn kacau sya.. Tidur kat bawah!"
Marah Assya,"Baiklahh..."
Jordan membetulkan tempat tidurnya dibawah." Lampu tu padam lah! Takkan nak tidur terang macam ni!"
Marah Assya, Jordan cepat2 bangun dan menutup suis lampu itu."Garang mengalahkan singa!"
Kata Jordan lalu baring,"uikk!"
Assya membalingnya dengan bantal."nasib badan hm.."
Kata Jordan.Pagi itu Jordan bangun awal, dia menyediakan sarapan untuk Assya. Sedang dia menyiapkan sarapan mereka, Assya turun.
" Morning sayang! Jom breakfast. Saya dh siapkan."
Kata Jordan lalu menarik kerusi untuk Assya, Assya duduk." So, syg nak air apa? Kopi? Teh? Jus oren? Susu?"
Tanya Jordan yg hanya mengenakan apron bsama seluar pendek nya. Assya memandang Jordan dari atas ke bawah," kenapa? "
Tanya Jordan," Apahal awk tak pakai baju?"
Tanya Assya,"oh.. Ermm saja je. Yerlah nak pujuk syg kan... Mana tahu nanti syg tak merajuk bila tengok badan sado saya ni. Hehe"
Gurau Jordan, Assya menjelingnya tajam,"Erm... Tak lulus ke? Hmm okaylah. Saya naik pakai baju kejap."
Kata Jordan dengan mulut yg muncung."Eh tak payah, duduk makan."
Kata Assya,"ermm baiklah tuan puteri."
Kata Jordan lalu duduk." How are you kak?"
Tanya Jordan lalu dia mencium pipi Elva,"Good. Dan dan Assya apa khabar?"
Tanya Elva, Jordan merebahkan dirinya disofa,"Macam tu lah kak. Dia masih belum begitu sihat lepas kejadian tu."
Kata Jordan,"oh... Kesian dia."
Kata Elva,"Tu lah. Ni pun merajuk dengan Dan sebab semalam Dan sebut nama Haris."
Kata Jordan,"Macam mana dia tak marah, dah dia benci nama tu."
Kata Elva,"Hmm tu lah. Oh ya kak, pasal project kat Dubai tu diaorang setuju dengan bayaran yg kita bagi."
Kata Jordan,"Baguslah tu. Nanti apa2 update kat akak."
Jordan mengangguk," oh ya, bulan depan akak dan abg Mirzaq dh nak kahwin."
Kata Elva,"Wow! Baguslah tu."
Jawab Jordan dengan teruja,"nanti Dan bgthu lah Assya, akak dah tempah dah bju kahwin kat butik Assya haritu."
Kata Elva,"Nanti Dan sampaikan."
Jawabnya, dia memandang jam tangannya,"dah petang ni kak, Dan balik dulu."
Jordan bersalaman dengan Elva,"yerlah. Hati-hati bawa kereta. Sampaikan salam akak pada Assya."
Kata Elva,"Baiklah kak. Sampaikan juga salam saya pada Abg Mirzaq nanti."
Katanya sebelum masuk ke dalam perut kereta Hilux nya."Bye kak! Jaga diri!"
Jerit Jordan sambil tangannya melambai ke arah Elva.
YOU ARE READING
▪️Jordaniel Asya▪️[COMPLETED]
Romance"I will never get tired, I will still chase your shadow until the end." - Jordan Jonathan E.