"KUASA aurora ialah kebolehan seseorang melihat aura kuasa pada diri seseorang. Sekarang saya tanya awak Damien apa yang awak nampak pada saya? "
"Aura bewarna biru kemerahan"
Aku senyum. "Apa pula aura yang awak lihat pada Elly? " Aku pandang gadis berambut unggu di sebelah aku. Aku sekarang berada di rumah Damien.
"Aura bewarna biru macam ice."
"Awak tahu untuk kenal aura seseorang berdasarkan warna mereka dan alasan warna mereka?"
"Warna aura Elly biru sebab ice miss Alle pula....."
"Aura kuasa api dan ice and please call me Alle atau saya takkan bagi tahu pasal kuasa awak." Ugut aku.
"Baik Mi..Alle. "Wajah Damien sedikit merah. Haih pemalu betul budak ni.
"Rahsiakan soal kuasa saya dari sesiapa pun kalau ada yang tanya katakan saja kuasa ice. Baik Damien awak belum bagi tahu alasan aura saya bewarna biru kemerahan dan tonanya berbeza. Kenapa Elly biru?"
"Kerana berdasarkan kuasa mereka. "
Aku senyum lagi. Mengundang rasa pelik mereka.
"Terus terang boleh tak? Elly tak faham." Aku usap kepala Elly.
"Elly keluarkan kuasa ice Elly. "
Elly keluarkan ice bewarna biru aku turut melakukan yang sama tapi lebih terang dan gelap.
"Dengar Damie warna aura semakin terang warnanya semakin kuat kuasa seseorang tu semakin pudar warnanya semakin lemah kausanya. Kuasa boleh dinilai dari 0 sehingga tahap yang lebih tinggi dari akal waras kita. Kekuatan paling tinggi dalam sejarah adalah tahap 30 dan dunia hampir musnah disebabkan olehnya. Kekuatan ice aku lebih kuat dari Elly kerana tu warnanya lebih terang dan sejuk."
"Jadi? "
"Sekarang aku nak kau pandang ice di tangan Elly baik-baik. " Aku lenyapkan kuasa aku.
"Rasakan kedinginannya. Kesejukan dalam diri kau. Bayangkan butiran salji yang kecil pada Elly semakin membesar dan memebesar."
Elly terlopong melihat kuasanya membesar dengan sendirinya." Bayangkan ia berada di atas tangan kau dan mula bergerak seolah angin. Butiran salji yang dingin mula mengecil " Aku tutup mulut Elly memintanya diam. Aku pandang butler Damien yang terngaga. Aku buat isyarat diam.
Aku tersenyum melihat ice ditangan Elly hilang dan muncul di tangan Damien namun warnanya lebih pudar.
"Buka mata kau. " Aku senyum melihat wajah teruja Damien.
"Wah aku ada kuasa. " Jerit Damien gembira.
"Elly cuba hasilkan ice di depan aku." Elly hasilkan bongkah ice.
"Kenapa? Kuasa aku bahaya ke? " Damien pandang aku seolah ada telinga kucing yang turun. Kyaaa comelnya.
"Aku lupa nak bagi tahu kuasa aurora ni ada dua bahagian satu dimana kau dapat memanipulasi kuasa lawan macam kau buat tadi kedua kau boleh rampas kuasa seseorang tu. Dan bahagian kedua ni adalah paling bahaya jadi Damien jangan sesekali gunakannya dan aku juga takkan ajar kau yang kedua ni. Kalau kau guna sumpah aku sendiri akan cincang kau dan bagi Godra makan. " Aku smirt.
Damien angguk dan memeluk tangan Elly. Hihihi comel.
*Gondra adalah sejenis katak raksasa pemakan daging. Saiznya sama besar dengan anak gajah yang baru lahir dan cecair lengkit padanya boleh menghakis pakaian kau.
YOU ARE READING
My New Life As Villiar
FantasíaDia seorang gadis yang sangat menyedihkan. Dia seorang pelajar yang tidak terkenal dan bekerja sebagai asassin.kepercayaan dan cintanya dikhianati. 'Aku bersumpah sampai bila-bila pun aku takkan maafkan korang pengkhianat' MY name is Alliea...