Als ik de volgende morgend wakker word, zie ik dat ik de eerste ben. Buiten de renners dan. Minho heeft me verteld dat hij er 1 is. Dus die is er al niet meer, maar als ik rond kijk zie ik Newt ook nergens. Vreemd, Newt is toch geen rennen? Ik schrik een beetje als ik zie dat hij naast me in een hangmat ligt. Hij was gisteren als de laatste gaan slapen, vandaar dat ik het niet heb gemerkt. Ik blijf even naar Newt staren. Hij ziet er zo...zo rustig en vredig uit. Normaal loopt hij altijd met een gezicht rond alsof hij heel hard aan het nadenken is over iets. Waarschijnlijk is dat ook zo. Ik schrik weer als ik zie dat zijn ogen ogen open gaan. Hij ziet me en begint te grijnzen.'Nou zeg, vind je het soms leuk om naar slapende jongens te gluren?' Ik glimlach een beetje blozend terug. Net als ik iets weet te zeggen zegt hij dat we beter maar eens gaan ontbijten.
-*-
Ik heb de hele dag meegewerkt in de Tuinen, maar dat vond ik écht niks. Ik was heel blij toen we eindelijk klaar waren. Alle jongens liepen direct naar de andere kant van de Laar. Newt wouw ook net weglopen, maar ik hou hem snel tegen door aan zijn arm te trekken. 'Wat gaan jullie doen?' vraag ik. 'We gaan ons wassen, het is wasdag vandaag.' 'Ah, dan ga ik me ook maar wassen, zeker?' zeg ik met een grijns. Toen had ik me nog niet gerealiseerd dat ik daarvoor mijn kleren moest uittrekken. Dus hier sta ik nu, in een bh en ondebroek tussen allemaal jongens die ook in hun onderbroek zichzelf aan het wassen zijn. Ik zie sommige jongens naar me kijken. Maar ik moet toegeven dat ik ook naar hun aan het kijken ben. Naar hun buiken dan vooral. Ik zie dat de meeste jongens daar best wel veel spieren hebben. Als ik klaar ben zie ik dat mijn ondergoed helemaal nat is. 'Shit...' vloek ik zachtjes. Newt die - dat had ik helemaal niet door - naast me staat vraagt: 'Wat is er?' ' Mijn ondergoed is helemaal nat en ik heb geen extra.' antwoord ik. Ik zie dat Newt naar mijn ondergoed kijkt en dan weer naar mij. 'Kom mee.' zegt hij terwijl hij naar een hutje loopt. Ik loop chter hem aan en wacht buiten voor de deur. Ik ben zó blij als hij met 3 bh's en onderbroeken terug komt! 'Dankje!' roep ik nog terwijl ik naar de wc loop. Als ik terug buiten kom heb ik het droge ondergoed aan en de natte in mijn hand. Ik ga snel nog even mijn kleren halen die ik te drogen had gelegd. Ik zie dat bijna iedereen al aan het eten is dus ik ga daar ook maar naartoe. Ik ga langs Frypan voor wat eten en ga bij Alby, Newt, Chuck, Minho, Thomas, Ben en Clint ga zitten. 'Ieuw,' zeg ik als ik zit. 'jullie hebben je net gewassen en stinken alweernaar zweet.' 'Tja, dat komt omdat die geur in onze kleren blijft hangen.' zegt Minho. 'Dan moeten jullie je kleren wassen.' ' Dat doen we.' ' Maar je moet het met wásmiddel wassen.' zeg ik. 'Dat hebben we niet.' zegt Minho terwijl hij zijn schouders ophaalt. 'We zouden er om kunnen vragen.' stelt Alby voor. 'Hoe dan?' vraag ik nieuwsgierig. 'Gewoon, we stoppen een briefje in de Box waar "wasmiddel" op staat en dan krijgen we het bij de volgende lading spullen.' 'Oh, dat moet je echt doen! Ik weet niet hoe lang ik het ga uithouden met 50 zweterige jongens om me heen.' zeg ik. Sommige jongens grinniken even.'Ik moet even naar de wc' zeg ik. 'Normaalmag je niet naar het wc tijdens het eten.' zucht Alby. 'Sorry, maar het is een noodgeval.' zeg ik snel terwijl ik naar de wc spurt. Als ik op de wc zit zie ik waar ik al bang voor had. Ik ben ongesteld. Konden ze nu niet zo aanrdig zijn om wat maandverband of tampons met me mee te sturen?! Als vervanger voor maandverband leg ik wat wc papier in m'n onderbroek en ga terug naar de tafel. 'Jij bent snel terug.' merkt Newt op. 'Euhmm..' zeg ik terwijl ik wat afwezig met mijn mes speel.' Ik..AUWW!!' roep ik luid. Ik heb met mijn mes een redelijk diepe snee in mijn vinger gemaakt! 'Wat is er?' vraagt Newt terwijl hij me bezorg aankijkt. 'Ik heb in mijn vinger gesneden.' zeg ik. 'Ga anders even naart de med-jackers voor een pleister.' zeg Alby. 'Jef is daar nog.' zeg Clint. 'Oké.' zeg ik en sta op. Daar aangekomen zegt Jef dat hij weleven een pleister neemt. Hij doet een kastje open en er valt een doosje uit. Ik pak het op en kijk er naar. Ik word helemaal blij als ik zie dat het maandverband is ' Yes!' roep ik zo luid dat iedereen het volgens mij kan horen. Im loop snel met het doosje naar de wc en leg maandveband in m'n onderbroek. Man, wat ben ik blij!
Ik wil even zeggen dat ik vanaf nu maar 2 of 3 keer per week een hoofdstuk ga schrijven want school is weer gestart. En dan krijg ik weer ladingen met huiswerk :( .
JE LEEST
Liefde in het labyrint.
RandomAlva komt als enigste meisje aan op de Laar. Ze heeft het moelijk, huilt vaak en wil daar weg. Maar ze houdt zich sterk. Na een tijdje begint ze het er zelfs een beetje leuk te vinden, en maakt ze vrienden. Maar in een plaats met zoveel jongens en m...