"Thank you Asya!"
lambai Elva, Asya mengangguk, lalu keretanya pergi dari situ."Amboi,bukan main lebar senyum kau tu Dan."
usik Elva,"Mestilah lebar kak, dia sudi nak jadi kawan Dan, mestilah Dan happy."
kata Jordan,"Yer lah tu. Tapi ingat! Jangan rosakkan hubungan orang! Faham?"
kata Elva dengan sedikit tegas," No worry kak, this is Dan, main rosak2 ni bukan selera Dan okay?"
kata Jordan,"Bagus kalau macam tu! Jaga nama baik mama dan papa! "
tegas Elva lagi, Jordan tertawa,"I will kak."
jawab Jordan.Sesampainya di kedai, Asya terkejut melihat Harith ada di kedainya.
"Harith, kenapa tak bagitahu nak datang?"
tanya Asya, Harith bangun,"Saja je. nak suprisekan awak"
jawab Harith,"Yerla tu. Eh Jasmine mana?"
tanya Asya," Ada kat belakang tu."
jawab Harith sambil menuding ke arah belakang, Asya mengangguk," Awak tunggu sini kejap, saya jumpa Jas kejap, okay?"
kata Asya, Harith mengangguk." Jas, sorry aku lambat sikit tadi."
kata Asya,"Eh tak pe. Nasib baiklah kesayangan kau tu datang, takde lah aku sunyi sorang2 sini tadi."
kata Jas, Asya tersenyum,"Yerlah tu kesayangan aku. "
jawab dia,"Aik, kalau bukan kesayangan takkan lah cik abang kau tu nak tunggu kau kat sini. "
kata Jasmine,"Kite orang kawan je lah Jas... "
kata Asya,"Mula-mula kawan, lepastu jadi laki bini nanti."
kata Jasmine,"Kau ni kan!"
Asya mencubit lengan Jasmine, mereka berdua kemudiannya tertawa.Semakin lama, Asya mulai jatuh cinta kepada Harith. Keperibadian Harith yang peramah dan bertanggungjawab itu membuatkan dia yakin bahawa Harith adalah jodohnya. Malah, keluarga nya juga merestui sekiranya dia dan Harith bersama walaupun jejaka itu tidak berharta seperti keluarga Assya.
Pada suatu malam itu, Harith membawa Asya menuju ke sebuah restoran kegemaran Asya. Setelah selesai makan malam, Harith melutut dihadapan Asya,
Assya yg kelihatan pelik itu bertanya kpda Harith,"Kenapa ni?"
tanya Asya, Harith mengeluarkan sebentuk cincin,"Will you marry me Asya Irdina?"
tanya Harith, Assya seakan akan tidak percaya, dia mengalirkan air matanya dan mengangguk, Harith menyarungkan cincin itu kepada Assya. Semua customer yg ada direstoran itu menepuk tangan.Di suatu sudut, dia hanya tersenyum. Tak disangka dirinya akan melihat peristiwa seperti itu. Dia menghabiskan minumannya lalu pergi dari situ bersama cebisan hati yang hancur.
YOU ARE READING
▪️Jordaniel Asya▪️[COMPLETED]
Romance"I will never get tired, I will still chase your shadow until the end." - Jordan Jonathan E.