Semakin lama, perangai Jordan membuatkan Assya menangis. Dia dan Jordan sering bergaduh sejak kebelakangan ini walaupun kerana hal yg remeh saja. Yana pun semakin hairan melihat Jordan yg berubah sikap itu.
Kalau bergaduh saja, Jordan akan keluar rumah, akhirnya Assya terduduk menangis. Yana juga yg datang memujuk Assya.Elva juga menasihati Jordan, namun Jordan endah tak endah saja mendengar nasihat Elva, dia sudah berani meninggikan suara pada Elva sehingga membuatkan kakaknya itu hilang sabar.
Javier pulak tak terasa sudah menjangkau usia 3 tahun, budak kecil itu hanya terpinga-pinga melihat papa dan mamanya bergaduh didepan mata.
Di kafe,
Dia melabuhkan punggungnya dikerusi hadapan kawannya,"Sorry Hannah, aku lewat."
kata Raisha,"Takpe dah biasa dah. "
kata Hannah," Yg kau pakai tadi tu kereta kau ke?"
tanya Hannah yg sejak dari tadi memerhatikan Raisha dari pintu luar kafe itu, Raisha mengangguk,"Banyak duit kau!"
kata Hannah,"Biasa je. Cash."
jawab Raisha, Hannah tersedak air,"Cash?!"
tanya Hannah seakan tidak percaya, Raisha mengangguk,"Amboi kau sekarang dah kaya eh."
kata Hannah,"Biasa je lah."
jawab Raisha,"Yerlah tu. Ker kau ada sugar daddy ni?"
tanya Hannah,"Eh macam tu pulak. Aku pakai duit simpanan aku lah!"
kata Raisha,"Ye ker?"
tanya Hannah inginkan kepastian,"Yerlah! Dah, order lah kau nak makan apa.Nanti aku bayar."
kata Raisha,"Uishh, betul ke ni?"
tanya Hannah,"Kau nak ke tak nak ni aku belanja?"
tanya Raisha kepada kawannya itu,"Eh mestilah nak! kau kan dah ada kereta baru!"
usik Hannah. Raisha hanya tersenyum."Yana."
panggil Jordan, lobak merah yg dipegang Yana itu terpelanting kerana dia terkejut dipanggil Jordan."Ye-yer tuan?"
tanya Yana,"Puan mana?"
tanya Jordan,"Puan pergi rumah cik puan Elva tuan."
kata Yana."Oh okay. "
jawab Jordan dan berlalu pergi,"Yana."
panggil Jordan sekali lagi membuatkan Yana terkejut sekali lagi," Saya tak balik seminggu dua ni. Bagithu puan saya outststion.
kata Jordan,"Ba-baikk tuan!"
jawab Yana. Sebaik saja Jordan pergi, Yana mengurut dadanya," Nasib baik aku takda sakit jantung."
kata Yana."Javierr! Alololoo!"
Yana memeluk Javier, dia mengucup pipi budak itu. Javier tertawa."Yana, tuan ada balik tak?"
tanya Assya,"Ada. Kat atas. "
jawab Yana."Jaga Javier kejap eh."
pinta Assya, Yana mengangguk, Assya naik ke atas menuju ke bilik mereka. Sebaik saja pintu dibuka, dia terdengar Jordan sedang berbual dengan seseorang di dalam telefon dengan nada yang mesra.Assya berdehem, Jordan cepat-cepat mematikan panggilan tadi.
"Awal balik."
kata Assya, dia memeluk Jordan dari belakang,"Hm."
jawab Jordan,"Awak... kita malam ni bermanja nak tak?"
tanya Assya," Saya kena outstation malam ni. Minggu depan balik."
jawab Jordan, dia melepaskan tangan Assya yg memeluknya.
Assya terdiam."Awak selalu outstation, awak ni betul ke ?"
tanya Assya,"Itu bukan hal awak. Awak duduk rumah jaga Javier saja dan butik awak tu."
kata Jordan,"Awak jarang ada masa dengan saya dan Javier sekarang. Awak pergi mana sebenarnya?"
tanya Assya, dia memegang tangan Jordan,"Lepaslah. Rimas."
tepis Jordan, Assya terkejut." awak.."
"Dahlah. saya pergi dulu."
kata Jordan lalu keluar dari bilik . Assya terduduk dibirai katil, air matanya mengalir.Yana masuk,
"Sabar puan."
kata Yana cuba untuk menenangkan Javier."Saya tak tahan Yana dia buat saya macam ni selalu."
kata Assya, dia merebahkan kepalanya dibahu Yana. Javier hanya terkebil-kebil melihat mamanya menangis.
YOU ARE READING
▪️Jordaniel Asya▪️[COMPLETED]
Romance"I will never get tired, I will still chase your shadow until the end." - Jordan Jonathan E.