30

302 33 0
                                    

  TOK! TOK! TOK!

  KLAK!

  Pintu dibuka dan wajah asing dipandang. Senyuman manis diukir.

  "Ya boleh saya bantu? "

  "Miss Allianista kepala sekolah ingin menemui anda sila ikut sini. "

  "Baik. " Seringai kecil diukir. Trik ni dah lama dia makan. Mereka berjalan menuju ruangan kepala sekolah. Sedikit mengejutkan kerana lelaki tua ini benar-benar menemuinya. Mungkin dia terlalu banyak berfikir

  "Sila. "

  Ruangan yang gelap dipandang. Di hadapannya lelaki berjanggut putih tersenyum menatapnya namun pandangannya kosong tanpa jiwa.

  "Hmm? "

  Mulutnya yang ditekup kain dipandang. Seringai diukir. Perlahan matanya ditutup dengan rela. Dia tahu ini akan jadi dan dia ingin lihat langkah seterusnya.

   "BAGAIMANA? "

  Reid gelengkan kepala. Mereka janji untuk makan bersama tapi Alle langsung tidak muncul. Mencari di mana pun tidak ditemukan. Ini membuat mereka risau.

  "Aku tahu pasti ada yang terjadi. Akhir-akhir ni Alle bertingkah aneh." Lilian duduk lesu di bangku.

  "Kita akan temukan dia. Aku dah maklumkan pada penjaga." Reid raut rambutnya. Mereka hanya mampu menunggu dan bersabar saja.

   "Sampai bila kita akan tunggu?" Julien meregus kasar.

  "Kita dah geledah setiap tempat di acedemy. Tenang la. Alle bukan bodoh. Dia pasti selamat." Pujuk Damien. Dia juga risaukan gadis tu tapi apa yang boleh dia lakukan? Hari ni seharusnya pertarungan antara pelajar acedemy tapi mereka harus mencari Alle apa pun. Tiada masa untuk bermain.

  "Eh? Apa ni?"

  Keempat remaja itu pandang kearah sekumpulan siswa yang menekan jari pada udara. Itu seperti kaca transparan. Seperti perlindung. Mereka tidak boleh keluar dan tiada yang noleh masuk.

  Sharrpp!!

  "Kyaaaaa!!!"

  Jeritan demi jeritan. Darah demi darah .Sekumpulan asassin mula mmebunuh di luar perlindung sedangkan para kesatria dan knight terkurung dalam perlindung.

  "Sial!!"

  Julien hentakkan pedangnya tapi tiada hasil. Mereka mencuba segala uapaya untuk memecahkan perlindung tapi tiada yang berhasil.

  "Yoo apakah aku tepat waktu?" Rossa, Vince,Darwish,Danish dan Luis di sini."

  "Luis!!"

  Luis pandang perlindung ni. Takkan boleh dipecahkan dengan mudah.

  "Serahkan pada aku. Korang tenang saja di dalam hehe." Luis lambai dan mula bertarung.

  "...."

  "...."

  "...."

  "...."

  "...."

   "Luis?" Rossa pandang butle setia adiknya itu.

  "Penghalang tu terlalu kuat dan kukuh. Aku dapat rasakan kekuatan gelap darinya. Jika Lilian berada di luar dia mungkin boleh pecahkannya dengan kekuatan cahaya tapi bahagian dalam pelindung lebih kukuh dari dalam dan itu memantul kembali."

  Shing!!

  Bummm!!

  "Baik urus ini dulu!!" Vince tikam beberapa beast dan asassin gelap yang muncul.







Hey korang sorry dah lama As x up.As sibuk dengan assignment. So sorry.
≥﹏≤

My New Life As VilliarWhere stories live. Discover now