🔰9🔰

8.9K 88 3
                                    

Petang itu, Assya menguatkan dirinya untuk datang ke butiknya untuk berbincang dengan  Jasmine. Sebaik saja dia masuk ke dalam butiknya, dia melihat Jasmine tiada disitu, dia mencari kelibat Jasmine di stor, namun, apa yg dilihatnya berada di luar jangkaannya. Jasmine dan Harith sedang melempiaskan nafsu mereka. Assya terhenti disitu, dirinya kaku, air matanya mengalir, Jasmine dan Harith mencapai klimaks mereka, sedang Jasmine mengemaskan rambutnya, dia terpandang Assya, dia menyuruh Harith berhenti, Harith kalut lalu mencabut batangnya dan berdiri mendapat Assya.

" Assya, ni... bukan sperti yg awak sangkakan."
kata Harith, Assya tersenyum,

"Kalau bukan, then apa? Awak nak cakap yg awak tolong dia puaskan diri dia?"
kata Assya, Harith hilang kata-katanya, Jasmine menghampiri Harith,

"Assya, aku dan Harith dah terlanjur seebelum korang kahwin lagi. "
kata Jasmine lalu memegang tangan Harith,

"Then Harith, why did you marry me?"
tanya Assya, Harith diam,

" Dia kahwin dengan kau sebab nakkan duit kau je."
kata Jasmine, Assya menampar Jasmine,

" Kalau dia nak kan duit aku then kau nak apa?! "
marah Assya yg sedang teresak esak itu.
Jasmine tertawa sinis,

"Aku? aku nakkan semua yg kau ada! termasuk Harith. "

Assya mengesaat air matanya,

"Assya Irdina binti Dato Zakaria, aku ceraikan kau dengan talak 2 ."
kata Harith bersuara, Asya memandang Harith,

"Sanggup awak ceraikan saya demi dia?"
tanya Assya,

"Ya, saya tak sayangkan awak. Jasmine is right, saya nak kan harta awak je. Lagipun awak dah serahkan nama rumah dan kereta atas nama saya kan? Then its time for me to let you go."
kata Harith,

"Sampai hati awak Harith... saya sayangkan awak but you..."

"Dan untuk pengetahuan kau, butik ni dah ditulis atas nama aku. Oh kau mesti lupa kan? Kau ingt tak masa kau tertidur tu? Aku mnta Harith dapatkan cap jari kau."
kata Jasmine dengan lagaknya.

"Kau memang kawan yg tak guna Jasmine... "
kata Assya,

"Well, i am. without your family, kau tak kan mampu hidup kat bandar besar macam ni. So, padanlah kau dah jadi miskin!"
kata Jasmine, dia merampas telefon Asya, dia lalu memijaknya dengan kuat. Assya menolak Jasmine namun Harith pulak menolak dia membuatkan dia terjatuh.

"Betina tak seedar diri, you should take a leave."
kata Jasmine sebelum dia menampar Assya,

"Ni balasan kau tampar aku. "

Assya bangun perlahan lahan bersama kandungannya itu.

"Syg, you halau lah perempuan ni, semak lah tengok dia dengan perut dia yg besar tu."
kata Jasmine kepada Harith,

"Okay baby."
kata Harith, dia lalu menarik kassar tangan Assya,

" Awak boleh lah kutip baju-baju awak kat rumah tu nanti. "
kata Harith sebelum masuk semula ke dalam butik.

Assya menangis, dia tidak menyangka Harith dan Jasmine mengambil kesempatan ke atas kebaikannya. Dia berjalan perlahan lahan menahan kesakitan di punggungnya akibat terjatuh tadi.

Hari mulai gelap, Assya masih berjalan mencari jalan pulang. Sampai disebuah lorong yang terpencil, sebuah kereta telah melanggar dia. Assya berlumuran darah. Kereta tadi terus memecut laju meninggalkan Assya.

" To...longg..."
dia rebah.

tit tit tit------------

▪️Jordaniel Asya▪️[COMPLETED]Where stories live. Discover now