A15

414 42 0
                                    

HARI-HARI yang menenagkan.

"Miss Alle Duke menyeru miss!" Aku pandang Luis datar. Meganggu betul baru dia ingat nak tidur petang. Dengan malasnya dia melangkah mengikuti Luis.

"Ayahda semoga ayahda diberkayi dewi cahaya selalu." Dia pandang wajah Duke William yang sedikit tenang itu dan itu meganggunya.

"Rasanya ayahda dah beri kamu banyak masa jadi...kamu akan ke acedemy!"

Bukan pertanyaan tapi pernyataan. Alle lepas keluhan. Jika dia ke acedemy dia perlu menemui dan menghadapi mereka yang ditakdirkan seperti masa depan Allianista yang dia lihat. Dia tak inginkannya. Dia nak hidup.

"Maaf...Alle belum sedia untuk..."

Pak!

Alle pandang wajah tegang Duke William. Liur ditelan sumpah lelaki itu menakutkan kini.

"Ayahda dah dengar banyak alasan kamu Alle. Sekarang apa alasan yang kamu nak beri kali ni?"

"If I said...Alle nampak kematian Alle did you trust me dad?"

"ALLIANISTA! THIS NOT A JOKE!"

Like I tought. Dia takkan percayakan aku. Aku akan mati sebaik aku berusia 15 tahun selepas setahun kemangkatan raja dalam peperangan setahun lagi. Jika aku bagi tahu aku melihat masa depan pun dia takkan percaya. Alasan apa lagi yang boleh aku beri?

"Alle...jika ayahda berkeras ingin Alle pergi ke acedemy tolong minta putera Reid batalkan pertunangan kami."
Duke William tersentak.

"NO! BETA TAK SETUJU!"

Alle pandang pintu yang dihempas kasar itu. Wajah merah Reid di pandang. Dia tersentak melihat air mata yang membasahi wajah itu.

"Alle please aku tahu aku salah. Please bagi aku peluang sekali lagi aku akan tebus balik salah aku selama beberapa tahun ni."

Aku takut itu mustahil Reid. 2 tahun lagi kau akan jadi raja yang berkuasa dan kau akan bunuh aku dan jatuhkan keluarga aku dengan tangan kau sendiri. Bibirnya diketar.

"Kita putuskan dulu pertunangan ini andai tuan putera masih ada perasaan pada saya 3 tahun lagi dan berjaya buat saya cintakan putera sekali lagi kita bertunang kembali."

"Itu...terlalu lama. 1 tahun...please.."

"2 tahun. Titik." Dia melangkah keluar. Jantungnya yang rasa nak keluar itu disentuh. Dia ketakutan nak mati. Jadi dia tetap perlu ke acedemy. Huh bagaimana ni dia ketakutan.😱

"Alle..thank"

Allianista pandang Reid yang tersenyum padanya. Lelaki itu...tinggi dan dia benci bila jadi kecil. I hate you.

"Hmm hati-hati dengan bendera merah." Alle melangkah meninggalkan Reid dengan tanda tanya yang tak dia fahami.

Yey Alle bagi Reid peluang dapat ke idok ke dpt dkt orng lain hihihihooo😈

She mine-reid

😈😈😈😈

My New Life As VilliarWhere stories live. Discover now