Malam itu, Jordan pulang lalu merebahkan dirinya diatas sofa diruang tamu. Dia terlelap. Assya yg sedar akan kepulangan Jordan turun ke bawah, dia memerhatikan wajah Jordan didalam gelap yg hanya berterang cahaya lampu diluar rumah itu.
Tingg!
Assya memandang telefon Jordan, dia mencapainya. Pada skirn telefon itu tertera nama seseorang. Assya membaca satu persatu chat daripada Jordan dan juga wanita itu. Assya menahan air matanya. Jordan tersedar mendengar bunyi tangisan Assya, Jordan merampas telefonnya daripada Assya.
"Yg kau nak sibuk check handphone aku asal?!"
marah Jordan dengan nada yg tinggi. Yana dari dalam biliknya itu menjenguk keluar,"Kenapa buat macam ni?!"
tanya Assya."Kau takyah sibuk lah!"
marah Jordan, dia menolak bahu Assya dan berlalu keluar dari rumah itu. Enjin kereta dihidupkan.
Assya terduduk, dia menangis semahunya. Yana keluar mendapatkan Assya,"Sabar puan..."
pujuk Yana."Sampai hati dia Yana..."
kata Assya yg berlinangan air mata itu."Sudahlah puan... sabar puan.."
kata Yana sambil mengusap rambut Assya.Di ofis, Mirzaq berjumpa dengan Jordan,
" Selamat pagi Dan."
ucap Mirzaq, Jordan hanya tersenyum."Sihat?"
tanya Mirzaq,"Sihat."
jawab Jordan,"Kenapa ni?"
tanya Mirzaq, Jordan bangun dari kerusinya, dia memandang ke luar jendela bilik ofisnya.
Tangan diseluk ke dalam poket."Entahlah bang."
kata Jordan, dia mengeluh. Dia kemudiannya duduk di sebelah Mirzaq di sofa."Cakaplah. Mana tahu abang boleh tolong."
kata Mirzaq sambil menepuk bahu Jordan,"Saya rasa hubungan saya dengan Assya dah tak macam dulu."
luahnya,"Kenapa?Ada sesuatu yg menganggu korang ke?"
tanya Mirzaq,"Entahlah. Tapi bila tengok Assya, saya rasa meluat, marah dan tak tentu arah bila saya balik rumah."
kata Jordan."Saya rasa macam saya benci tengok wajah Assya."
"Tapi bila dengan dia, saya rasa tenang, selesa. "
Mirzaq mengerutkan dahinya,"Jap, 'dia' ? Siapa?"
tanya Mirzaq, Jordan memandang Mirzaq,"R-"
"Tuan, semua dah tunggu tuan dekat bilik mesyuarat."
kata Aliff yg masuk mengejut, Jordan bangun,"Baiklah."
jawabnya,"Saya minta maaf bang, saya pergi dulu."
kata Jordan, Mirzaq mengangguk. Jordan berlalu pergi bersama Aliff."haish... siapa pulak yg dia nak sebut tadi tu."
kata Mirzaq, dia kemudiannya keluar dari bilik Jordan.Dear readers,
Nampaknya dah nak habis dah novel ni. Korang boleh teka tak siapa yg bomohkan Jordan tu? 🤔 hmm... saya pun peninglah. 4 chapters to go. 😆
YOU ARE READING
▪️Jordaniel Asya▪️[COMPLETED]
Romance"I will never get tired, I will still chase your shadow until the end." - Jordan Jonathan E.