Ik word wakker en Minho hangt over me heen. Op zo'n 10 centimeter van men gezicht. 'Goedemorgen, Alva!!!!' roept hij heel luid. 'Kut! Waar was dat goed voor?!' 'Oh, ik had vandaag vrij. Dus ik dacht waarom plaag ik Alva niet om de dag door te komen?' lacht hij. Ik lach mee. 'Kom, dan gaan we ontbijten.' ik sta op en loop met hem mee. Nog niet iedereen is op, maar toch al wel de helft. We gaan aan tafel zitten bij Thomas, Ben en Chuck. Newt zie ik nergens. 'Waar is Newt?' vraag ik. 'Bij Alby.' Alby. Alby! Ik weet het weer. Ik begin weer te twijfelen. Zou ik het echt aan niemand vertellen? Newt of Minho? 'Wat is er?' vraagt Minho die mijn stemmingswisseling heeft opgemerkt. 'Niks hoor.' lieg ik. Newt en Alby komen naar ons gelopen en gaan bij ons zitten. Alby gaat tegenover me zitten. Hij kijkt me aan met een waarschuwende blik. Ik weet wat die betekent, ik mag het tegen niemand zeggen. 'Ik ben klaar, daag.' zeg ik net voor ik wegloop. Ik weet waar ik naartoe ga. Ik ga naar de plek in het bos waar...Alby.. Ik weet dat het niet echt verstandig is, maar ik doe het toch. Als ik er ben ga ik tegen dezelfde boom zitten en bardt in huilen uit. Ik ween heel lang, misschien wel een halfuur. Ik ween tot ik het gevoel heb dat al mijn lichaamsvocht er uit is. Ik veeg mijn ogen een laatste keer af aan mijn shirt en ga naar Newt. 'Waar was je heel de tijd? Je hebt geluk dat je net voor dat we aan onze taak beginnen er bent, anders kreeg je onder je voeten van Alby.' 'Ja, sorry, ik was gewoon even..Wat moet ik vandaag doen?' Vraag ik om op een ander onderwerp te komen. 'Euhmm, ga maar naar de med-jackers, dat heb je nog niet gedaan.' 'Oké.' Als ik bij de med-jackers ben zegt Clint dat ik Gally moet gaan verzorgen. Hij zegt het op een manier alsof het niet speciaal is. Waarschijnlijk is dat ook zo. 'Ah, ben jij ook een med-jack vanaf nu?' vraagt hij als hij mij ziet. 'Nee, ik doe gewoon alle taken om de beurt om te kijken welke ik het leukst vind en welke ik het best kan.' antwoord ik. 'Wat is er gebeurd?' vraag ik als ik dichterbij kom en een grote wond op zijn wang zie. 'Ik heb gevochten, maar maak je maar geen zorgen, dat doe ik wel vaker.' zegt hij met een grijns. Ik neem een doekje en ontsmettingsmiddel. Ik dep het op de wond en hij geeft een krimp. Ja, hij heeft dit zeker al vaker gedaan. 'Waarom vecht je?' Ik kan het niet laten. Ik wil het gewoon weten. 'Ik wil het hier gewoon een beetje naar mijn zin maken en in mijn geval is dat die vechten.' 'Maar vechten is toch verboden hier? Dat is 1 van de 3 regels.' 'Ja, dat is ook zo. Maar ik vecht alleen als de andere persoon het ook wil. Het is gewoon een soort spelletje.' 'Ik ben klaar.' zeg ik en loop de deur uit. Vechten voor je plezier? Vechten is toch niet léuk?
-*-
Het middageten is verukkelijk! Het is een soort pasta met saus. Je moet er ook kaas bovenop doen zei Frypan daarstraks net voor ik aan tafel ging zitten. 'Man, dit is heerlijk! Wat is het?' vraag ik Newt. 'Het is spaghetti zei Frypan tegen me. Ik heb geen idee wat het is maar het is inderdaag lekker.' We zijn klaar met eten en gaan weer aan het werk. Ik vind het best leuk bij de med-jackers. Maar de keuken vond ik leuker. 'Wat moet ik nu doen?' vraag ik aan Clint. 'Er is niks meer dat je kan doen. Je mag gaan en ergens anders gaan helpen als dat nodig is.' antwoordt hij. Ik loop wat rond over de Laar tot ik Gally tegen kom. 'Kan je misschien een nieuwe pleister op de wond doen? Hij is er afgevallen. 'Ja.' Ik loop nar het med-jacker gebouw en neem een nieuwe pleister. 'Hoe is hij er afgekomen?' 'ik was een hutje aan het herstellen en een balk ging langs mijn wang.' Ik zet er een nieuwe op en maak hem nog extra vast met een soort plakband. 'Wat doen jullie allemaal bij de Bouwers?' vraag ik uit nieuwsgireigheid. 'Hutjes herstellen, hangmatten maken en herstellen, kastjes in elkaar zetten. Eigenlijk vooral dingen herstellen en kastjes in elkaar zetten. ik snap niet waarom we nog steeds de Bouwers noemen en nien de Herstellers. We mogen niets meer bouwen van Alby.' 'Waarom?' Waarom zouden ze niks meer mogen bouwen? 'Omdat we dan het bos moeten hakken voor hout. En Alby wilt perse dat dat blijft, ookal zouden we dan dubbel zo veel plaats hebben.' 'Oh.' is het enige wat ik kan uitbrengen. Ik weet wel waarvoor Alby dat bos wil bewaren.
Het is een beetje een saai hoofdstuk, sorry. Maar ik had niet zoveel inspiratie vandaag. Ik heb al mijn inspiratie en denken is een hele week aan school besteed. Lang leve weekend! ik probeer morgen nog een stukje te schrijven.
JE LEEST
Liefde in het labyrint.
RandomAlva komt als enigste meisje aan op de Laar. Ze heeft het moelijk, huilt vaak en wil daar weg. Maar ze houdt zich sterk. Na een tijdje begint ze het er zelfs een beetje leuk te vinden, en maakt ze vrienden. Maar in een plaats met zoveel jongens en m...