hoofdstuk 15

385 31 5
                                    

Het gevecht gaat nog heel lang door. Ik blijf gewoon zitten en voor me uit staren. De tranen zijn al een tijdje geleden gestopt, het enige wat ik nu nog doe is zitten en ademen. Ik heb geen enkel besef van de tijd. Misschien zit ik hier uren, misschien minuten. Het enige dat ik weet is dat het gevecht opgehouden is. Maar ik zie het niet, ik staar naar een punt in de verte dat er niet eens is. 

pov Newt

Het gevecht is afgelopen. Wij hebben gewonnen. Hoe is het ooit zover gekomen dat we elkaar gingen neersteken?! Er zijn heel wat Laarders neergestoken door Jef en Winston. Aangezien Jef meedeet aan Alby's kant, is Clint de enige med-jacker. Hij heeft zijn handen vol. Ik kijk om me heen en zie Alva op de grond zitten. Ze staart naar een punt in de verte. Als ik naar haar toe stap, blijft ze gewoon zo zitten. 'Alva?' vraag ik. Geen reactie. 'Alva, wat is er aan de hand?' Weer geen reactie. Ik neem haar in mijn armen en draag haar naar Clint. Ik leg haar op de grond want alle hangmatten zijn in beslag genomen. 'Wat is er met haar?' vraagt Zart. 'Ze is toch helemaal niet gewond?' 'Ze reageert niet.' antwoord ik. Zart knielt naast haar neer en onderzoekt haar. Het enige dat ze doet is knipperen en ademen, dus ze kan niet dood zijn. 'Wat is er nu met haar?' vraag ik ongeduldig. 'Ik..Ik zou het niet weten.' zegt Zart. 'Ik zal het eens aan Clint gaan vragen.' hij staat op en loopt weg. Niet veel later komt Clint naar ons. 'Wat is er met haar?' vraagt hij. 'Ze reageert niet, op niemand of niks.' hij onderzoekt haar snel even, maar vindt geen verwondingen. 'Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is ze in shock.' 'In shock? Wat is dat?' vraag ik. 'Dat betekent dat ze door alles wat er gebeurd is in shock is geraakt, daarom reageert ze niet waarschijnlijk.' antwoordt Clint. 'En wanneer is de shock gedaan?' 'Dat weet ik niet, volgens mij kan het wel heel lang duren.' 'En hoe kan ze dan eten?! Of drinken?!' vraag ik in paniek. 'Iemand moet haar eten geven. Recht met de lepel in de mond. Het komt wel goed met haar Newt, ik ga even bij Minho kijken.' zegt hij en staat op. 'Wacht!' ik trek aan zijn arm zodat hij blijft staan. 'Wat is er met Minho gebeurt?' 'Alby heeft hem in zijn arm gestoken, maar hij gaat het halen. De snee was niet zo diep, ik heb hem gehecht. Hij moet enkel nog wat rusten.' Ik knik opgelucht en hij loopt weg naar Minho. Ik blijf bij Alva. 'Het komt goed, Alva. Het komt goed.' zeg ik tegen haar. Ik weet niet eens of het wel goed komt.

*mega tijdsprong: 1 week later*

pov Newt

Er is veel gebeurd sinds die dag. Minho loopt alweer gewoon terug in het Labyrint. Toen ik zei dat hij moest rusten zei hij: 'Ik heb mijn arm toch niet nodig om te lopen?' en met die woorden liep hij het Labyrint in. Alby en Jef hebben we verbannen. Winston..tja, die heeft het gevecht niet overleefd. Voor de rest is er niemand dood, maar Chuck kan wel niet meer lopen. Frypan staat al weer in zijn keuken en Thomas loopt ook al weer mee met Minho. En Alva..Alva reageert nog steeds niet. Straks komt de box weer eens omhoog. Ik hoop dat er iets bij zit voor Alva. Als de Scheppers dit klote labyrint kunnen ontwerpen en maken, kunnen ze ook wel iets maken om haar beter te krijgen. Toch?

OMG!!! Ik voel mij zoooo schuldig! Ik heb heel de vakantie niks geupload!! Ik was al bezig met dit hoofdstuk van voor de vakantie, maar ik zat gewoon helemaal vast. Ik had echt geen inspiratie meer, maar hij is terug!! ~Fudya vergeet niet te reageren of stemmen ;p

Liefde in het labyrint.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu