AKU tak dapat tidur jadi aku nak jalan-jalan di sekitar taman ni sekejab. Aku pandang tasik yang agak cantik. Aku bahagia. Terima kasih tuhan beri aku kesempatan ni.
CLOUDY DAY
🎶 We quickly lose track of time
Another today slipping by
And it much to late before we realize
That it's our hearts we're left behind
Cloudy day 🎶🎶The words that we gave up on
And all of the words we have spun
And now disappear into the sky
What we do it all is done
Up on a song I soar
It maybe only in my dream now.
But someday I know
It will turn into something more 🎶🎶Shining through the clouds
Forevor it flies enternally
And when you're not pick up
The broken pieces of our dream
Let's take this loneliness and turn it into a spark of hope
Something is calling me, a wishper that chose the right way to go
Just like a song, guiding me on
To take the steps that lead me ahead
And that is our story will begin...Prak!
Aku pandang seorang lelaki berlumuran darah berdiri di belakang aku dengan wajah terpegun. Dia ni...Putera Reid Skylight. Putera pertama raja Skylight yang menaiki tahta seawal usia 17 apabila raja Skylight dan keluarganya mati di bunuh assasin pada 5 hari lagi 2 hari selepas majlis tari menari di istana dan selepas puteri Windy diracun itu membuatkan dia jadi seorang monster. Dia mula menjadi seorang yang kejam dan berhati kering sehingga berjumpa dengan heroin yang merupakan wanita yang dicintai oleh adiknya sendiri. Wanita yang berjaya melembutkan hatinya dan menghidupkan kembali taman dalam hati kering tu malah membuatkan Allieanista cemburu dan berusaha menyingkirkan heroin akhirnya membawa pada kematian aku.
Aku berundur setapak ke belakang. Terkejut dengan kehadirannya di sini buatkan aku gugup.
"Tenang aku bukan orang jahat." Tuturnya risau aku ketakutan mungkin.
"Hmm." Aku melangkah menghampiri dia dan duduk di hadapannya. Aku tarik anak panah itu dengan sekali cuba.
"Arghh!! "
"Sorry. " Aku tekan lukanya mata aku pejam.
"Apa kau buat? "
"Calling from heaven, grand my wish I Allianista La'Dimaek commont you heal this bond and take all the pain".
Satu cahaya putih menerangi badan kelaki itu kecederaan lelaki itu pulih malah tenaganya juga pulih seolah tiada apa yang terjadi.
"Wau kau hebat. Jadi apa permintaan kau? " Soalnya sambil membelek badannya.
"Hah? " Aku angkat sebelah kening.
"Kau tolong mesti nak sesuatu dari aku. "
"Kalau semua orang fikir macam kau aku rasa dunia ni dah lama musnah. "Aku senyum sinis.
"Hey betul apa?"
"And then may I ask you? Waktu mak kau lahirkan kau ada tak masa kau bukak mata tu dia tanya kau apa kau nak sebagai balasan sebab dah lahir ke dunia ni? No right so please go home and disappear from here. "
Aku melangkah pergi. Kesal dengan putera yang bongkak tu. Aku lupa dari awal dia memang macam tu perangai sombong sebab dia putera. Tsk.
YOU ARE READING
My New Life As Villiar
FantasíaDia seorang gadis yang sangat menyedihkan. Dia seorang pelajar yang tidak terkenal dan bekerja sebagai asassin.kepercayaan dan cintanya dikhianati. 'Aku bersumpah sampai bila-bila pun aku takkan maafkan korang pengkhianat' MY name is Alliea...