KREAK!!
TUP!TUP!
KREAK!
Di balik kegelapam satu susuk yang terikat di kerusi dengan benang jiwa menyeringai geram. Tatapan kematian seakan tersembunyi dendam yang dalam tercermin di mata merah darah seakan ruby itu.
Benang jiwa adalah alatan sihir yang sangat kuat dan menghalang seseorang daripada menggunakan sihirnya. Dalam arti kata lain itu seperti tali biasa yang diikat pada manusia biasa di dunia aslinya.
"Arghhh f**k you!! Dark aku bergantung pada kau sekarang. " Seringainya semakin lebar menatap kosong kedalam kegelapan.
Acedemy pov~
"What the sh*t this all!?" Bentak Darwish dan mendapat tendangan dari saudaranya. Musuh yang seakan tiada habisnya terus keluar tanpa henti entah dari mana.
Shrapppp!!
Swoosh!!
Reid ketar gigi memandang sekitar. Dia tidak boleh lakukan apa pun di dalam ni sekarang. Yang lain juga hanya memerhati di dari dalam dengan kesal.
Swoosh!!
Reid pandang pedang yang hampir menikamnya ditahan oleh seorang lelaki berhoodie hitam yang entah dari mana muncul. Lelaki yang menyerangnya adalah salah satu perlajar yang sepertinya hilang jiwa. Tiada kehidupan dalam pandangan mereka. Satu demi satu mula menyerang.
"F**k! What the h*ll al of this! "Umpat Julien. Lilian gelengkan kepala. Tiada masa untuk menanam mahkluk luar alam bermulut puaka ni dalam liang kubur.
Ting!
Shing!
"Grrrrrrr!! "
"Yark menjijikan!! " Julien tendang salah satu pelajar yang seakan zombi itu. Mengeluarkan liur lengkit. Perlahan mereka mundur membentuk kumpulan dan dikepung sekumpulan pelajar hilang akal. Lelaki berhood terus mara tanpa perduli memukul pelajar yang mara tanpa membunuh. Cukup membuat mereka pengsang.
Reid dan Lilian membentuk satu kumpulan manakala Julien dan Damien. Melindungi pelajar yang tak terinfeksi dan memukul yang hilang akal pengsan. Mereka sedar mereka takkan mampu lakukan apa pun jika di luar kesadaran.
"Fire ball!! "
"Ice sword!"
"Wind arrow!! "
"Kyaaa!! "
"Lilian!! " Reid lindungi Lilian yang terpukul ke belakangnya. Mata merah menatap mereka.
Boom!
Boom!
"Kyaaa!! "
Gegaran kuat terhadap penghalang menghasilkan bunyi kuat yang memekakkan telinga sesiapa pun. Keempat remaja itu pandang keatas. Seorang gadis berkerundung berhadapan dengan seorang lelaki berkerundung lain. Detingan pedang nyaring bergema memekakkan telinga mereka. Kekuatan yang sangat kuat. Setiap pijakan menghasilkan kawah dalam.
"Kekuatan kegelapan kau makin kuat ha? " Allianista smirt.
"Yaah kau juga dalam kondisi ni masih boleh berdiri kukuh. Mengejutkan. " Ejeknya.
Alle sengih. Ya badannya cedera teruk hasil perlarian dari benang roh celaka itu. Mengingatnya membuatnya ingin hancurkan setiap satu benang roh yang dia lihat.
( ̄へ ̄)Semakin manis senyumannya semakin marah dia. Senyuman semani gula diukir.
"Hahahah thanks for the compliment"
Hey guys thank f vote and komen. Sorry kalau bnyk typo. I'm human ii k. ~\(≧▽≦)/~
YOU ARE READING
My New Life As Villiar
FantasyDia seorang gadis yang sangat menyedihkan. Dia seorang pelajar yang tidak terkenal dan bekerja sebagai asassin.kepercayaan dan cintanya dikhianati. 'Aku bersumpah sampai bila-bila pun aku takkan maafkan korang pengkhianat' MY name is Alliea...