BUM!
BUM!
BUM!"Mel! Taka! Apa korang buat ni? " Seorang gadis berambut hitam dengan kecederaan tembakan di badannya berundur ke belakang. Riak kecewa tergambar di wajahnya.
"Apa lagi bunuh kau la kau kan dah khianati agensi kita ops maksud aku..kami yang khianati angensi dengan nama kau. "
"Sampai hati korang. Aku percayakan korang! Taka aku kekasih kau sampai hati kau buat aku macam ni. " Air matanya menitis bersama darah yang membasahi wajahnya.
"Hahah oi pompuan hodoh aku ni tak cintakan kau dan aku cintakan Melda. Aku dengan dia dah bersama kau tahu kan maksud BER. SA. MA tu kan? " Lelaki berambut merah itu peluk kekasihnya.
"Pengkhianat. Korang berdua pengkhianat. "
"What ever sekarang mati saja. Kau tak diperlukan dalam agensi ni. Sebab kau bos tak pandang aku langsung kau tau tak. Kewujudan kau menyusahkan aku. "
BUM!
'Aku bersumpah sampai bila-bila pun aku tak akan maafkan korang berdua. Aku takkan. '
______________________________________________
"MISS? "
Aku pandang lelaki berambut biru yang menghulurkan sapu tangannya kepada aku. Ini...aku ingat Damien Rizos putera tunggal bangsawan 10 terkaya di Skylight. Dan lelaki yang aku minta pertolongan.
"Terima kasih tuan Damien Rizos. " Air mata aku yang entah bila mengalir aku sapu. Aku tak patut ingat memori tu lagi. Hati aku akan makin berkecai. Malah dada aku rasa perit bila ingat rasa nak meletup.
"Tak perlu saya buat sebab perjanjian kita dan sebab miss selamatkan saya beberapa hari lepas."
Aku senyum mata dipejam mengingati apa yang jadi.
Flash back~
'Kenapa aku rasa aku kenal lelaki tu ek? Hmmm..' Aku ketuk dagu aku dengan jari berfikir.
"Alle kenapa ada masalah ke?" Soal Luis. Sejak balik dari kota lagi cik mudanya asyik termenung.
"No just terfikirkan lelaki tadi rasa macam kenal je."
"Oh itu kan Rechel Ven Onis putera kedua keluarga Duke Ven Onis yang tekorban dalam kebakaran beberapa tahun lalu. Kesian dia."
'Aha I remeber he is.' Aku pandang keluar tingkap.
"Luis stop the car." Sebaik kereta berhenti aku pandang kedalam hutan. Seolah ada yang menarik aku. Aku terus melangkah masuk meski ditegah oleh Luis. Aku tunduk dan sembunyi di balik semak. Sebuah kereta kuda ditahan beberapa bandit. Seorang remaja berusaha melindungi seorang gadis. Belati bewarna hijau terapung di atas tapak tangan. Jari hantu dan jari telunjuk aku satukan cari lain aku gengam. Menggerakkannya mengikut gerkan jari aku dan menumpaskan kesemua bandit. Belati itu berpecah pada 5 dan berada tepat di leher bandit itu semua. Aku keluar dari semak dan melangkah dengan selamba kearah mereka.
"Luis ikat bandit tu semua dan uruskan mereka. Adik tak apa-apa?" Soal aku pada gadis di belakang lelaki berambut biru itu. Gadis itu angguk.
"Terima kasih miss." Aku angguk. Hmm dia ni aku ingat Damien Rizors.
"Aku nak buat perjanjian dengan kau mr Damien Rizors." Aku pandang Damien yang mula menunjukkan riaksi tidak senang.
"What it is?"
"Help me save princess Windy and Skylight royal family."
End flashback.~Aku senyum nipis. "Itu tanggungjawab saya. Apa gunanya ada kuasa tapi tak boleh membantu. "
"Tapi ada juga kuasa yang langsung tak membantu. "
Aku pandang wajahnya yang keruh. Setahu aku kuasanya adalah jenis yang dapat melihat aura kuasa lain sebab tu kuasanya di anggap tidak membantu namun ada rahsia di sebalik kuasa itu.
"Setiap kuasa yang diberi tu berguna tuan Rozes. Kalau tak silap saya kuasa tuan adalah aurora bukan? "
"Ya. "
"Tuan kuasa tuan sangat hebat malah hampir setanding kuasa cahaya dan kegelapan. "
"Maksudnya? "
"Sepertinya tuan belum memahami kuasa tuan sepenuhnya." Aku senyum sengaja bermain tarik tali. Shok juga usik lelaki baby face ni. Gosh dia sangat cute.
"Mine? Miss nak kata kuasa saya ni masih ada kebolehan lain kecuali melihat aura kuasa orang lain ke?"
"Betul ke? " Sampuk Reid yang tiba-tiba muncul teruja.
"Ish Damien I'II tell you letter " Aku pandang Reid sebelum melangkah pergi..
"Alle wait! Listen please five minute".
"Cepat la cakap." Tangannya disilang ke dada dengan kepalanya memandang kearah lain.
"Soal malam tu..."
"Tolong batalkan pertunangan kita. Kesabaran saya ada tahapnya." Aku pandang Reid dengan pandangan sedih.
"No! Aku takkan putuskan pertunagan kita!"
Alle ketar gigi. "Habis sampai bila kau nak seksa hidup aku Reid? Jika bukan sebab keluarga aku...kau ingat aku akan bertaham selama bertahun ni ke hah? Sampai bila? Sampai aku mati? Sampai kau puas?"
Reid tersentak. Damien tidak berani campur. Alle sapu air matanya kasar. "Semua lelaki sama saja. Si*l!" Dia berlari pergi. Dia tersentak memandang Duke William dan pasangan pemerintah itu. Bibirnya dikepal kuat. Perasaan kecewa dan kesakitan Alle asal merebak ke dalam jiwanya. Sangat sakit.
"Alle kamu...maafkan beta." Permaisuri Ritna peluk Alle kesal.
"Not your fault. Maaf saya hilang kendali. Saya tidak bermaksud...tsk!" Aku raut wajahku kesal. Memperlihat diriku dalam keadaan ini amat memalukan.
"Urgh ini memalukan maafkan Alle tuanku.. Yang rendah ini memohon diri dulu." Alle senyum nipis. Itu menyentakkan hati tua mereka. Alle melangkah pergi. Jiwanya renap.
YOU ARE READING
My New Life As Villiar
FantasyDia seorang gadis yang sangat menyedihkan. Dia seorang pelajar yang tidak terkenal dan bekerja sebagai asassin.kepercayaan dan cintanya dikhianati. 'Aku bersumpah sampai bila-bila pun aku takkan maafkan korang pengkhianat' MY name is Alliea...