"ALLE!"
Gadis berpakaian biru itu terus melangkah tanpa memperdulikan panggilan lelaki itu.
"ALLIANISTA!!" Reid tarik tangan Alle mehentikan langkahnya.
"Maaf patik tidak sedar jika tuanku memanggil patik." Alle angkat dressnya.
"Kau.." Reid melangkah pergi meninggalkan Alle. Alle lepas keluhan.
"Reid kau takkan mampu jadi seorang raja dengan sikap kau ni. Hanya mahir dalam seni bela diri dan bijak tak cukup. Fuh."
"Kamu tak benar-benar membenci adinda beta bukan?" Alle pandang Wendy. Dia tunduk hormat.
"Tuanku salah saya.sangat.bencikan.dia."
"Tapi mata kamu tidak mengatakan begitu." Puteri Wendy senyum manis.
"Betul saya tidak membencinya tapi juga tidak menyukainya. Puteri jangan menilai saya dengan mudah sebab saya juga dikenali sebagai stuki(pembohong). Saya bijak bersembunyi dan menipu." Aku senyum manis. Melangkah meninggalkan puteri itu.
"Siapa kau sebenarnya?"
Alle berhenti melangkah. "Seseorang yang tak penting." Dia melangkah keluar dari istana. Niat untuk berjumpa dengan doktor diraja dibatalkan sebaliknya melangkah ke kediaman Damien.
"Kak Alle!"
"Hahah. "Alle peluk Elly. Kepala gadis itu diusap lembut.
"Wah Alle datang lagi? Damien guru kau dah sampai!" Jerit Danish.
"Ya..." Damien sengih melihat Alle.
"Alle jadi hari ni latihan apa?" Soal Damien teruja.
"Teknik ni dikenali sebagai puple pich. Sangat ringkas dan lembut tapi boleh membunuh. Teknik ni adalah teknik rahsia aku jadi tengok sebaiknya."
Pedang digengam kuat. Gerakannya seolah tarian. Kelopak bunga mengikuti rentak irama pergerakan seolah tarian itu. Bunyi loceng di pinggan Alle membuatkannya sangat mempersona. Tusukan terakhir menyebabkan kelopak bunga itu beralun bersama angin menusuk pokok. Damien terpegung.
"Hebat."
Alle melangkah kearah Damien. "Teknik ni asalnya hangat teknik biasa dan tidak berbahaya tapi akan jadi berbahaya jika tekanan tinggi dilepaskan. Aku hanya lepaskan tekanan ringan padanya. Nah bergerak seperti yang aku katakan."
Damien angguk. "Tapi kenapa puple pich? Terlalu girls". Protes Damien.
"Look there." Damien pandang kearah kelopak bunga tadi yang ketika mengelilingi Alle bewarna pink tapi sekarang bewarna unggu.
"Teknik ni namanya diambil berdasarkan warna tu and asalnya ia teknik combo. Teknik combo akan memberikan impak berbeza di mana tak lagi di panggil puple pich tapi gold pich kerana impaknya boleh meruntuhkan sebuah gunung jadi aku takkan ajarkan kau step tu."
"Teknik kau semuanya berbahaya." Omel Danish.Aku sengih.
YOU ARE READING
My New Life As Villiar
FantasyDia seorang gadis yang sangat menyedihkan. Dia seorang pelajar yang tidak terkenal dan bekerja sebagai asassin.kepercayaan dan cintanya dikhianati. 'Aku bersumpah sampai bila-bila pun aku takkan maafkan korang pengkhianat' MY name is Alliea...