Právě je osm hodin ráno a Abrahám s Noem sedí v psychiatrické léčebně na postelích a modlí se. Jsou to zcela neškodní staříčci. Ač to nikdo nechápe, tak ohledně života těchto obyčejných mužů jsou velké záhady, opomeneme-li fakt, že si pamatují události z dob dávno minulých, obzvlášť Noe.
Noe totiž stále vypráví, že zachránil svět již před 500 lety. Postavil prý loď, která přinesla spásu všem. Nikdy ale nebyl konkrétní, proto si jeho ošetřovatelé myslí, že postavil loď Magalheasovi, aby mohl obeplout svět. Kdo ví.
Abrahám naopak tvrdí, že chtěl obětovat syna, aby vyhověl Bohu. Přes veškerý respekt k víře jsme museli Abraháma umístit do speciálně hlídané místnosti. Má sedm synů, takže by v dalších stavech ataky (nazývá to čajíček s Pánbíčkem) mohl způsobit masovou vraždu nebo sérii vražd za sebou. Co víme, tak se z toho jeho syn Izák za pár let dostal a má ženu Rebeku a dva syny. Ale časový interval byl poněkud dlouhý. Své syny zplodil až v 60 letech. Nejspíš to je nějaká rodinná tradice, protože Abrahám ho měl v 99.
Těžko si dokážeme představit (možná nám Abrahám věší bulíky na nos), že 127letý stařík se snažil dostat na obětní místo 30letého muže. Takže umístění pana Abraháma v našem ústavu vůbec nebereme jako diskutabilní.
Vraťme se ale k Noemu. Tvrdí, že všechny organismy, co dnes žijí vzešli z jednoho páru. Bereme-li v potaz variabilitu genetiky, všichni by museli být naprosto zdegenerovaní. A pokud byl schopný posbírat všechny organismy, co žili na zemi, má náš obdiv. Zajímalo by nás, jak sbíral nálevníky, viry, bakterie…
Ohledně života těchto dvou dědečků bude vždy spousta otázek, ale příběhy, které nám vypraví jsou k popukání. O té povedené první rodince, kde otec byl branný jako absolutní svatoušek a žena jako pokušitelka, jeden syn zabil toho druhého. A ještě dnes prý ten živý bratr bloudí po světě. A jejich třetí syn je prý předek jak Noa, tak Ábela.
Včera se zrovna jali počítat, kolikrát praděd je Noe Abraháma. Tak prý desetkrát. I když se to většině lidí zdá absurdní, tak jsou jedinci, kteří v těchto příbězích vidí morální ponaučení. Nad tím by se dalo polemizovat, protože zabít vlastního syna z lásky k Bohu, se nám morální příliš nezdá. Je to dosti radikální a fanatické. A pokud je oficiální mnohoženství společností přijatelné, tak je to naopak hodně pokrokové. Polyamorní vztahy začínají být častější a častější. Naopak výhružka připomínající karmu, že pokud se budeme chovat špatně může přijít potopa, má morální podtext.
Abrahám a Noe se právě odmodlili a jsou připravení na snídani. Dáváme jim suché tortilly, prý jim to připomíná placky, které dělaly jejich ženy Sára a Naama. Po snídani předpokládáme další modlitbu a poté si pustí Noe TV, kam pravidelně posílají své peníze jako ostatní věřící babičky a dědečkové, aniž by věděli, co se s penězi bude dít.
Mírně satirické pojednání vycházející z biblických příběhů. Doufám, že jsem nikoho neurazila. Sama věřící jsem, ale nejsem poslušný beránek. Sem tam i přemýšlím. Bible je pouze příkladný výklad morálky. Rozhodně ne doslovný. (Práce na hodiny ZSV)
Četli jste Bibli? Nebo alespoň znáte tyto dva biblické příběhy?
ČTEŠ
Štěstí
RandomSoubor myšlenek a událostí z mého života, které mi jakýmkoliv způsobem změnily pohled na svět. Doufám, že i Vám změní alespoň minimálně tu chvilku, kdy ji budete číst. Píšu zrovna to, co se mi honí hlavou. Nejdéle mi trvá opravit překliky a chyby. T...