AKHIRNYA dia berakhir di rumahnya seperti yang diminta. Hal pertama yang dilihat adalah rumah yang sunyi tanpa pelayan apa pun dan dia hanya dibawa ajunda ayahnya ke ruangan kerja ayahnya.
"Apa yang terjadi di sini? " Allianista pandang sekeliling. Wajah muram ibu dan kakaknya dan wajah tegas dan kahwatir ayahnya serta Vince.
"Duduk! "
Aku duduk di tempat kosong. Masih tenang seperti biasa di luaran.
"Alle apa yang terjadi sebenarnya? " Soal Dukess Katarina.
"Kau lakukan hal berbahaya di belakang kami. Gadis di medan perang sebelumnya itu kau kan? "Vince tatap adiknya tegang.
"Alle tak faham apa yang brother Vince kata. " Alle berkerut seakan tidak tahu apa pun.
"Kami taknak tanyakan ni tapi budak lelaki di sisi kau waktu tu...dia lelaki misteri sebelumnya dan dia putera musuh. " Duke William berbalik memandang puteri bungsu yang ditatang seakan minyak yang penuh.
"Alle jujur pada kami. Mama taknak kau lakukan hal berbahaya. Fikirkan keselamatan kau."
Rosa angguk setuju dengan kata-kata ibunya.
Dia ingin katakan tidak tapi...mereka dah tahu dan melihatnya. Apa lagi yang boleh ditutup?
Dia baru ingin bersuara sebelum kepalanya sangat sakit. Api hitam membakar muncul di depannya yang tidak dia ketahui hanya dia di ruang gelap itu. Hanya dia yang berdiri di tengah lingkaran sihir aneh. Api hitam membakar sekeliling membuatnya merasakan bahan yang seakan akan membunuhnya kapan saja.
"Siapa? "
"Zera~"
Seseorang berkerundung dan bertanduk di pandang. Ini...kenapa bos terkahir di sini? Dan dia mengetahui siapa dia?
"Kau subjek yang paling berhasil hanya kau tidak patuh pada tuan mu. "
"Subjek? "
Kuku tajam yang menyentuh lehernya dipandang ngeri. Ya tuhan iblis sangat mengerikan. Aku jadi teringat cerita horor yang aku tengok sebelumnya.
"Oi kau masih boleh termenung depan aku. Kurang ajar punya budak! "💢
"Kau apa yang kau maksud dengan subjek? "
"Kau akan tahu nanti. "Bisik iblis bertanduk di telinganya.
'Ya Tuhan bau bangkai! '
Σ( -△ -|||)
Meo~Thank utk vote dan baca. Sorry bru up sjk covid ni internet mcam siput. Nak wk kerja apa pn ke laut (╥﹏╥)
Terus vote and support ❤
YOU ARE READING
My New Life As Villiar
FantasyDia seorang gadis yang sangat menyedihkan. Dia seorang pelajar yang tidak terkenal dan bekerja sebagai asassin.kepercayaan dan cintanya dikhianati. 'Aku bersumpah sampai bila-bila pun aku takkan maafkan korang pengkhianat' MY name is Alliea...