16

116 1 4
                                    


Anne

Ik scroll door sollicitaties van mode designer en ik zucht. "Hey," zegt Martijn en ik draai me om. "Wat is er schatje?" Vraagt hij en hangt over de bankleuning. "Ik kan gewoon niks vinden wat ik leuk vind, of me aanspreekt," zeg ik zacht en klap m'n laptop dicht. Hij kijkt me aan en ik ga de bank af. Ik maak een koffie klaar voor ons en hij loopt achter me. "Wat wil je nou echt?" Vraagt hij en slaat z'n armen om me middel heen. "Ik weet het niet," zeg ik zacht en zucht. "Ik ben gewoon nutteloos. Dawn had gelijk. Ik ben ook gewoon een sukkel en ik kan niks," zeg ik en Martijn draait me om.

"An, kijk me aan," zegt hij en ik kijk hem voorzichtig aan. "Luister. Wat je nu over je zelf zegt is bullshit. Je bent prachtig en mooi. Waarom zou je die paar domme mensen zoiets over jezelf Laren zeggen," zegt hij en ik haal m'n schouders op. Ik bijt op m'n lip en ik voel tranen opkomen. "Babe," zegt hij en veegt m'n tranen weg. "Ik ben gewoon nutteloos. Ik vind niks leuk!" Roep ik uit en hij legt z'n hand op m'n mond. "Sst. Ik wil het niet horen," zegt hij en ik kijk hem aan. "Prima!" Roep ik geïrriteerd uit en duw hem weg. "Nee, Anna wacht even," zegt hij en trekt mij weer naar hem toe. "Ik wil niet horen hoe je tegen jezelf praat op dit moment. Zo negatief en het is pijnlijk," zegt hij en ik kijk hem aan. Waarom is hij zo lief?

"Wat vond je altijd al leuk?" Vraagt hij en ik kijk hem aan. "Acteren," zeg ik met een kleine glimlach. "Ga voor ervoor. Ik geloof in je en nu moet je nog in zelf geloven," zegt hij en ik kijk hem aan met een glimlach. Hij is zo lief en hij motiveert me echt om dit te doen. "Ik weet zeker dat je dit gaat killen. I believe in you," zegt hij en tilt me op. Ik glimlach en druk een kus op z'n lippen. "Maar zal m'n droom echt waar worden?" Vraag ik en hij kijkt me aan. "Lief! Ik ben ooit als klein jongetje begonnen en droomde altijd van dit en here I am. Het is werken voor je droom en tijd om ontdekt te worden. Ik ben niet de enige die in jou gelooft. Je bent de beste persoon op aarde, knap, lief, zorgzaam, eigenwijs, gevoelig, cute, liefdevol, blij, gezellig, ambitieus, grappig, nieuwsgierig, sterk, levendig, bezorgd, vrolijk, zelfstandig, sociaal. Je hebt alles in je!" Zegt hij en ik voel m'n wangen rood worden. "Moet ik nog verder gaan?" Lacht hij zachtjes en ik glimlach. "Dankje," zeg ik zacht en hij kijkt me glimlachend aan. "Ik voel al een stuk beter,! Zeg ik en hij kust m'n lippen. "Dat is m'n purpose," zegt hij en ik grinnik.

Ik pak de koffie en geef hem ook een kopje. "Dankje love," zegt hij en ik glimlach. "Hoe gaat het nu? Gewoon zeggen en niet opkroppen," zeg ik zacht en hij kijkt me aan. "Opzich, ik mis der wel. Maar leven gaat door," zucht hij en ik ga door z'n haar. "Het komt wel goed," zeg ik en hij knikt. De begrafenis is al geweest en ik wrijf over z'n schouder. "Met jou erbij kan ik het veel beter verwerken. Zonder jou was het niet gelukt," zegt hij en ik wrijf over z'n wang. "Ik hou van je," zeg ik en hij glimlacht. Hij legt z'n voorhoofd tegen de mijne aan en ik glimlach. "Ik hou ook zielsveel van jou. Ik wil je echt nooit meer kwijt," zegt hij en ik glimlach breed. "Ga je weer muziek maken?" Vraag ik en ik kijk hem aan. "Jup. Maar ga je solliciteren voor acteren?" Vraagt hij en ik knik. "Goedzo, I'm proud on you," zegt hij en kust m'n lippen geliefd en lang. Zijn lippen voelen altijd zooo goed en ik voel me gelijk helemaal compleet met hem om me heen.

Ik ga weer op de laptop scrollen naar acteer sollicitaties en ik kijk naar Martijn die z'n koffie mee neemt. "Trouwens, Kristoffer en Albin komen volgende week," zegt Tijn en ik knik. "Goed hoor," zeg ik zacht en hij glimlacht. "Succes schatje," zegt hij en ik glimlach. Hij gaf me een lucht kus en ik grinnik. Ik voel me heel verliefd, gewoon het feit dat hij me zo support in dit voel ik me veel gemotiveerde om verder te gaan en door te pakken voor m'n dromen.

Ik zie ets wat me interesse heeft, een cast voor een nieuwe Nederlandse serie, een beetje misdaad achtig, ze hebben nog een vrouwelijke rechercheur nodig die sowieso blond is. Ik ben donkerblond, zou dat goed genoeg zijn. Ik schrijf me in voor de casting en ik klap m'n laptop dicht. Ik begin met eten klaar te maken en als het eten klaar loop ik naar Tijn om hem te roepen. Ik wil even met hem samen eten, gewoon aan tafel in plaats van dat hij het opeet bij hem boven in z'n studio.

"Kom je?" Vraag ik en sla m'n armen om hem heen. "Jup, wacht even," zegt hij en trekt mij nog even naar hem toe. Ik glimlach en maakt z'n dingen nog af.Hij pakt m'n hand vast en we lopen hand in hand naar beneden. "Zo tafel romantisch gedekt," zegt hij en ik voel z'n hand op m'n nek. Hij drukt z'n lippen op die van mij en ik glimlach. "Ik heb wat te vieren. Ik heb een stap dichterbij m'n droom gezet," zeg ik en hij glimlacht. "Ik heb me ingeschreven voor een casting voor een nieuwe Nederlandse misdaad serie," zeg ik en hij drukt z'n lippen stevig op de mijne. "Ik ben trots op je!" Zegt hij en ik glimlach. Hij loopt naar de keuken en komt terug met een fles champagne. "Die mag geopend worden," zegt hij en maakt hem open. Ik glimlach en hij schenkt twee glaasjes voor ons beide in en hij kijkt me aan. "Wat heb je klaargemaakt?" Vraagt hij en heeft z'n hand op m'n onderrug. "Lasagne," zeg ik en hij glimlacht. "Jij hebt echt kook kunsten," zegt hij en ruikt even naar de heerlijke geur van het eten. "Echt m'n keukenprinses," zegt hij en ik grinnik. "Maar pannekoeken?" Lach ik en hij kijkt meteen trots. "Hier uw pannekoek koning," zegt hij en ik grinnik.

mercyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu