BUM!
BUM!
BUM!"Mel! Taka! Apa korang buat ni? " Seorang gadis berambut hitam dengan kecederaan tembakan di badannya berundur ke belakang. Riak kecewa tergambar di wajahnya.
"Apa lagi bunuh kau la kau kan dah khianati agensi kita ops maksud aku..kami yang khianati angensi dengan nama kau. "
"Sampai hati korang. Aku percayakan korang! Taka aku kekasih kau sampai hati kau buat aku macam ni. " Air matanya menitis bersama darah yang membasahi wajahnya.
"Hahah oi pompuan hodoh aku ni tak cintakan kau dan aku cintakan Melda. Aku dengan dia dah bersama kau tahu kan maksud BER. SA. MA tu kan? " Lelaki berambut merah itu peluk kekasihnya.
"Pengkhianat. Korang berdua pengkhianat. "
"What ever sekarang mati saja. Kau tak diperlukan dalam agensi ni. Sebab kau bos tak pandang aku langsung kau tau tak. Kewujudan kau menyusahkan aku. "
BUM!
Mata merah gelap memandang kosong bumbung ruangannya sebelum turun dari katil dan melangkah mencuci wajahnya.
'Sangat lama aku tidak memimpikan hal lalu. Semuanya kerana keduanya!' Tatapan kebencian memenuhi matanya sebelum tawa bergema.
"Tak apa kerana kalian di sini maka aku akan membuat kalian tak akan pernah melupakan memori berharga untuk kehidupan ni sama sekali. "
"Anne! "
"Ya cik muda? "
"Siapkan aku. Aku ingin ke istana." Senyum dingin diukir membuat lady in waitingnya mengigil gementar.
"Cik muda... "
Allianista pandang penampilannya puas.
"Ayuh aku sangat ingin melihat riaksi mereka nanti. "
"Cik muda putera ada di taman istana barat. Pelayan ini akan membawa mu."
Kakinya melangkah ke taman yang indah tapi pemandangan di depannya tidak terlalu indah. Mel yang duduk di atas Reid dan sangat dekat. Trik licik ni lagi tsk!"Ehem!"
"Alle?" Reid tolak Mel menjauh memandang wajah tersenyum Allianista panik."Alle ni bukan macam yang kau nampak aku boleh jelaskan."
"Lah tak perlu aku faham lagi pun pertunangan kita pun akan diputusjpkan dalam masa terdekat." Senyum diukir dan wajah Reid benar-benar buruk.
"Alle..."
Allianistas mendekat memandang gadis di depannya.
"Mel bukan?"
Melda angguk. Mengapa dia merasa seperti ditatap oleh kematian?
"Hati-hati dia ni agak playboy."
"Ah! Ya." Dia bingun bukannya seharusnya dia dimarahi dan dipukul kemudian putera akan menyelamatkan dia? Kenapa jadi macam ni pula?
'Melda aku takkan biarkan rancangan kau berhasil. Aku dah muak dengan semua trik licik kau tu. Kau dan b***jingan tu.
"Hey janga buat keputusan sendiri dengarkan aku dulu." Reid tarik tangan Alle. Mengapa gadis ni berubah sejauh ni?
"Tak apa aku faham. Aku datang untuk minum tea dengan kakak kau jadi jumpa dekat sekolah nanti." Alle berbalik pergi. Senyumannya mati hanya ada mata kosong dan wajah gelap.
"Miss." Pelayan di sisi tidak berami mengatakan apa pun lagi. Mengapa putera selalu mengecewakan miss Alle macam ni?
"Miss Allianista?"
Melihat pasangan muda badannya direndahkan.
"Sambut buat bintang kekaiseran."
"Bangun la. Apa yang kamu buat di sini mencari Reid?"
"Tidak hanya memiliki urusan dengan kaiser." Senyum diukir.
"Alle tunggu!!!" Reid pandang Allianista perit.
"Tolong dengarkan penjelasan aku."
Keduanya saling berpandangan apakah keduanya bergaduh lagi?Alle senyum.
"Tak perlu saya faham Yang Mulia."
Reid terdiam mendengar kata yang Mulia dan bukan Reid lagi. Apakah Alle marah?
"Kita akan putus jadi siapa pun pilihan mu itu bukan urusan aku."
"No aku tak setuju! Boleh tak kau dengar dulu apa yang aku nak cakap!? Semua salah faham pelayan tadi tak sengaja jatuh jadi aku tolong."
"Aku tahu. Kalau tak ada apa-apa aku pergi dulu."
Reid kaku kenapa perempuan ni langsung ta, ada perasan? Mana pergi semua cinta dia pada aku sebelum ni?
"How disappointed you are." Putera tertua gelengkan kepalanya dan pergi.
YOU ARE READING
My New Life As Villiar
FantasyDia seorang gadis yang sangat menyedihkan. Dia seorang pelajar yang tidak terkenal dan bekerja sebagai asassin.kepercayaan dan cintanya dikhianati. 'Aku bersumpah sampai bila-bila pun aku takkan maafkan korang pengkhianat' MY name is Alliea...