Tengah hari itu Asya datang ke rumah Elva dengan membawa baju yang dipesan oleh Elva. Sesampai saja dihadapan rumah banglo yang berdiri megah 2 tingkat itu, Asya terlihat Jordan yg separuh bogel itu sedang mencuci kereta. Asya menghampiri Jordan,
"Selamat tengah hari, boleh saya jumpa dengan Cik Elva Jonathan?"
tanya dia, Jordan menoleh, dia terkejut melihat Asya,"Ermm... kejap ye."
pinta Jordan lalu masuk ke dalam rumah,
Asya mengerutkan dahinya,"Mcam lelaki semalam tu... "
katanya kepada diri sendiri,Seketika itu, Jordan keluar semula,
"Jom masuk. Elva ada kat dalam."
kata Jordan, Asya mengangguk, Asya mengekori Jordan dari belakang.
Sampai saja diruang tamu, Asya terpegun melihat dekorasi didlam rumah itu, di sebuah sudut terpampang gambar keluarga Jordan."Awak duduk lah dulu, nanti Elva turun."
kata Jordan. Asya mengangguk, Jordan berjalan ke dapur, dia menyediakn minuman memandangkan Mak Non cuti sseminggu kerana balik kampung."Haihh, ingatkan nak move on, tapi dia datang balik pulak dah. "
kata Jordan sambil tangannya mengacau air kopi itu.Jordan membawa air kopi tadi ke ruang tamu, dia memberikannya kepada Asya,
"Silakan."
kata Jordan sambil tersenyum, Asya memgangguk lalu mengucapkan terima kasih, Jordan kemudiannya berlalu pergi meninggalkan Asya seorang diri.
Jordan meneruskan kerjanya mencuci keretanya."Jasmine, Asya ada tak?"
tanya Harith, Jasmine memandang Harith dan tersenyum,"Dia dah keluar dah tadi hantar barang."
jawab Jasmine, Harith mengangguk,"Kalau macam tu, takpe lah. Saya balik dulu."
kata Harith,"Eh, duduk lah dulu. Lagipun nanti balik lah Asya tu. "
kata Jasmine, Harith kemudiannya mengangguk,"You duduk sana dulu, i siapkan minuman"
kata Jasmine, Harith mengangguk. Jasmine pergi ke belakang untuk menyiapkan minuman.Seketika kemudian, dia kembali bersama secawan kopi. Dia mempersilakan Harith untuk meminumnya, Jasmine kemudiannya bangun dan menutupi pintu kedainya dengan langsir. Keadaan di kedai itu menjadi sedikit gelap.
"Kenapa awak tutup langsir?"
tanya Harith,"Tak de apa. Takut you silau nanti."
kata Jasmine. Harith mengangguk sambil menghabiskan minumannya."Terima kasih Asya sebab sudi hantar baramg saya ni. Saya berpuas hati dengan jahitan ni, dan baju ni pun cantik."
kata Elva, Asya mengangguk,"Terima kasih cik Elva, saya gembira mendengarnya. "
"Takpayah panggil cik lah, panggil Elva je. "
kata Elva, kebetulan Jordan yg baru selesai mencuci kereta itu masuk,"Jordan! Sini kejap."
panggil Elva, Jordan menghampiri Elva,"Yes kak?"
tanya Jordan,"Kenalkan ni Cik Asya Irdina, pereka fesyen yg sangat berdedikasi. "
kata Elva, Asya tersenyum,"Nice to meet you Miss Assya."
ucap Jordan,"Me too Mr Jordan. "
jawab Assya." Ahhhh! ahhhh! Lajuuu lagiii Harithhh! I'm outt....!! "
desah Jasmine, Harith melajukan dayungannya, sofa disitu bergoyangan mengikut rentak mereka,"Ahhhh....ohhh....sttttttrrr..."
desah Harith, dia mengucup bibir Jasmine, Jasmine memeluk tubuh Harith dengan erat,Mereka berdua mengatur nafas masing-masing sebelum mengemaskan diri. Jasmine mengatur sofa tadi dengan elok dan mengelap sisa air berahi mereka berdua dengan tisu. Harith datang dari belakang lalu memeluk Jasmine,
"Thanks a lot... "
ucap Harith, Jasmine memeluk Harith, dia membelai wajah tampan Harith,"Well, kalau you nak, datang lah. I boleh bagi you anything, tmsuk pangkat... "
kata Jasmine, Harith mengangguk,"But, this is between just two of us."
kata Jasmine, Harith mengangguk.
YOU ARE READING
▪️Jordaniel Asya▪️[COMPLETED]
Romance"I will never get tired, I will still chase your shadow until the end." - Jordan Jonathan E.