19

114 2 6
                                    


Anna

"Waar is ome Martijn?" Vraagt ze en ik kijk op. "Ik heb geen idee, ga kijken in de studio!" Moedig ik aan en ze rent naar de studio, ze heeft de weg al helemaal gevonden hier. Ik geef Dylan een knuffel en hij geeft Julia haar tas voor het slapen aan mij. "Wel voorzichtig met onze kleine meid," lacht hij en ik knik. Ik zwaai hem uit en hij rijd van ons terrein af.

"Tijn! Moét meekijken met mij!" Zegt Juul en ze sleept Martijn met der mee. "Wat meekijken?" Vraag ik nieuwsgierig. "Finding Nemo!" Zegt ze en ik zucht. "Ja maar die heb je al meer dan 10x gezien," zeg ik verbaasd en Martijn geeft me een 'help mij' blik. Ik begin te grinniken en ik loop naar de keuken om het avondeten voor te be reiden. Ik kijk af en toe naar m'n lieverds en hij zit er wel bij om een film met haar te kijken. Het is ontzettend schattig en lief.

Ik voel m'n hart sneller kloppen bij het idee, hij is sowieso al schattig met kinderen en dit bereikt echt de top. Ik weet niet eens waar de too eindigt maar goed. Ik begin met aardappelen schillen en na een tijdje hoor ik Julia door het huis rennen. Ze komt naar me toe en ik kijk haar aan. "Wat gaan we eten?" Vraagt ze nieuwsgierig en ik grinnik. "Aardappeltjes met bloemkool," zeg ik en ze knikt. Ze gaat met haar speelgoed spelen die ze had meegenomen en Tijn komt naar mij toegelopen. "Hey," zegt hij en slaat zijn linkerarm om me heen. "Waar was jij mee bezig dan?" Vraag ik en hij haalt z'n schouders op. "Met een lied, die ik samen maak met Tove lo," zegt hij en ik trek een wenkbrauw op. "Vet!" Zeg ik en hij glimlacht. "Is het ver of?" Vraag ik en hij schud z'n hoofd. Ik knik en hij loopt weer richting de studio. Ik vindt het niet heel erg dat ik een vent heb die zijn vrije uren zoveel mogelijk in een studio benut.

🪵

"Kom, gaan we Martijn roepen!" Zeg ik en pak Juul haar hand vast. Ze grinnikt en we lopen stilletjes naar boven naar z'n studio. "Boe!" Roept Juul hardop en ik trek z'n bureaustoel naar achteren. "Jeez!" Zegt hij en draait zich om. "Jullie, stelletje gemeneriken," zegt hij en geeft Juul een knuffel. Ik druk een kus op z'n haar en hij sluit zijn laptop af. "Ver gekomen?" Vraag ik als Juul naar beneden rent. "Bezig met een album ondertussen dus ja," zegt hij en ik glimlach. Ik ben echt trots op alles wat hij bereikt door de jaren heen en we komen beneden aangelopen. Juul zit ongeduldig aan tafel en ik grinnik. "Ik heb honger," zegt ze. "Nee dat is trek," zeg ik en ze zucht. "Ik heb ook honger hoor," hoor ik Martijn zacht zeggen en ze giechelt. "Martijn Garritsen. Het is trek. Er zijn mensen die niks hebben meneer de succesvolle Dj," zeg ik en hij rolt met z'n ogen. Julia giechelt nog luider en ik glimlach kort. "Ziet dat er niet lekker uit!" Zegt Martijn en Julia knikt instemmend. "Lekker lief," zegt hij en ik glimlach. "Moet ik voor je opschepen?" Vraagt hij aan Juul, die haar bordje geeft aan Martijn. Ik zie hem echt als een vaderfiguur.

Na het eten, omdat we vrij laat aten, gaat Julia al naar bed. "Boef!" Zegt Martijn en ze grinnikt. "Martijn ook mee," zegt ze. "Martijn moet werken," zeg ik om hem eruit te helpen. Ze knikt beteuterd en ik breng haar naar boven. We hebben boven op de eerste verdieping sowieso een bed staan, twee zelfs omdat Kristoffer en Albin eerder langs gekomen waren, in de kamer waar Juul slaapt. "Moet ik een verhaaltje voorlezen?" Vraag ik en ze knikt. Ze pakt haar boekje en geeft hem aan mij. "Wel recht zitten dan," zeg ik en ze knikt.

Ik neem afscheid van haar en ze slaapt nu, of gaat zo snel mogelijk slapen. Ik loop naar beneden en het verbaast me dat Martijn op de bank zit. Ik had hem terug verwacht in z'n studio. "Hey," zeg ik en hij kijkt op. "Kom een film kijken. Gewoon even samen," zegt hij en ik glimlach. Ik nestel me naast hem en hij glimlacht. "Wat gaan we kijken dan?" Vraag ik en kijk hem aan. Zelfs het aangezicht van onderen is hij nog steeds knap. Hoe krijg je dat voor elkaar? "Iets leuks," zegt hij. "The notebook," zeg ik met een glimlach en hij knikt. Hij klikt het aan en hij slaat z'n beide armen om de mijne heen. Ik voel een kus op m'n hoofd en ik kijk glimlachend naar de film.

Ik voel zijn hand over m'n bovenbeen gaan en ik grinnik. Ik verstop m'n hoofd in z'n nek en hij grinnikt breeduit. "Je bent mooi," zegt hij en drukt een kus op m'n haar. "Maar babe, even. Waar wil je trouwen dan?" Vraag ik en hij kijkt me aan. "Pff, geen idee. We kunnen een wedding planner boeken," zegt hij en ik kijk hem aan. "Wat? Is dat verkeerd? Kan ik me focussen op het album, wat ik echt voor m'n verjaardag af wil hebben," zegt hij en ik zucht kort. "Maar je hebt geen ideeen?" Vraag ik zacht en hij denkt even na.

"Ik wil een zwart pak. Dat is m'n wens en ik ga ervoor kijken, volgende week of week der op. Ik wil het intiem houden, familie en onze vrienden. Misschien wil Julia wel bruidsmeisje zijn?" Vraagt hij en ik kijk hem aan. "Oh my god! Jaa dat is echt leuk, ik denk dat ze dat ook wel leuk vind," glimlach ik. "En ja locatie," zegt hij moeilijk. "Buitenland?" Vraag ik en hij haalt z'n schouder op. "Ik ben overal al geweest, misschien is het juist fijn om gewoon in Nederland te trouwen, lekker intiem houden zodat het echt ons dagje is," zegt hij en streelt over m'n wang. Ik glimlach en ik geef hem een knuffel, ik geef hem helemaal gelijk. "We kunnen het morgen aan Juul vragen en als jij graag een wedding planner inhuurt doen we dat toch?" Vraag ik en hij glimlacht. "Je bent ook zo supporting persoon," zegt hij glimlacht en ik glimlach. "Ik ga morgen opzoek naar een wedding planner," zeg ik en hij glimlacht. "Kun je een moodboard maken voor de bruiloft, maak ik er ook een en dan kan ze er iets mee," zeg ik en hij knikt. "Ik ben niet zo goed in zulke dingen but I'll try," lacht hij en de deur gaat open. Wij draaien ons om en ik zie de kleine Juul naar ons toelopen. "Wat is er?" Vraag ik en ze huilt. "Hey, kom es hier lieverd," zeg ik en trek haar in een knuffel. "Nachtmerrie," zegt ze zachtjes. "Waar ging die over?" Vraagt Martijn en ik kijk haar aan. "Er ging een hele enge monster achter me aaan!" Zegt ze zacht en angstig. "Zal ik hem weg jagen?" Vraagt Martijn en ze glimlacht weer. "Kom, ik ga die enge monsters weg jagen," zegt Martijn en ik wil dit eigenlijk wel even zien.

Ze lopen hand in hand naar boven, hoe cute?! Naar de logeerkamer en Juul gaat angstig liggen op haar bedje. "Waar zit die monster?" Vraagt Martijn en ik glimlach. Ik leg m'n hoofd tegen de deurpost aan. "In die kast," zegt ze gelijk weer bang en Martijn loopt ernaar toe. Hij trekt ze open en roept luidop hoe. Juul kijkt hem heel gefascineerd aan. "Nu zijn ze weg, dus kan jij weer rustig slapen," zegt hij en ze glimlacht. "Dankjewel Tijn," zegt ze en hij glimlacht. M'n hart oh my. Ze geven elkaar een knuffel en ik voel m'n eierstokken te keer gaan. "Welterusten," glimlacht hij en loopt langzaam richting mijn kant. Ik loop van de deurpost weg en hij doet de deur dicht. "Zo, ik wist niet dat jij monster kon wegjagen," lach ik en hij glimlacht. "Je weet meer dingen niet," grijnst hij en ik trek een wenkbrauw op. "Wat mag dat dan wel niet zijn?" Vraag ik nieuwsgierig en hij grinnikt. Hij tilt me op en ik voel kriebels. "Zullen wij ook maar gaan slapen?" Stelt hij voor en loopt naar onze slaapkamer.

mercyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu