Del 3

405 18 0
                                    

Hvor er jeg?!. Jeg er i en skog. En mørk skog. Alene. Det er kaldt og jeg har ikke på meg sko, bare lette klær. Jeg går i noen minutter men ser ingenting. Jeg begynner og bli redd. Men så ser jeg en skikkelse som ligner på en gutt. Han virker høy og på min alder. "Hvem er du?!"roper jeg. Han svarer ikke. Jeg vet ikke hvor jeg skal gå. Plutselig begynner han å løpe vekk fra meg. Jeg vil ikke være alene. Men det blir jeg. Skogen kommer tettere og tettere. Jeg hører ulver hyle. Jeg blir enda mere redd. Jeg ser skikkelse løpe mot meg. Jeg blir skikkelig redd og løper så fort at hjertet mitt nesten hopper ut. Jeg faller. Skikkelsen bøyer seg over meg. "Neeeeeiii!"roper jeg for full hals.
Jeg våkner brått av at mamma kommer inn. "Hva er det Eline??!"roper hun anpusten. Det var bare en drøm. Nærmere mareritt. "Hadde du en vond drøm?"mamma setter seg ned i sengen min. Jeg nikker, og forteller hun alt. Mamma satt der helt til jeg sovnet.

*Neste morgen*
Jeg våknet som vanlig og gjorde rutinen min. Jeg tok på meg noen lyse blå ola jeans, en grå singelett og en lyse rosa cardigan. Jeg gikk ned på kjøkkenet og tok meg et eple. Mamma hadde allerede dratt på jobb. Jeg gikk ut døra og der sto Sofie og venta som vanlig. Vi går til skolen. "Du er så heldig!"sier Sofie. "Hvorfor?"spurte jeg mens jeg tok en bit av eplet. "Fordi du sitter med Isac for svarte"sier hun glad. "Neheei, det er jeg ikke!"utbryter jeg og spytter ut eplebiten. "Liker du han ikke?". "Nei"sa jeg og tok en bit til. "Vil du bytte plass med meg?"hun virker ivrig. "Ja, skulle ønske det"sa jeg med en slapp stemme. Da vi kom frem til skolen stod alle jentene og klenget på Isac. "Kan jeg??"spurte Sofie og så på meg med valpeøynene sine. Hvordan kunne jeg si nei til det. "Ja bare gå du"smilte jeg. Hun nærmest hoppet av glede bort til Isac. Jeg gikk inn på klasserommet og leste til timen skulle starte. Men så kom Isac inn. Han satte seg ned ved siden av meg. Jeg bare fortsatte å lese. Han strakk hånden mot meg og sa"hei jeg er Isac". Herregud jeg vet hvem han er da. Idiot!. "Prøver då være morsom?"spurte jeg oppgitt, med nesa ned i boka. "Ja, litt"svarte han. "Vel det funker ikke"svarte jeg kjapt. Vi snakket ikke noe mer etter det.
Hilde kom inn og timen starta.

*Etter skolen*
Jeg var på vei hjem da noen pirket meg på skulderen. "Hei"sa en guttestemme. Det var Isac. Jeg hørte ikke helt hva han sa, for jeg hørte på musikk. Så jeg sa bare hei og fortsatte å høre på musikk. "Kan jeg gå med deg?"spurte han. Jeg skrudde ned volumet og nikket. "Sorry for at jeg prøvde å være morsom på skolen idag. Jeg eier ikke humor"sa han og lo litt. Jeg måtte le litt selv. "Det går bra. Og sorry for at jeg var frekk mot deg"sa jeg og så ut i lufta. Jeg måtte bare beklage. "HeHe, det går fint"svarte han og lo litt igjen. Latteren hans var skikkelig søt. Eller?....den var jo ikke stygg heller da men.
"Så, jeg har hørt at du skal ha en konsert på Fredag?"sa jeg bare for å bryte stillheten. "Ja"smilte han"kommer du?"han så på meg. Jeg måtte bare se han i øynene. De var så fine. Man kunne drømme seg bort i dem. Nei...hva er det jeg driver med, jeg liker han jo ikke. "Halo?"Isac vifta med hånda foran ansiktet mitt. "Eh, vet ikke men Sofie skal tror jeg"jeg så på han. "Håper du kommer da"sa han og smilte søtt til meg. "Ehh, ja...kanskje...men ja her bor jeg"smilte jeg som en tulling. "Hade"Isac så på meg og smilte. "Hade"sa jeg mens jeg løp inn.

------
Ja,neste del blir forhåpentligvis ikke så kjedelig:-)

Forlatt- Isac ElliotWhere stories live. Discover now