'Ik ben blij dat ik je gevonden heb.' zegt hij rustig en gaat voor me zitten. Waarom doet hij nu zo normaal? 'W-Waarom?' Het kost meveel moeite iets te zeggen. 'Door jouw wordt ik nu het Labyrint in gestuurd.' antwoord hij. 'Ik ben hier voor mijn wraak.' Er verandert iets in zijn ogen. Eerst stonden ze rustig, nu staan ze vol haat. Ik slik. 'Ik denk dat je je nog wel herinnert wat dat inhoud?' Hij gaat me vermoorden. Ik voel de eerste traan over mijn wang rollen. Ik weet dat als ik nu om hulp roep, hij me gewoon direct dood. Hij wordt toch sowieso al verbannen, dat is het ergste straf die je kan krijgen hier op de Laar. Ik moet het proberen uit te rekken tot iemand me komt zoeken. Iemand komt me altijd halen. Ze laten me niet graag alleen, zelfs voor Alby. Waarschijnlijk omdat ik een meisje ben, discriminatie ten top. Maar ik heb nu andere zorgen. Alby aan de praat houden. 'Waarom?' vraag ik nog eens. Ik weet echt niks om hem aan de praat te houden.. 'Waarom denk je?! Ik wordt nu dat stomme Labyrint in gestopt! En dar is allemaal jóúw schuld, dus daar moet je voor boeten.' hij haalt zijn schouders op bij die laatste woorden. 'Wat heeft dat nog voor zi?' 'Niets, maar ik voel me er beter door. Trouwens ik wil nog steeds dat je het "zelf" doet, dan lijden Newt en Minho ook nog wat.' 'Heb je dan nooit iets om hun gegeven?' vraag ik. Minho heeft me ooit eens verteld dat Alby de eerste was, daarna was er een groep gekomen waar onder andere hij en Newt in zaten. Ze zijn al ongeveer vanaf het begin vrienden. 'Jawel, ooit deed ik dat. Maar nu gooien ze me zonder pardon het Labyrint in, dus nu niet meer. We hadden vrienden kunnen blijven, maar jij moest perse alles weer verpesten.' hij trekt even een bedenkelijk gezicht. 'Wanneer heb je het eigenlijk verteld? ik hield je bijna altijd in de gaten.' Zou ik het hem zeggen? Ik denk even na. Ik besluit om het toch maar te zeggen. 'ik heb het niet verteld, hij heeft ons afgeluisterd toen in de hut.' Daar denkt hij over na. 'Ik had het kunnen weten. Had ik daar maar iemand gezet, verdomme.' Hu? Gezet? Wat bedoeld hij daar mee? 'Iemand gezet?' vraag ik. 'Ja, ik had wat mensen die op de hoogte waren. Ze wilden helpen voor ook wat plezier, maar dat zal er dus niet van komen.' 'Wie?' Hij kijkt me bedenkelijk aan. Waarschijnlijk is hij aan het denken of hij me het zou zeggen. 'Jef, Winston en Ben.' Jef, Winston en Ben? Het is niet dat ik echt veel praatte met één van deze jongens, maar ik wist niet dat ze me niet mochten.. Net als ik dat denk, hoor ik geristsel naast me. Als ik naar Alby kijk, zie ik dat hij het niet gehoord heeft. Heel subtiel kijk ik naar de plaats vanwaar ik denk dat het geluid kwam. Eerst zie ik niets, maar als ik iets langer kijk zie ik nog nét de top van een schoen achter de boom. Een schoen die ik herken als die van Minho. De top van de schoen gaat even omhoog en wijst heel snel naar de andere kant. Als ik ook daar naar kijk zie ik daar twee schoenen staan. Ik weet het niet zeker, maar ik denk hem te herkennen als de schoen van Thomas. Ik blijf nog even staren en merk het bijna niet als Alby opstaat. 'Ik zal maar eens terug gaan, voor mijn ex-vrienden door hebben dat ik weg ben.' zegt hij. 'Dus, heb je nog een laatste wens?' voegt hij er met een grijns aan toe. Net als hij zijn mes uit zijn zak neemt, komen Minho en Thomas tevoorschijn. Alby kijkt geschrokken als Minho hem wil vastpakken. Maar nog voor Minho hem juist vast heeft haalt Alby uit met zij mes. Alles gaat zo snel dat ik niet kan zien waar hij Minho raakt. Maar aangezien Minho op de grond valt, hij heeft hij een pijnlijke plek geraakt. Thomas en Alby zijn nu in een rommelig gevecht. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik zit hier maar op de grond, verstijft van angst. Zo blijf ik zitten totdat een kreun van Minho me weer naar de werkelijkheid haalt. Ik begin direct om hulp te roepen. Zo luid als ik kan blijf ik schreeuwen tot ik een paar jongens zie komen. Als ik de gezichten bekijk zie ik Newt, Gally, Ben en Zart. Ben! Ben gaat sowieso Alby helpen! Newt komt direct naar me toe, Gally gaat Thomas helpen en ik zie Zart nog net weg lopen met Minho. 'Ben, hij hoort bij Alby!' schreeuw ik tegen Newt. Newt kijkt verschrikt op naar Ben. Toen het groepje aankwam had Zart een schup mee. Ik zie Newt er naar kijken en in een flits heeft hij de schup vast en haalt ermee uit naar Ben. Ben had dit niet verwacht, waardoor Newt hem direct op de grond heeft geklopt. Ondertussen zijn er al heel wat meer Laarders gekomen. Ook Jef en Winston waren erbij. Het is nu Jef, Winston en Alby tegen de rest. Jef en Winston hebben zich beter voorberijd dan de rest en hebben messen bij zich. Ik zie ze naar iedereen uithalen en sommige zakken op de grond. Ik kan enkel maar schreeuwen en huilen. Het is allemaal mijn schuld!
OOOOOOOOOOOOHHHHHHHH!!!!!!!!! Wat zou er met Minho gebeuren?? HIJ MAG NIET DOOD!!!! En wie zou er winnen? De goeden of de slechten? ~fudya
Vote en Comment?
JE LEEST
Liefde in het labyrint.
RandomAlva komt als enigste meisje aan op de Laar. Ze heeft het moelijk, huilt vaak en wil daar weg. Maar ze houdt zich sterk. Na een tijdje begint ze het er zelfs een beetje leuk te vinden, en maakt ze vrienden. Maar in een plaats met zoveel jongens en m...