"MACAM mana?"
"Dia masih belum sedar. Kecederaan dia tak terlalu teruk miss Alle tak perlu risau." Tutur lelaki berbaju perawat itu.
"Hmm..korang balik aku akan jaga dia". Dia melangkah masuk memandang Lilian yang lena. Keluhan dia lepaskan.
"Sorry Lilian. Da**t kenapa aku lupa benda ni akan jadi?" Rambutnya diraup kasar. Di ingatannya yang lalu Lilian dilecehkan dengan teruk dan Reid membunuh kesemua mereka yang melecehkannya kecuali dia.
" Miss?"
Kepalanya dipanggu. Mata merahnya bersinar garang. Lelaki yang lebam di wajahnya di pandang. Dia ialah Michael Inos. Ketua pelajar yang sering di tindas. Menyedihkan.
"Thank sebab lindungi dia tuan Inos." Senyuman nipis aku berikan. Dia lelaki yang baik tapi sayang ada rahsia lain di balik kebaikan tu. Wajahnya memerah melihat senyuman bidadari itu.
"Cough! Y..ya tapi sorry saya lemah untuk..."
"Kekuatan itu tidak perlu selagi kita berusaha pasti...akan ada kekuatan lain yang akan bantu... Contohnya macam tadi kalau tuan tak lengahkan masa saya takkan datang pada waktu yang tepat bukan?" Aku senyum lagi.
"T...tak! S..saya..."
"Lilian penting pada saya. Dia seperti kakak saya jadi...boleh tolong saya?"
???
"KYAAA!!!"
6 remaja itu ketakutan memandang mata merah yang galak memerhatikan mereka. Dengan senyuman yang mengerikan sangat menakutkan.
"M..miss Al..Alle kami cuma bermain saja...maa..maafkan kami". Rayu mereka.
Alle smirt. "Maaf? Main? Bi**h". Tangannya muncul ais yang tajam. Mereka mengigil ketakutan.
"Miss Alle jangan! Mereka salah tapi ini juga kesalahan." Michael Inos yang setia di sisi berdiri di hadapan Alle. Alle lepas keluhan.
"Korang selamat kali tapi ingat kalau kau buat lagi sediakan kubur awal-awal ya sebab aku...tak pernah takut untuk membunuh! Sebab tu aku...." Badannya diangkat dan berbalik. Matanya tajam tanpa senyuman.
"Hóng xuě móguǐ "
Michael Inos berkerut mendengar bahasa yang asing baginya itu. Alle melangkah meninggalkan mereka.
"Apa?"
Inos pandang Alle. "Er...apa maksud Hon Xu Mogu tu?"
" Pfffff! Hahaha bukan la tapi Hong xuě móguǐ. Kalau nak tahu cari sendiri tu pun kalau kau berani sebab erti nama tu bukan sembarangan." Aku melangkah pergi.
Okey agaknya apa ya maksudnya? Sapa tahu angkat hidung.🤣🤣🤣
YOU ARE READING
My New Life As Villiar
FantasíaDia seorang gadis yang sangat menyedihkan. Dia seorang pelajar yang tidak terkenal dan bekerja sebagai asassin.kepercayaan dan cintanya dikhianati. 'Aku bersumpah sampai bila-bila pun aku takkan maafkan korang pengkhianat' MY name is Alliea...