"Dan, boleh tak Dan pergi ke butik Assya tu? Kakak dah tempah bju hri tu tpi tak siap2 lagi. Pelik."
kata Elva,"Hmm... oky kak. Nanti Dan pergi sana."
jawab Jordan."Ni, kenapa tak masuk ofis pgi tadi?"
tanya Elva,"Urmm... tadi Dan terlewat bangun..."
kata Jordan, Elva memandang adik lelakinya itu,"Ye ke?"
tanya Elva,"Ye kak. Emm Dan pergi dulu la. Nanti tutup pula butik tu. "
kata Jordan lalu bangun, dia mengucup dahi kakaknya,"Drive elok2 ."
pesan Elva,"Oright kak!"
jawab Jordan.Sesampainya di hadapan butik, Jordan memandang sekitar butik itu. Kelihatan kereta Harith ada disana. Dia melangkahkan kakinya masuk ke dalam butik itu,
Jasmine dan Harith yg sedang bercumbuan itu terkejut melihat kehadiran Jordan. Jordan pula pura2 tidak melihat mereka. Jasmine mengemaskn dirinya lalu menghampiri Jordan,
"Ada apa yg boleh saya bantu tuan Jordan?"
tanya Jasmine,"Saya nak jumpa dengan Assya, dia ada tak?"
tanya Jordan dengan sengaja, Jasmine memandang Harith,"err.. Assya... dia balik ke rmh keluarga dia tuan."
kata Jasmine,"Oh! Okay... but hi Harith!"
sapa Jordan, Harith hanya tersenyum,"Kalau macam tu takpe lah, saya datang nak beli dress ni untuk kakak saya."
kata Jordan,"Oh, baik tuan. Sekarang ni kami ada design yg terbaru, dan saya rasa dress ni sesuai utk kakak tuan. "
kata Jasmine sambil menyerahkan dress berwarna merah paras lutut itu kepada Jordan,"Nice! So, umm i'm going to take this color and that white color"
kata Jordan, Jasmine mengangguk, dia lalu mengambil kedua-dua dress itu.
Jordan terpandang sehelai dress yg agak seksi berwarna maroon, dia teringat akan Assya , dia mengambil dress itu,"And this too. "
kata Jordan kepada Jasmine, Jasmine sedikit terkejut,"Umm... ni utk kakak tuan juga?"
tanya Jasmine,"Nope. For my future wife."
kata Jordan lalu menyerahkan beberapa keping wamg tunai bernilai RM100 kepada Jasmine."Oh. Thank you tuan Jordan."
kata Jasmine, Jordan mengangguk dan pergi dari situ."I rasa you jangan kerap datamg sini baby. Nanti tuan Jordan syak."
kata Jasmine kepada Harith yg baru keluar dari stor belakang itu."Oky syg. Kita jumpa kat rumah je lah lain kali okay?"
kata Harith sambil mencubit pipi Jasmine.Sesampainya dirumah, Jordan lalu mencari Assya, dia menuju ke dapur. Dilihatnya Assya sedang memasak. Dia tersenyum, dia menghampiri Assya lalu memeluk Assya dari belakang, Assya yg sedikit terkejut itu membiarkan saja.
" Dah lama sampai?"
tanya Assya,"Baru je."
jawab Jordan, Assya membawa lauk yg sudah dimasaknya itu menuju ke meja makan. Jordan menolongnya membawa pinggan dan gelas."thanks sebab dah masak untuk kita."
kata Jordan,"Sama-sama. "
jawab Assya."Oh ya, saya ada beli pakaian utk awak tadi. Nanti awak pakai lah. "
kata Jordan, Assya mengangguk,"Thank you Jordan."
ucap Assya, Jordan tersenyum.Malam itu, Jordan masuk ke biliknya yg menjadi bilik tidur Assya. Dia melihat Assya yg mengenakan dress seksi yg dibelinya tadi sudah terlena. Dia menghampiri Assya, dia mencium pipi Assya,
"Goodnight my queen."
ucap Jordan. Ketika Jordan ingin pergi dari situ, tangannya ditarik oleh Assya,"Tidurlah sini."
kata Assya, Jordan duduk di birai katil."Awak okay ke kalau saya tidur sekatil dengan awak?"
tanya Jordan, Assya tersenyum dan mengangguk,"Ni kan bilik awak. Saya hanya menumpang saja kan."
kata Assya,"Sekarang ianya dah jadi bilik awak. "
kata Jordan lalu mencuit manja hidung mancung Assya, Assya tertawa"No. Bilik kita. "
kata Assya, Jordan tersenyum,Kenapa lah Harith sia-siakan awak...You are perfect, no one can replace it. -Jordan
"Oh ya, thanks sebab belikan dress ni untuk saya. I know it from my butik right?"
kata Assya, Jordan mengangguk," So, how was the butik?"
tanya Assya, Jordan diam,"Well, hmm... macam biasa. "
jawab Jordan walaupun perkara yg dilihatnya tadi luar biasa."Okay..."
jawab Assya lalu dia baring semula. Nafsu Jordan mulai naik melihat Assya yg menghairahkan memakai dress itu. Dia bangun, dia menindih Assya, Assya terkejut,"Jordan? "
Jordan hanya menatap wajah ayu Assya, Assya memegang kedua dua pipi Jordan,"Are you okay?"
tanya Assya,"Erm, ya. Sorry. "
kata Jordan lalu dia membaringkan dirinya disebelah Assya. Dia membatalkan hasratnya untuk meratah Assya, kerana dia takut Assya akan bersangka buruk kepadanya. Assya memandang Jordan, dia tersenyum.
YOU ARE READING
▪️Jordaniel Asya▪️[COMPLETED]
Romance"I will never get tired, I will still chase your shadow until the end." - Jordan Jonathan E.