deel 4

214 6 1
                                    

Pov Marinette

"MARINETTE, MARINETTE !!!"
"WORDT WAKKER JIJ LUIE OLIFANT" Ik word door elkaar heen geschud maar lig nog te lekker. Tot iemand mn ogen open trekt.
"WAT IS ER CHLOÉ HET IS" Ik kijk op de klok zes uur s'ochtend urghejnem.
"Het is veel te vroeg dus wat is er?!"
"De klassen zijn bekend en raad is. Jij zit samen met Adrien in 9 van de 12 lessen en wij hebben 4 lessen samen en volgensmij alya en jij 5/6." Ik ben op eens zo wakker als maar kan.
"Laat zien!" Ze knikt en duwt haar telefoon in mijn hand.
Ik zoek naar mijn naam tussen alle klassen door.

Gym

Gino nickolis
Julian vinst
Marinette dupain-cheng
Alix Kubdel
Adrien Agreste

Nee nee nee oke volgende klas.

Muziek, ook met Adrien. Drama ook met Adrien. Wiskunde ook met Adrien. Chinees ook met Adrien. Biologie ook. Bijna alle lessen zijn met hem. Het is officeel de wereld heeft een hekel aan me.
"Chloe je wilt niet toevallig ruilen van klas?"
"WAT? HOEZO?"
"Denk eens na als Adrien me afwijst zit ik iedere les bijna met hem samen dat gaat me nooit lukken."
Ze pakt haar telefoon en toetst een nummer in.

"Adrien de klassen zijn bekend zou het akward tussen jouw en Marinette worden?" Ik hoor een uitgebreid antwoord aan de andere kant.
"Adrien de korte versie graag of gewoon een ja of een nee."
Ik hoor een onverstaanbaar iets en zie Chloe knikken.
"Mooi bel jij de andere even ik wil graag de eerste schooldag met zn alle voor school afspreken." En ze hangt op.

"Hij zei nee het wordt niet akward." Ik knikte.
"Chloe?" Ze keek me aan.
"Bedankt voor het laten weten maar mag ik nog even slapen?"
"O juist daggg Marinette."
Ik probeer weer in slaap te komen maar het lukt niet dus ik begin me maar gewoon klaar te maken tikki slaapt nog.
Gelukkig zag Chloe haar niet...

"Goeiemorgen mam en meneer Bourgeois."
"Marinette ik wil je niks opleggen maar je mag me gewoon Michiel noemen als je wilt hoor inplaats van zo zakelijk. Je moeder en ik gaan tenslotte binnenkort trouwen." Het is nog steeds raar mijn vader en moeder zijn pas twee jaar geleden geleden uit elkaar gegaan en een jaar daarna is mijn vader helaas overleden aan een ziekte. Het is al bijna een jaar geleden volgende week...
"Dat weet ik meneer... Ik bedoel Michiel?" Ik probeer het er zo goed mogelijk te zeggen maar het klinkt nog steeds akelig.
"Mam is het goed als ik even een stukje ga wandelen?" Ze knikte en ik liep naar beneden mijn moeder beheerd nu de bakkerij maar hij is wat minder vaak open...

Pov Adrien

"Hey jongens ik wil iets doen voor Marinette. Zoals jullie weten is het bijna haar vaders overlijdings datum (is dat wel een echt woord?)
Ik vond het fijn om de eerste keer niet alleen te zijn dus ik vind dat zij dat ook niet moet zijn ik weet dat school al bijna begint en we ons ook daar mee moeten bezig houden maar Marinette is onze vriendin en we kunnen haar die dag niet alleen laten." Iedereen keek me aan en keek elkaar weer aan.
"Maar had Marinette niet gezegd dat ze die datum juist alleen wou zijn met haar moeder?" Vraagt Rosie me.
"Ze wilt ons niet van last zijn, ik heb haar moeder gesproken ze vond het een goed idee." Iedereen kijkt elkaar weer aan.
"Ik doe mee." Zegt Alya plots en staat op.
"Ik ook." En iedereen staat langzaam op.
"Oke laten we ervoor zorgen dat ze niet al te verdrietig is op die datum!"

"Adrien?" Plagg komt voor me vliegen en kijkt me aan.
"Mag ik misschien heel even weg ik wil graag wat vragen aan sugercube."
"Sugercube?"
"Tikki de kwami van ladybug heb ik ooit jouw bijnaam voor ladybug belachelijk gemaakt nee dus ga nu niet beginnen over mijne blonde."
"Zooo rustig maar Plagg ik snapte alleen niet wie je bedoelde maar ja is goed kom wel terug wanneer er een Akuma alarm is."
Hij knikte en vloog weg. Zo kwami zo'n eigenaar denk ik.

(Extra deel) (gesprek tussen tikki en plagg)

Pov tikki

"Sugarcube!!" Urgh Plagg.
"Waarom ben je hier Plagg?" Bah hij stinkt.
"Ik kom je iets vertellen of voorstellen , nou onze beide eigenaars moeten volgend jaar eigenlijk gaan studeren maar dat kan niet vanwege Hawk Moth." Ik knikte.
"Dus wat als wij opzoek gaan naar hawk moth?" Meent hij dit?
"En als hij ons ziet? Of hij ziet ons en vangt ons? Plagg dat is niet slim we moeten gewoon wachten tot we hem verslaan." Hij zuchtte en keek me boos aan.
"Jij weet ook dat dat nog wel 4 jaar kan duren we moeten actie ondernemem en als wij het niet kunnen moeten onze eigenaars het doen. Ik weet niet hoe het met jouw zit maar onze eigenaars leiden al te zwaar onder het feit dat ze nooit een normale jeugd kunnen hebben. En ik kan dat niet nog 4 jaar aanzien. En denk eens aan nooroo als hij nog 4 jaar daar blijft is het weer 4 jaar dat hij wordt gemarteld."
"Plagg ik snap dat je het oneerlijk vindt maar wij kunnen niks doen en je waagt het niet om je eigenaar dit te vertellen. Jouw eigenaar gaat hier sowieso in mee." Hij dacht na.
"Dat klopt dus daarom vertel ik het hem."
"Plagg niet doen."
"Tikki klaar. Wij zijn hun kwami's we moeten ze helpen." Plagg waarom moet je altijd zo onverantwoordelijk zijn......
"Plagg ik doe niet mee en vertel het alsjeblieft je eigenaar niet."
Hij zucht en vliegt weer weg. Doe geen stomme dingen Plagg......

Deel 4 hoop dat je het deel leuk vond!

miraculous After 4 Years (Fan Fiction)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu